2023-01-26, 09:44
  #11905
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast Madsen och Jonsson går inte att jämföra, och det VET du. Alla såg direkt vad Jonsson var för sort (ja alla utom Lotta då, eller mer troligt gick hon igång just på det han var, d.v.s. en Bad Boy Extreme). Medan Madsen duperade hela det danska samhället i decennier, och dessutom en massa ubåts- och raketbyggare i hela världen. Även utbildade ingenjörer, vetenskapsmän och entrepenörer. Han var kortklippt, inga tatueringar, hade en massa kunskaper om teknik men även andra ämnen (som historia), han kunde tala engagerat om sitt arbete och handleda, motivera och inspirera andra... Hade Jonsson ens någonsin haft ett vanligt jobb i sitt liv..?
Bland det dummaste jag hört.
Men begripligt - eftersom du vill tona ner ditt eget utomordentligt pinsamma daltande med psykopaten Madsen.
Som pågick väldigt länge parallellt med skitsnack om Walls anhöriga och det styckmördade offret.

Exakt som i den här tråden.

Centralt är att psykopaten manipulerar.
Den som manipuleras IRL har det dubbelt så svårt som dig.
Du gick till och med rätt i fällan enbart via att fascineras via nätet och TROTS medveten om det vedervärdiga han misstänktes för just då.
Det är riktigt skitäckligt med andra ord.

Jonsson var däremot frisläppt (tyvärr) på villkorligt och inte under mordutredning.

Vad det beträffar Jonssons bakgrund så är hans manipulation att dels överösa med charm. Blommor, gåvor, matlagning.
Dels bedyra att han bittert ångrar sitt förflutna.
Att han kommit till insikt och är en bättre människa.

Ur ett annat perspektiv dvs viktimologi, så visste han precis hur sårbar Lotta var just då ang relationer - han tog nämligen rollen av tröstaren, den bästa vännen.
Han är en predator som väljer sitt byte.

Om du skrivit brev med Madsen som du var sugen på hade han förvrängt din hjärna på noll och ingenting.
Exakt på samma sätt förvreds Curpen.
Hon blev förtjust via media och tog kontakt.

Så kom inte och rid på några höga hästar, du har nämligen betett dig som en jävla groupie inför en mördare och psykopat.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-01-26 kl. 09:48.
Citera
2023-01-26, 09:49
  #11906
Medlem
Kan Martin ha permissioner utanför fängelset nu? Jag såg för någon månad sedan en man som såg ut som honom utanför ett gym på byn där jag bor (inom ett par mil fr Sthlm) och trodde jag inbillade mig eftersom såna anabolagymmare tenderar att se likadana ut (inga fördomar alls haha)
Men för en vecka sedan hände det igen och om jag inte åkt bil och de kommit tre på övergångsstället utanför gymmet, så hade jag dragit fram mobilkameran. Är det inte han är det jävligt synd om den här karln jag sett nu, de ser ut som tvillingar och han är stor som ett helvete han med.
Men jag hoppas att det inte är han för jag unnar honom inte en sekund utanför murarna.
Var sitter han?
Citera
2023-01-26, 10:09
  #11907
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bland det dummaste jag hört.
Men begripligt - eftersom du vill tona ner ditt eget utomordentligt pinsamma daltande med psykopaten Madsen.
Som pågick väldigt länge parallellt med skitsnack om Walls anhöriga och det styckmördade offret.

Exakt som i den här tråden.

Centralt är att psykopaten manipulerar.
Den som manipuleras IRL har det dubbelt så svårt som dig.
Du gick till och med rätt i fällan enbart via att fascineras via nätet och TROTS medveten om det vedervärdiga han misstänktes för just då.
Det är riktigt skitäckligt med andra ord.

Jonsson var däremot frisläppt (tyvärr) på villkorligt och inte under mordutredning.

Vad det beträffar Jonssons bakgrund så är hans manipulation att dels överösa med charm. Blommor, gåvor, matlagning.
Dels bedyra att han bittert ångrar sitt förflutna.
Att han kommit till insikt och är en bättre människa.

Ur ett annat perspektiv dvs viktimologi, så visste han precis hur sårbar Lotta var just då ang relationer - han tog nämligen rollen av tröstaren, den bästa vännen.
Han är en predator som väljer sitt byte.

