2023-01-26, 08:30
Medlem
MyJustices avatar
Kanske det är EU som är krigshetsare här
Kontrollen över resuser främst mat . för att oglipolisera tillgången pågår ju för fullt ..
Då pratar vi om företag som vill ha oglipolet
Citera
2023-01-26, 08:33
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Din dumma jävel. NATO har satsat 100% på att stoppa ryssen i Ukraina med hela den Ukrainska befolkningen på entreprenad som infanteri / kanonmat. NATO är en samordnande organisation. Dess offensiva / defensiv förmåga består av andra anslutna länders förband.

Vilket bekvämt, dekadent och hbtq certifierat land axlar rollen efter Ukrainarna som kanonmat menar du?

Situationen är allt annat än vad vi blivit matade med i media... Herregud, vad fan har våra "ledare" egentligen gjort? Varför plöjer Ryssland ner miljarder i 2 Nordstreamledningar om syftet ändå var en sådan expansiv utrikespolitik att man ändå tänkte invadera Europa och Tyskland? Detta kommer stå kommande generationer extremt dyrt och en tröst är att mina söner är så små att de troligtvis inte hinner bli inkallade som globalisternas kanonmat.

Det fanns en tid då jag rakryggat skulle ha mött Svea rikes fiender rakt på med vapen i hand för familj och fosterland. Nu sitter fienderna inom landets gränser och agerar nickedockor åt globalisthelveten och av mig eller min familj får de inte ett uns.

Det vill nu till att vi får slut på dessa stridigheter. Era jävla kräk. Svenskarna har systematiskt förvägrats sin kultur, sin nationalsång, sin heder, sitt arv och sin fosterlandskärlek i decennier.

Nu manar satan / kabalen och globalisterna till strid. De vill åt våra söner, de vill åt våra döttrar och barn och de skiter fullständigt i Sverige eller någon annan nation för den delen heller. De talar om "våra värderingar" och "demokrati"? Vilka värderingar? Det är fan inte mina och mina närmaste värderingar. De talar plötsligt om "nationers suveränitet" men har pissat på och förnedrat samma nations suveränitet under hela min uppväxt.

Svenskar likställs nu med Nazister i Ryssland. Om Ryssen kommer behöver vi nu möta honom, och jag drar då ut i strid för min familj. Med samma gevär ska vi sen göra rent hus inom landets gränser
Hej kåtis,

Jag håller med dig. Bra skrivet.

Sveriges största fiende kommer inifrån. Besten har redan gjort sig bekväm i våra salar. Precis som dig så skulle jag aldrig försvara dessa fiender. Och jag har dessutom utbildats för att göra det.

Man kan inte systematisk trakassera, förnedra, fängsla och socialt isolera folk - för att sedan låtsas som att man är på samma sida.

Varken ryssen eller globalisterna är Sveriges vänner.
Citera
2023-01-26, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Igen. "Aldrig igen"..

Det är bara komiskt vid det här laget. Och nu blir det "all in". Med en nuke som körsbäret på toppen av allt om vi ber snällt.

det går åt det hållet, nu tror man att ryssland är uträknat men jag är inte så säker, det går inte heller att missa att europa är näst intill försvarslöst nu då väldigt mkt vapen europa har är nu förstörda i ukraina.

kina verkar vilja hoppa på tiawan och kinas högsta ledare sade själv, inför hela sin "riksdag" (motsvarande)) att kina kommer att ta över taiwan, om så krävs med militära medel. Mer tydligt kan det inte bli.

så ja, världen är mer osäker idag än för ett år sedan, coh varje steg senaste halvåret har varit ett steg i fel riktning
Citera
2023-01-26, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det hör inte till vanligheterna att jag ligger uppe på natten och tänker på krig. Nu tänker jag att det ser ju onekligen ut som att kriget utvecklas, Amerikanska vapen har skickats till Ukraina, det bör väll provocera Putin. Vad kan han göra i dagsläget? Trappa upp men hur?
I förlängningen tänker jag, om vi slipper Nato, så påverkas vi ju ändå naturligtvis om inte annat så kommer väll matpriserna kosta 1000 gånger mer om det ens går att få tag på något så mycket inhemsk produktion har vi väll inte, om all transport stoppas iom storskaligt krig i Europa?

Mina staplade konserver räcker en månad två om jag snålar, och sen då?
Har väll en tre flaskor vin i köket så jag kan unna mig en fin fylla för att trycka ner känslor en helg, men sen blir det nog marigt.
Vad skulle mina finska förfäder råda mig till om dom kunde färdats i tiden, vet att kaffe tvål och smör var hårdvaluta back then.
Jag kan inte ens fiska.

dags att lära dig fiska, skjuta djur och ta hand om djur, sedan får du beväpna dig med
Citera
2023-01-26, 08:43
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Din dumma jävel. NATO har satsat 100% på att stoppa ryssen i Ukraina med hela den Ukrainska befolkningen på entreprenad som infanteri / kanonmat. NATO är en samordnande organisation. Dess offensiva / defensiv förmåga består av andra anslutna länders förband.

Vilket bekvämt, dekadent och hbtq certifierat land axlar rollen efter Ukrainarna som kanonmat menar du?

