Jag söker efter en house-låt med Fish go deep från tidigt 2000-tal eller sent 90-tal tror jag. Den är lite soul-aktig och är i ett samarbete med någon annan house-artist. Låter inte så mycket som deras övriga alster. Har letat på youtube men inte hittat den. Tror den är instrumental utan sång.
Nej, det bandet var det inte. För rappigt. Jag tror bander var mer... pop eller dansband eller något. Är dålig på genrer men rapp var det inte vad jag minns.
Det var en vinjett som spelades i Sveriges radio på 80/90-talet som jag har påmints om det senaste året pga Ukrainas nationalsång. Början på vinjetten var identisk med dessa tre sekunder: https://youtu.be/3t2SpQVRses?t=4
När jag hör de första takterna i nationalsången tycker jag melodin påminner litet om "Så lunka vi så småningom":
Den bör det vara som söks, ja. Och fler finns säkert, som motivet (kort inverterad pedal melodiskt/tematiskt) blivit allmängods. Förutom Strauss’ Alpsymfoni (1915) & Bruchs violinkonsert 1 (1866), orkesterintrot i Paganinis violinkonsert 1 (~1815) [url=https://www.youtube.com/watch?v=VeMRb3lMvJg&t=106s]här[/url.
Vad sjutton hette/heter bandet där de är bröder, en spelar banjo i början av klippet sen kommer musiken, Han lever inte längre sångaren, & det hela utspelade sig i ett träsk, Det enda som fastnat i hjärnan är något med Wishing well det är allt, Någon?
Finns en låt jag kom att tänka på som jag lyssnade på runt 2005 ungefär. Det är en brittisk (tror jag) man som rappar/sjunger och i refrängen tror jag det är så sjunger han "there's plenty more fish in the sea" (söker jag på det kommer en annan låt från 80-talet upp) En rolig grej med låten är att jag minns att outrot var samma slinga på repeat istället för att bara spela in den längre.
Brittisk låt från kanske 10-15 år sedan. Väldigt klichéaktig för den tidens brittiska musik med två tjejer och en svart man som jag tycker gruppen utgjordes av.
Videon är i sig så idiotisk att detta kommer att vara en väldigt korkad text:
Videon har en grupp med lättklädda kvinnor som imponeras av olika ghettoherrars bilars subwoofers som dom spelar på.
Till sist kommer en nörd med en taxi, som även hade en gammal man med sig, på plats och spelar sin subwoofer på en sådan nivå att motståndarens subwoofer exploderar. Tjejerna blir imponerade av nörden, som breakdance-moonwalkar där för extra poäng.
Samma grupp hade enligt mig även en sång där musikvideon utspelade sig i en skolklass. Kategoriskt var denna typ av musik vad jag vill minnas ganska lik stilen som exempelvis "N-dubz" hade, men kanske "poppigare" och "gladare" och det var huvudsakligen tjejerna som sjöng.
Började nynna på en melodi. Texten går "plinga i klockor" sen vet jag inte, det är något med tralalalalalala i min version, anar att den har något mer raffinerat i originalet. Plinga i små klockor går det kanske? Pampig melodi egentligen.
Den är melodiös och vacker den sången. Passar mitt ändamål har jag tänkt. Den är till ett vårbröllop, då jag ska vara toastmaster och lira den sången har jag tänkt, varför detta är akut.
Läste på webben om någon som nynnade på en sång ovetandes om att denne hittat på melodin själv och så blev den en hit. Tror inte mitt fall är liknande tyvärr, men skynda på. Vad heter den vackra melodin om att plinga i små klockor. Tack på förhud.
Hej! Jag vill veta vad bakgrundslåten/soundtracket heter. Jag har hört det förr och jag är helt besatt utav det. Snälla hjälp mig, ignorera videon i sig, det är soundtracket i bakgrunden som jag vill hitta.
Mvh/