Om du skrivit brev med Madsen som du var sugen på hade han förvrängt din hjärna på noll och ingenting.
Exakt på samma sätt förvreds Curpen.
Hon blev förtjust via media och tog kontakt.

Så kom inte och rid på några höga hästar, du har nämligen betett dig som en jävla groupie inför en mördare och psykopat.

Men det där Jonsson gjorde med en massa blommor och så vidare var ju så ENKELT. Ingen normalbegåvad tjej över 15 år skulle gå på det. Alla ser direkt vad han är för något, bara på de där tatueringarna han har på halsen och händerna (endast dom allra värsta tatuerar sig på de ställena), och de uppblåsta musklerna. Och vad kunde han PRATA om..? Sluta försöka försköna Lotta!

Och angående Madsen, så lekte jag på nätet. Och de kontakter jag tog med personer i hans närhet över nätet, gjorde jag med medlemskap i falskt namn och utan foto. Jag skulle ALDRIG vara så korkad, att jag skulle ge mig in med kriminella eller personer i deras närhet på riktigt. Jag kan skilja på lek och verklighet, nämligen.
Citera
2023-01-26, 10:41
  #11908
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men det där Jonsson gjorde med en massa blommor och så vidare var ju så ENKELT. Ingen normalbegåvad tjej över 15 år skulle gå på det. Alla ser direkt vad han är för något, bara på de där tatueringarna han har på halsen och händerna (endast dom allra värsta tatuerar sig på de ställena), och de uppblåsta musklerna. Och vad kunde han PRATA om..? Sluta försöka försköna Lotta!

Och angående Madsen, så lekte jag på nätet. Och de kontakter jag tog med personer i hans närhet över nätet, gjorde jag med medlemskap i falskt namn och utan foto. Jag skulle ALDRIG vara så korkad, att jag skulle ge mig in med kriminella eller personer i deras närhet på riktigt. Jag kan skilja på lek och verklighet, nämligen.
... Säger den som gick på Madsens amsagor mitt under mordutredning.
Enbart via nätet var du förtuttad. Bortkollrad av en psykopat.

Du lekte inte ett jävla dugg, du fick inte skriva för din dotter. Står i andra tråden, skrivet av dig själv. Du ville men adress var problemet.

Det handlar om manipulation och det är vad du inte begriper när du ältar om tatueringar och annat ytligt.
Hon blev också bortkollrad och förtjust.
Likt dig.

Skillnaden är att hon var mitt i stormen och överöst av kärleksbedyrelser, falska löften om bot och bättring.
Du har inte ens det att skylla på.

Men via kontakt per brev hade du legat mer brunt till.
Likt de andra han snärjde in i sitt garn direkt.
Via direkt manipulation och kärleksbedyrelser.
De som också "bara" var förtuttade per nätet initialt i en psykopat.

Edit.
Btw så kunde han prata väldigt väl. Det vittnar hans manliga kompisar och andra om.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-01-26 kl. 10:50.
Citera
2023-01-26, 10:52
  #11909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... Säger den som gick på Madsens amsagor mitt under mordutredning.
Enbart via nätet var du förtuttad. Bortkollrad av en psykopat.

Du lekte inte ett jävla dugg, du fick inte skriva för din dotter. Står i andra tråden, skrivet av dig själv. Du ville men adress var problemet.

Det handlar om manipulation och det är vad du inte begriper när du ältar om tatueringar och annat ytligt.
Hon blev också bortkollrad och förtjust.
Likt dig.

Skillnaden är att hon var mitt i stormen och överöst av kärleksbedyrelser, falska löften om bot och bättring.
Du har inte ens det att skylla på.

Men via kontakt per brev hade du legat mer brunt till.
Likt de andra han snärjde in i sitt garn direkt.
Via direkt manipulation och kärleksbedyrelser.
De som också var förtuttade per nätet i initialt i en psykopat.


Håller med dig helt. Det som tex mest lurade av Johanna Möller var bla poliserna i utredningen om lagligheten i sexet med de boende och han som gjorde MVH Johanna Möller. Alla lurade säger just "Jag vet att hen är väldigt manipulerande- Men det var hen inte med mig." Alternativt "Det var bara på skoj för mig. Jag blev inte manipulerad"
Mmmmm ABSOLUT.
Det är som att vara smart eller ha pengar, ingen som har det har någonsin behövt berätta det för någon. Det är så man vet.