Situationen är allt annat än vad vi blivit matade med i media... Herregud, vad fan har våra "ledare" egentligen gjort? Varför plöjer Ryssland ner miljarder i 2 Nordstreamledningar om syftet ändå var en sådan expansiv utrikespolitik att man ändå tänkte invadera Europa och Tyskland? Detta kommer stå kommande generationer extremt dyrt och en tröst är att mina söner är så små att de troligtvis inte hinner bli inkallade som globalisternas kanonmat.

Det fanns en tid då jag rakryggat skulle ha mött Svea rikes fiender rakt på med vapen i hand för familj och fosterland. Nu sitter fienderna inom landets gränser och agerar nickedockor åt globalisthelveten och av mig eller min familj får de inte ett uns.

Det vill nu till att vi får slut på dessa stridigheter. Era jävla kräk. Svenskarna har systematiskt förvägrats sin kultur, sin nationalsång, sin heder, sitt arv och sin fosterlandskärlek i decennier.

Nu manar satan / kabalen och globalisterna till strid. De vill åt våra söner, de vill åt våra döttrar och barn och de skiter fullständigt i Sverige eller någon annan nation för den delen heller. De talar om "våra värderingar" och "demokrati"? Vilka värderingar? Det är fan inte mina och mina närmaste värderingar. De talar plötsligt om "nationers suveränitet" men har pissat på och förnedrat samma nations suveränitet under hela min uppväxt.

Svenskar likställs nu med Nazister i Ryssland. Om Ryssen kommer behöver vi nu möta honom, och jag drar då ut i strid för min familj. Med samma gevär ska vi sen göra rent hus inom landets gränser

Bra bra skrivet 🥹
Citera
2023-01-26, 08:43
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Jag skrev pålitliga, inte trovärdiga. Trovärdiga är dom, men att lita på dom vore naivt.
Orden har samma betydelse😂
Citera
2023-01-26, 08:44
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HorungeModsInHere
Bror zelensky är en komiker, ingen politiker. Om han gav upp som en sane människa gör skulle allt va över. Men han gömmer soldater i lägenheter osv så de kan komma ut i krig igen. WEIRD. Avrätta luffaren. Vad kan du förvänta dig fr ett land om du anlitar en inkompetent ledare??

Ni svenskar vet ju vad som händer om man nt lyssnar på polisen. Här lyssnar nt zelensky på "polisen". Byebye
Jag är inte din bror. Skulle Ukraina "ge upp" så skulle landet för lång tid vara förlorat likt i övriga områden skulle de utsättas för ryska övergrepp. Sannolikt skulle 10-15m ukrainare fly till Europa vilket skulle bli enormt dyrt, det är bättre att ge dem vapen för att rädda sitt land rakryggade.

Hellre en komiker än en förredetta KGB-agent som ledare.
Citera
2023-01-26, 08:47
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Jo men om NATO går ihop med resten av världen så spelar det ingen roll.

När vi nu drömmer lite.
Fast Turkiet kan ju säga nej...
Citera
2023-01-26, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Jag är inte din bror. Skulle Ukraina "ge upp" så skulle landet för lång tid vara förlorat likt i övriga områden skulle de utsättas för ryska övergrepp. Sannolikt skulle 10-15m ukrainare fly till Europa vilket skulle bli enormt dyrt, det är bättre att ge dem vapen för att rädda sitt land rakryggade.

Hellre en komiker än en förredetta KGB-agent som ledare.
Är du rädd eller? Putin har aldrig sagt han vill ta över. Han kan ta över när han vill.
Han vill ta bort dem äckelbaserna, radera USAs inverkan och ta krimön och en annan nazistockuperad zon i öst. Det är allt.

Ni borde rikta ett ilska mot Cyperns situation där hälften e Grekland o hälften Turkiet. Weird either way. U ARE BRAINWASHED BITCH

Vet du ens vad kgb är? Du är helt sjuk i huvudet ju.
Citera
2023-01-26, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Ryssland har jätteproblem med Ukraina och folk tror på allvar att de samtidigt kommer invadera Sverige, Finland, Ungern, Polen, Danmark och resten av Europa.

Ja jösses, media och politiker med hybris har sannerligen satt griller i folk.

Det enda sättet de skulle kunna göra något på är att avfyra atombomber.
Och det kriget kommer bli det kortaste i världshistorien.
Ingen kommer ut som vinnare.
Medias hjärntvätt är effektiv. Folket hållsständigt oroliga och ständigt rädda, det är lättast att kontrollera pöbeln när de är svaga.
Citera
2023-01-26, 09:45
Medlem
BuckshotBills avatar
Vet ens alla de som pratar om "världskrig" vad det är?

Hur hade ni tänkt er att det skulle bli världskrig? Funkar det som ett cowboyslagsmål där länder på andra sidan jorden reser sig från bord bak i saloonen och börjar slå på varandra för att två vid bardisken klappade till varandra?
Citera
2023-01-26, 09:50
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det är idioterna i Bryssel som vill ha ett världskrig tillsammans med krigsgalna neocons och förvirrade libtards i USA.
USA härjar i Myanmar och Syrien mfl ställen med proxykrig och försöker även starta krig med Kina för att få igenom planerna om en värld styrd av en amerikansk världspresident.
Jag vill inte ha en galen amerikansk världspresident som styr världen!! Framför allt inte Biden eller krigsgalningen Obama!
Amerikansk president är skit, ja.

Men inte fan vore en rysk eller kinesisk president bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in