2023-01-26, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Jo men om NATO går ihop med resten av världen så spelar det ingen roll.

När vi nu drömmer lite.
BRICS går nog inte ihop med "resten av världen bara sådär".
https://en.m.wikipedia.org/wiki/BRICS
Citera
2023-01-26, 01:10
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
BRICS går nog inte ihop med "resten av världen bara sådär".
https://en.m.wikipedia.org/wiki/BRICS

Nej precis som att Kina och Nordkorea går ihop med Ryssland bara sådär.
Citera
2023-01-26, 01:13
Medlem
Ryssland har fullt upp att klara upp kriget i Ukraina så ge sig på ett nato land och få hela nato mot sig känns väldigt långsökt (rena självmordsuppdraget rent utsagt men en desperat putin kanske kör det racet) . Men ge sig på sverige skulle dom kunna göra om sveriges nato anslutning misslyckas och natoländerna sverige tecknat hjälp avtal med under processen (usa,england bland annat) anser den dealen ej gäller längre och vi inte har några som skyddar oss. Men skulle även vara om Kina känner lusten att anfalla nato men det känns inte heller troligt då skulle kinesiska marknaden gå de tufft med massa sanktioner
Citera
2023-01-26, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Nej precis som att Kina och Nordkorea går ihop med Ryssland bara sådär.

Brics länderna samarbetar redan i en koalition. Dom vill inte styras av dom kriminella bankkartellerna i väst.
Citera
2023-01-26, 01:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Ryssland har jätteproblem med Ukraina och folk tror på allvar att de samtidigt kommer invadera Sverige, Finland, Ungern, Polen, Danmark och resten av Europa.

Ja jösses, media och politiker med hybris har sannerligen satt griller i folk.

Det enda sättet de skulle kunna göra något på är att avfyra atombomber.
Och det kriget kommer bli det kortaste i världshistorien.
Ingen kommer ut som vinnare.

Din dumma jävel. NATO har satsat 100% på att stoppa ryssen i Ukraina med hela den Ukrainska befolkningen på entreprenad som infanteri / kanonmat. NATO är en samordnande organisation. Dess offensiva / defensiv förmåga består av andra anslutna länders förband.

Vilket bekvämt, dekadent och hbtq certifierat land axlar rollen efter Ukrainarna som kanonmat menar du?

Situationen är allt annat än vad vi blivit matade med i media... Herregud, vad fan har våra "ledare" egentligen gjort? Varför plöjer Ryssland ner miljarder i 2 Nordstreamledningar om syftet ändå var en sådan expansiv utrikespolitik att man ändå tänkte invadera Europa och Tyskland? Detta kommer stå kommande generationer extremt dyrt och en tröst är att mina söner är så små att de troligtvis inte hinner bli inkallade som globalisternas kanonmat.

Det fanns en tid då jag rakryggat skulle ha mött Svea rikes fiender rakt på med vapen i hand för familj och fosterland. Nu sitter fienderna inom landets gränser och agerar nickedockor åt globalisthelveten och av mig eller min familj får de inte ett uns.

Det vill nu till att vi får slut på dessa stridigheter. Era jävla kräk. Svenskarna har systematiskt förvägrats sin kultur, sin nationalsång, sin heder, sitt arv och sin fosterlandskärlek i decennier.

Nu manar satan / kabalen och globalisterna till strid. De vill åt våra söner, de vill åt våra döttrar och barn och de skiter fullständigt i Sverige eller någon annan nation för den delen heller. De talar om "våra värderingar" och "demokrati"? Vilka värderingar? Det är fan inte mina och mina närmaste värderingar. De talar plötsligt om "nationers suveränitet" men har pissat på och förnedrat samma nations suveränitet under hela min uppväxt.

Svenskar likställs nu med Nazister i Ryssland. Om Ryssen kommer behöver vi nu möta honom, och jag drar då ut i strid för min familj. Med samma gevär ska vi sen göra rent hus inom landets gränser
Citera
2023-01-26, 01:55
Medlem
Citat:
Ryssland har jätteproblem med Ukraina och folk tror på allvar att de samtidigt kommer invadera Sverige, Finland, Ungern, Polen, Danmark och resten av Europa.

Tror inte du skall räkna ut ryssarna. När de mobiliserar och aktiverar flygvapnet och de stora kanonerna tror jag du ångrar ditt uttalande. Tre tsarbomber sedan är EU ett minne blott. Ja. Jag vet att de är gamla men de har liknande, sån nej. Jag är övertygad att de är underskattade.
Citera
2023-01-26, 02:12
Avslutad
Tror inte på WW3 men skulle inte bli förvånad om det skulle bli ett. (Inte nödvändigtvis fullt kärnvapenkrig).
Var det ett tillräckligt diplomatiskt svar?
Att det skall skickas Leo å Abrams är några step upp på konfliktrappan. Kan ses som
en indirekt inblandning av NATO.
Synar Vladimir korten eller går han all in
Citera
2023-01-26, 02:18
Bannlyst
Vi borde skicka alla nato-troll om det blir ett tredje världskrig då det är deras krig och inte något vi vanliga medborgare vill ha. Ingen vinner på ett kärnvapenkrig förresten....
Citera
2023-01-26, 02:19
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Idiotministern-Krigsministern Annalena Baerbock var den som konkret framförde att Tyskland redan aktivt förde krig mot Ryssland utan att någon officiell krigsförklaring framförts.
Germany declares war against Russia https://www.youtube.com/watch?v=pRpxOU_olrQ

Den här sortens fullkomligt omdömeslösa politiker är de första som ska skickas till främsta ledet vid östfronten.
Biden har sagt värre saker; han sade att Putin skulle avlägsnas från makten. Bara politikergrodor...
Citera
2023-01-26, 02:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Ett världskrig innefattar många olika konflikter jorden runt. 2VK blev ett världskrig först när Pearl Harbor anfölls 1941. Om Ryssland anfaller Väst och får hela NATO+Europa i röven är inte ett världskrig.
Citera
2023-01-26, 02:21
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Igen. "Aldrig igen"..

Det är bara komiskt vid det här laget. Och nu blir det "all in". Med en nuke som körsbäret på toppen av allt om vi ber snällt.

Ja, då får vi be jävligt snällt då..

Inget vidare om alla grannar är med i Nato - och vi står utanför.

Citera
2023-01-26, 02:22
Bannlyst
Citat:

Nån lär väl hamna i London...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in