Lotta hade ingen skuld i det som hände henne. Verkligen ingen. Jag är också kvinna & är det 100% verkligen inte så det fungerar.
( Dessutom var hon inte WT alls även om det inte har med saken att göra.)
Citera
2023-01-26, 10:59
  #11910
Medlem
DARYLs avatar
Hade Martin och Lotta levt i USA så hade Lotta levt idag då hon aldrig hade träffat Martin!

Detta eftersom Martin PGA ALLA SINA TIDIGARE BROTT, INNAN HAN TRÄFFADE LOTTA, hade suttit på livstid, eller väntat på att bli avrättad, eller redan varit avrättad. I USA skulle en sådan som Martin aldrig få gå lös. Det är i första hand det svenska slappa rättssystemet som är ansvarigt för Lottas död, sug på den alla ni som vill ha mesiga straff och "rehabilitering". Men det blir ju syntax error på vänstern då, dom vurmar ju mer för brottslingarna än deras offer.
Citera
2023-01-26, 11:03
  #11911
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skulleviljavilja
Håller med dig helt. Det som tex mest lurade av Johanna Möller var bla poliserna i utredningen om lagligheten i sexet med de boende och han som gjorde MVH Johanna Möller. Alla lurade säger just "Jag vet att hen är väldigt manipulerande- Men det var hen inte med mig." Alternativt "Det var bara på skoj för mig. Jag blev inte manipulerad"
Mmmmm ABSOLUT.
Det är som att vara smart eller ha pengar, ingen som har det har någonsin behövt berätta det för någon. Det är så man vet.

Lotta hade ingen skuld i det som hände henne. Verkligen ingen. Jag är också kvinna & är det 100% verkligen inte så det fungerar.
( Dessutom var hon inte WT alls även om det inte har med saken att göra.)
Ja, där har du en lika manipulativ motpart.
Som fortsatt lyckats förvrida skallen även på journalister som försökt fria henne.

Den som inbillar sig att nån tatuering ska vara som ett stopptecken när en psykopat sätter in hela artilleriet med snyftversioner om bot och bättring, oskuld eller att börja ett nytt liv - är rent korkad.

Att det sen blir en dåres försvarstal är förvisso begripligt. Det är pinsamt att ha blivit lurad.
Men det är absolut ingen skam och snarare bättre att erkänna hur jävla sluga de kan vara.

Jag har likaväl blivit grundlurad av ren naivitet som ung - det har snarare sporrat mig att engagera mig i begreppet och agera mot dyngan.

Kan man vara förtjust i en psykopat som är sexualsadist och som styckat en kropp och trott på hans oskuld långt om länge - Ja, då är det nog bättre att hålla en låg profil och inte leka besserwisser.
Citera
2023-01-26, 17:42
  #11912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, en naiv WT-kvinna. Sillisar i brösten, stora tatueringar, navelpiercing och blonderat hår. Var något mer också, orkar inte googla. Och sedan hela hennes fjortis-livsstil. Och de impulsiva besluten.

Jag är i alla fall inte WT. Eller naiv. Vad jag än sedan är!
Jag tycker att hon verkar ha varit en fin tjej som tyvärr råkade ut för fel man.
Varför kategorisera andra men inte vilja sätta sig själv i ett fack.
Man eller inte, bitter verkar du och borde kanske se om ditt yttre så att du slapp känna dig hotad av dem som har fördelaktigt utseende. Lågt av dig att döma henne efter hennes utseende. Läs på istället.
Jag skulle inte sett henne som wt om jag hade mött henne. Jag skulle liksom de flesta män gett henne mer än ett ögonkast.
Citera
2023-01-26, 18:37
  #11913
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast Madsen och Jonsson går inte att jämföra, och det VET du. Alla såg direkt vad Jonsson var för sort (ja alla utom Lotta då, eller mer troligt gick hon igång just på det han var, d.v.s. en Bad Boy Extreme). Medan Madsen duperade hela det danska samhället i decennier, och dessutom en massa ubåts- och raketbyggare i hela världen. Även utbildade ingenjörer, vetenskapsmän och entrepenörer. Han var kortklippt, inga tatueringar, hade en massa kunskaper om teknik men även andra ämnen (som historia), han kunde tala engagerat om sitt arbete och handleda, motivera och inspirera andra... Hade Jonsson ens någonsin haft ett vanligt jobb i sitt liv..?

