2023-01-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
https://www.youtube.com/watch?v=c7jOQcEw28I

Hej! Jag vill veta vad bakgrundslåten/soundtracket heter. Jag har hört det förr och jag är helt besatt utav det. Snälla hjälp mig, ignorera videon i sig, det är soundtracket i bakgrunden som jag vill hitta.
Mvh/
jag vet inte men du skulle kunna kontaka dom som gjort videon och fråga.
Citera
2023-01-28, 11:28
Avslutad
Kommer inte ihåg vilket resebolag men något av dem hade ju samma låt flera år. Glad uppspelt låt manlig röst " when your in the world ... take my shows off..( kvinnliga bakgrundssångare ). . and if, if am ...
Citera
2023-01-28, 11:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munqi
Kommer inte ihåg vilket resebolag men något av dem hade ju samma låt flera år. Glad uppspelt låt manlig röst " when your in the world ... take my shows off..( kvinnliga bakgrundssångare ). . and if, if am ...

Jag googlade textraden och fick 5-6 förslag på olika låtar, testa och se om det är någon av dessa du känner igen.

Jag skrev
when your in the world ... take my shows off
Citera
2023-01-28, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag googlade textraden och fick 5-6 förslag på olika låtar, testa och se om det är någon av dessa du känner igen.

Jag skrev
when your in the world ... take my shows off

Också googlat inte funnit något bra svar
Citera
2023-01-28, 13:02
Medlem
Citat:

"when you´re in the world" ... "kick my shues off" ... "If, if, (if), if I was on "... Vore väl lite underligt om det inte var Your song ?

Vad jag kan höra på youtube sjunger Elton John aldrig "if if", men versionen med Billy Paul låter så, och har dessutom kvinnlig bakgrundssångare...
Citera
2023-01-28, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slaktarmick
"when you´re in the world" ... "kick my shues off" ... "If, if, (if), if I was on "... Vore väl lite underligt om det inte var Your song ?

Vad jag kan höra på youtube sjunger Elton John aldrig "if if", men versionen med Billy Paul låter så, och har dessutom kvinnlig bakgrundssångare...

Nej det är inte Elton Johns sång.

Början av låten är ju " when you in the world ,you in the world , you in the woooooorld and if , if ...."
Citera
2023-01-28, 15:25
Medlem
Citat:
Nej det är inte Elton Johns sång.

Början av låten är ju " when you in the world ,you in the world , you in the woooooorld and if , if ...."

Hm. Ursäkta om jag är trög, men det verkar ändå underligt likt 1:46 - 1:55 här... (Fritidsresor- Your song) https://www.youtube.com/watch?v=n5zjUgZio2M
Citera
2023-01-28, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slaktarmick
Hm. Ursäkta om jag är trög, men det verkar ändå underligt likt 1:46 - 1:55 här... (Fritidsresor- Your song) https://www.youtube.com/watch?v=n5zjUgZio2M

Edit är en cover av den jävla låten av Billy Paul

För faaaaaan
Senast redigerad av Munqi 2023-01-28 kl. 22:19.
Citera
2023-02-01, 13:44
Medlem
Kommer bli mäktigt beundrad om någon hittar denna låt.
Jag hade den i bakgrunden när jag filmade här hemma så kan inte länka något men har en del av texten.

Det är en lugn låt med en kille som låter lite som Isak Danielsson, den delen av texten som hörs i videon låter något såhär:

”can’t give up though you’re dead inside, think of all the people….”
Citera
2023-02-01, 16:55
Medlem
VoktorDodkas avatar
Sent 80-tal, videon spelades ofta på mtv, svensk grupp, har för mig att det ryktades att en av de i gruppen var "IKEA-son", jag kommer att tänka oå den när jag hör "grooves is in the heart". Hjälp mig, vilken är låten?
Citera
2023-02-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faltan
Kommer bli mäktigt beundrad om någon hittar denna låt.
Jag hade den i bakgrunden när jag filmade här hemma så kan inte länka något men har en del av texten.

Det är en lugn låt med en kille som låter lite som Isak Danielsson, den delen av texten som hörs i videon låter något såhär:

”can’t give up though you’re dead inside, think of all the people….”

enligt google: Maple & Rye - Leaving now
Citera
2023-02-02, 09:07
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Sent 80-tal, videon spelades ofta på mtv, svensk grupp, har för mig att det ryktades att en av de i gruppen var "IKEA-son", jag kommer att tänka oå den när jag hör "grooves is in the heart". Hjälp mig, vilken är låten?

Kan det vara något med Stonefunkers?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in