Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-20, 21:19
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Om du är inloggad på en enhet tror jag vi kan hjälpa till att återställa ditt lösenord. Annars inte.
Ja, jag är inloggad en enhet, den jag skriver ifrån. Som moderator kanske du inte har tillgång till det, men åtminstone admin bör kunna skicka password email reset, manuellt.
Citera
2022-12-20, 21:58
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Vi har noterat det här och håller på att undersöka vad som eventuellt är problemet.

admin5

Bra att ni är medvetna om problemet! Hoppas det löses snart.
Citera
2022-12-20, 22:01
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja, jag är inloggad en enhet, den jag skriver ifrån. Som moderator kanske du inte har tillgång till det, men åtminstone admin bör kunna skicka password email reset, manuellt.
Eller hur de nu gör, försök få tag på en admin när du är inloggad på rätt enhet.
Citera
2022-12-21, 09:18
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Eller hur de nu gör, försök få tag på en admin när du är inloggad på rätt enhet.
Varifrån, eller hur, har du fått för dig att jag måste vara "inloggad på rätt enhet" för att admin ska kunna hjälpa till med att återställa mitt lösenord? Jag kan vara helt offline för att han ska göra detta. Nu är ju admin ganska frånvarande och gör i stort sett ingenting här, men han behöver bara logga in i vBulletin inställningarna (alltså adminversionen), gå in på min profil där och klicka på send password email reset, och därefter är det klart. Det är möjligt att admin5 kan göra detta också, om han har fått samma permissions som admin. Eftersom admin är tekniskt inkompetent så har han antagligen gett admin5 och övriga admins samma rättigheter som han har, så admin5 kan med stor sannolikhet också göra detta.

Som det verkar i dagsläget så är det inte bara krångel med att byta lösenord manuellt från kontrollpanelen, utan även det att det inte funkar att be om ett nytt lösenord via mailen. Det kan vara så att dessa två buggar är relaterade, och att när buggen för lösenord patchas, då funkar också password email reset, eller så måste de fixas var för sig.
Citera
2022-12-21, 11:07
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Varifrån, eller hur, har du fått för dig att jag måste vara "inloggad på rätt enhet" för att admin ska kunna hjälpa till med att återställa mitt lösenord? Jag kan vara helt offline för att han ska göra detta. Nu är ju admin ganska frånvarande och gör i stort sett ingenting här, men han behöver bara logga in i vBulletin inställningarna (alltså adminversionen), gå in på min profil där och klicka på send password email reset, och därefter är det klart. Det är möjligt att admin5 kan göra detta också, om han har fått samma permissions som admin. Eftersom admin är tekniskt inkompetent så har han antagligen gett admin5 och övriga admins samma rättigheter som han har, så admin5 kan med stor sannolikhet också göra detta.

Som det verkar i dagsläget så är det inte bara krångel med att byta lösenord manuellt från kontrollpanelen, utan även det att det inte funkar att be om ett nytt lösenord via mailen. Det kan vara så att dessa två buggar är relaterade, och att när buggen för lösenord patchas, då funkar också password email reset, eller så måste de fixas var för sig.
Hör med någon av våra admins. Det du frågar om ligger ovanför min horisont.
Citera
2023-01-16, 22:17
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Teknikerna ser över det hela och jag meddelar här i tråden när de kommit fram till något.

admin5
Har ni tänkt lösa den här buggen i år? Det har gått mer än en månad sedan nu.
Citera
2023-01-17, 00:33
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Har ni tänkt lösa den här buggen i år? Det har gått mer än en månad sedan nu.

Jag ska påkalla teknikernas uppmärksamhet igen angående detta.

admin5
Citera
2023-01-18, 09:14
Medlem
Bajslukts avatar
Märkligt att det här felet pågått så länge. Framförallt då det inte är möjligt att skapa nya användare pga den här buggen.
Citera
2023-01-25, 20:45
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Jag ska påkalla teknikernas uppmärksamhet igen angående detta.

admin5
Hur mycket betalar ni dessa tekniker? Blir teknikerna klara med den här buggen i år eller måste vi vänta några år till?

Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Märkligt att det här felet pågått så länge. Framförallt då det inte är möjligt att skapa nya användare pga den här buggen.
Det har pågått så länge eftersom admin är tekniskt inkompetent, och totalt frånvarande. Det går inte att regga nya användare eftersom emailservern är totalt kaput.
Citera
2023-01-26, 09:00
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Citat:
Hur mycket betalar ni dessa tekniker? Blir teknikerna klara med den här buggen i år eller måste vi vänta några år till?

Det har pågått så länge eftersom admin är tekniskt inkompetent, och totalt frånvarande. Det går inte att regga nya användare eftersom emailservern är totalt kaput.

Det reggas nya användare varje dag och noterar även att de senare har gjort inlägg, så helt paj kan inte systemet vara. Uppenbarligen är det inte ett problem som alla har.
Citera
2023-01-26, 09:02
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det reggas nya användare varje dag och noterar även att de senare har gjort inlägg, så helt paj kan inte systemet vara. Uppenbarligen är det inte ett problem som alla har.
Jag är skeptisk.

Jag provade också att regga en ny användare, men det fungerar inte att skapa ett lösenord.

Fascinerande svar i övrigt. Ett så stort problem, under så lång tid, och det här är svaret.
Citera
2023-01-26, 09:09
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Jag är skeptisk.

Jag provade också att regga en ny användare, men det fungerar inte att skapa ett lösenord.

Fascinerande svar i övrigt. Ett så stort problem, under så lång tid, och det här är svaret.

Jag är inte insatt i problemet i övrigt. Reagerade bara det ni båda skrev om att det inte går att registrera en användare. Så jag dubbelkollade den saken och noterade att det skapas nya användare hela tiden som även lyckas skriva inlägg.

Annars kan jag tycka ett svar bör komma snarast i ärendet.
Senast redigerad av Carlbom 2023-01-26 kl. 09:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in