Varför attackerar du henne?

Kan du inte attackerar den andre du pratar med?
Citera
2023-01-26, 19:13
  #11914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
My bad, den villkorligt medgivna friheten var på 10 månader. Ute julen 2028 då.

Antagligen finns det ett antal kvinnor som tar emot honom med öppna armar då.
Citera
2023-01-26, 20:03
  #11915
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Varför attackerar du henne?

Kan du inte attackerar den andre du pratar med?

Jag måste bara bemöta det där ständigt upprepade påståendet från vissa här, att Martin Jonsson skulle ha kunnat dupera och förföra "vem som helst". Det ÄR inte "vem som helst" som börjar umgås med fängelsekunder från början. Och på honom syntes det så tydligt också, vid första ögonkastet. Man behöver bara se de där tatueringarna och musklerna, så aktar man sig för att möta blicken och springer därifrån. Om man är normal.

En parallell: jag följer en Youtube-serie som heter Social scamfish. Den handlar om kvinnor (någon sällsynt gång en man också), som låtit sig frånluras stora summor, ibland flera miljoner så att de fått gå från gård och grund, av nigerianska romansbedragare på nätet. Trots att de inte ens träffats i verkligheten. Scammarna stjäl foton på snygga, framgångsrika vita män, typ höga militärer, gör falska profiler och tar kontakt med ensamma kvinnor på t.ex. Facebook.

Programledarna börjar varje program med att: "dessa bedragare är så skickliga att VEM SOM HELST kan falla för dem. Därför finns det inget att skämmas för". Men sedan när man får se veckans fall, så är det alltid likadant: en otrolig korkad och naiv medelålders/äldre kvinna, som inte förstår hur det fungerar ute i världen utan sväljer alla påståenden (t.ex. att en officer inte får ta permission om han inte ska träffa sin significant other, och då måste HON ansöka om hans permission och betala in en avgift på åtskilliga tusenlappar till Försvarsmakten), och som borde ha varit under förmyndarskap om allt gått rätt till. Dessutom är de oftast fula, otroligt oattraktiva, och det är helt enkelt helt omöjligt att en stilig, tjusig, framgångsrik karl skulle ha förälskat sig i dem, när han sett kvinnans profilbild och läst några inlägg hon skrivit på Facebook. Inte "vem som helst" alls kan inbilla sig något sådant.

Vi måste få lov att säga, att ibland har brottsoffren varit för dumma för sitt eget bästa... Det tar ju inte på något sätt bort skulden från förövaren.
Citera
2023-01-26, 21:47
  #11916
Medlem
Den här svärmorsdrömmen har väl inte särskilt långt kvar tills frigivning? Vad kan det bli, om han har skött sig, 6-7 år till sedan är han ute och slår ihjäl någon annan oskyldig människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast Madsen och Jonsson går inte att jämföra, och det VET du. Alla såg direkt vad Jonsson var för sort (ja alla utom Lotta då, eller mer troligt gick hon igång just på det han var, d.v.s. en Bad Boy Extreme). Medan Madsen duperade hela det danska samhället i decennier, och dessutom en massa ubåts- och raketbyggare i hela världen. Även utbildade ingenjörer, vetenskapsmän och entrepenörer. Han var kortklippt, inga tatueringar, hade en massa kunskaper om teknik men även andra ämnen (som historia), han kunde tala engagerat om sitt arbete och handleda, motivera och inspirera andra... Hade Jonsson ens någonsin haft ett vanligt jobb i sitt liv..?

Nej verkligen inte. Så otroligt olika varandra som det bara går i princip. Madsen var en framgångsrik person med ett väldigt mörkt sinne. En äkta psykopat troligtvis.

Martin är nog mer vad man skulle klassa som sociopat. Samt så är och var han alltid en riktig jävla loser. Vilket alla visste om.
__________________
Senast redigerad av terribilis 2023-01-26 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in