2024-05-30, 17:28
Medlem
Letar desperat efter en låt som spelas i bakgrunden på ett gammalt avsnitt av p3 Klubben (möjligen av Kanye(?)) se https://open.spotify.com/episode/7H3yUEOYyma3lqyvhZVFJj?si=iNGJr3TtTb21Hv75Q18KJA&t =927

Avsnitt 31, typ 15:27 in.

Tack och thank you!
Citera
2024-05-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombay-M.D.
Letar desperat efter en låt som spelas i bakgrunden på ett gammalt avsnitt av p3 Klubben (möjligen av Kanye(?)) se https://open.spotify.com/episode/7H3yUEOYyma3lqyvhZVFJj?si=iNGJr3TtTb21Hv75Q18KJA&t =927

Avsnitt 31, typ 15:27 in.

Tack och thank you!

Låter som Kanye West - Waves?
Citera
2024-05-30, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Båda sjöngs av tjejer/kvinnor och är dicso-aktig tycker jag. Lyssnade på det i gymmet försökte hänga med på lyricsen men det gick inte eftersom det är ett gym och det går inte koncentrera sig så mycket på musiken.

den första låten lyder som sådan: det var något med : if I kiss you, a bootle of champange

den andra låten lyder som sådan (väldigt arash-aktig, kändes som tjejen som sjöng hade kopierat av han): det var något med :
i cant let you go, icant let you go, if you take me highest of heaven

Någon som vet?

Det här blir väl lite långskott, men kan den ena låten vara Tiësto, Ava Max - The Motto? Det var/är en väldigt populär låt, i synnerhet på gym. "champagne bottles" nämns ett antal gånger, kanske var det du hörde?
Citera
2024-05-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
Låter som Kanye West - Waves?

Stort tack, stämmer bra!
Citera
2024-05-30, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
Det här blir väl lite långskott, men kan den ena låten vara Tiësto, Ava Max - The Motto? Det var/är en väldigt populär låt, i synnerhet på gym. "champagne bottles" nämns ett antal gånger, kanske var det du hörde?

tack ändå, men inte heller denna.
Citera
2024-05-31, 23:22
Medlem
snurresprettiss avatar
Ni som sett Tårtgeneralen, vet ni vad låten heter (eventuellt ej sång) som spelas när gänget sitter i båten, har gått ca 1 timme och mellan 13 och 14 minuter av filmen. Man hör bara en kort snutt så vet inte om det är en riktig låt.
Har tyvärr ingen länk.
Citera
2024-06-01, 09:29
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Ni som sett Tårtgeneralen, vet ni vad låten heter (eventuellt ej sång) som spelas när gänget sitter i båten, har gått ca 1 timme och mellan 13 och 14 minuter av filmen. Man hör bara en kort snutt så vet inte om det är en riktig låt.
Har tyvärr ingen länk.

https://open.spotify.com/playlist/7teW302tVcGdvIwVirT9sb

Lyssna här
Citera
2024-06-01, 10:19
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
https://open.spotify.com/playlist/7teW302tVcGdvIwVirT9sb

Lyssna här

Tack men jag har redan lyssnat igen dom och det var ingen av dom så frågan är om det inte är någon riktig låt utan bara lite instrumental musik som bara pågår under ett antal sekunder?
Väldigt klara och lite mellankoniska toner skulle jag vilja säga, och under den snutten så är det ingen sång.
Citera
2024-06-01, 10:47
Moderator
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Tack men jag har redan lyssnat igen dom och det var ingen av dom så frågan är om det inte är någon riktig låt utan bara lite instrumental musik som bara pågår under ett antal sekunder?
Väldigt klara och lite mellankoniska toner skulle jag vilja säga, och under den snutten så är det ingen sång.
Kanske funkar det om du spelar upp det på datorn och samtidigt sätter igång appen Shazam från mobilen? Tycker att den (Shazam) är väldigt bra (om det inte är massa andra ljud samtidigt som stör appens ”lyssnande”).
Citera
2024-06-02, 04:23
Medlem
Behöver hjälp för en länk..

Söker en låt jag inte kan hitta längre.. Texten går som följer.

Stövlarna går i takt, heil! Vit makt, heil! Vit makt heil! Stövlarna går i takt…

Osv ni förstår vilken låt jag söker.
Det fanns på soundcloud tidigare men verkar ha försvunnit.

Tack!
Med vänlig hälsning, KJsan
Citera
2024-06-02, 10:22
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Är det inte miljöpartiets vallåt inför eu-valet?
Citera
2024-06-02, 22:42
Medlem
zebra121s avatar
Låten "I dont wanna wait" med David Guetta och One Republic väcker en låt som jag hörde när jag var yngre. Det måste vara en cover på den? Refrängen går typ "raise The bleise jooba jooba yey"

Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in