2023-01-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag har inte påstått nåt annat heller. Jag refererar ju till de som var i DPR/LPR.

Det fanns inget som heter dpr/lpr,

inte ens ryssland erkände sina ockuperade krigszoner 2019.
Citera
2023-01-25, 19:02
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är en utmärkt lösning även i nutid, som borde vara lättare att acceptera i fredsförhandling än annektering. Precis som man gjort andra ställen i världen, som vi inte ska nämna här för då blir det off-topic.

Vilka andra ställen i världen?
Citera
Medlem
Citat:
Deras demokrati försvagades ju också av USA 2014 under och efter Euromaidan. Mycket tragiskt land. Hoppas där blir demokrati en dag i västra Ukraina, och så småningom också i Ryssland. Men vi kan inte bomba fram den. Splitta skiten, och bygg upp västra ukraina, säger jag. Bästa vägen till demokrati.

Du vill ge landsförrädare, terrorister och framförallt Kreml det dom vill ha, i första taget vill säga.
Dvs östra Ukraina ska tillfalla ryssland?

Krym anser du väl redan som ryskt antar jag så det ska väl anses som en invasion från Ukrainas sida om dem försöker återta det.

Rimmar illa med din påstådda rättspatos och tycka synd om ditten o datten.
Allt från din sida verkar i grunden handla om att Kreml måste få som dom vill, uppoffringar ska alla andra stå för.

Om du är genuint förvånad över hur illa folk tycker om dig, tänk igen? 🤷‍♂️
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Putin bör utvärdera hur väl de fungerar innan han beslutar sig för att mucka gräl med de som tillverkar dem och endast skickat en liten del av sina lager.

Det där ser jag som ett direkt erkännande att det är Väst som deltar i kriget. Hedervärt att du erkänner det. Västsidan brukar annars alltid förneka det 0ch skylla på den lille stridspitten i stället.
Citera
2023-01-25, 19:05
Medlem
Citat:
Nej de ska inte lägga ner vapnen. Det är inte antingen-eller. De ska försvara västra Ukraina och Kiev.

Självklart skall de försvara hela Ukraina, nåt annat är bara våta drömmar för Kremls megafoner.

Räknar in dig där av uppenbara anledningar.
Citera
2023-01-25, 19:06
Avstängd
Citat:
Nej de ska inte lägga ner vapnen. Det är inte antingen-eller. De ska försvara västra Ukraina och Kiev.

Jo, det är antingen eller! Du vill skapa en ny slags järnridå och lämna östra Ukraina till terroristnationen i öst. Den tråkiga nyheten för dig och dina gelikar är att ditt efterblivna förslag inte anammats av något civiliserat land.
Citera
2023-01-25, 19:08
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Man får nog säga att situationen när Yanukovych utan förvarning drog till Ryssland var rätt ovanlig.

Wikipedia pratar om att kanske det inte följde reglerna att avsätta honom. Känns inte som grundlagen tänkt på detta fall.

Läser man övrig text på den sidan är intrycket att Yanukovych lätt hade agerat som en Lukashenko eller Putin om han hade kunnat, men landet var redan för långt gånget åt att vara en demokratisk stat för att det skulle gå vägen.

När du "psychicsailor" läser den sidan, är ditt intryck verkligen att den här snubben drog landet åt rätt håll? Att han borde inte flytt utan de beslut han och hans ledning tog hade kunnat motiveras vid eventuellt ifrågasättande?

Jag har inte lusläst sidan, men det står en hel del om att han kritiserades för korruption, och efter hans flykt hittades ett slags minipalats med typ "toalettborste i 24 karat guld"(hittade på det). Bara det att han hux flux vände kappan mot EU verkar ju helt galet. Jag ser ingenting om honom som säger att han inte var en marionett till Rysslands regim.

Yanukovich var ju vad han var. Det korrekta hade varit att denna följts: https://en.wikipedia.org/wiki/Agreement_on_settlement_of_political_crisis_in_Ukr aine

Och sedan så skulle domstolsväsende pröva honom i korruption. Säkerligen var han korrupt. Nästan alla politiker i Ukraina var korrupta och de flesta är det fortfarande. Man kan inte störta just honom med referens till korruption. Det hade i så fall varit lika rätt att upplösa hela parlamentet för att de var korrupta, om du förstår vad jag menar. Det är inte som i sverige, där korruption av den typen är ett brott mot normen.

Detta är en bra artikel om hans hux-flux-vändande: https://www.reuters.com/article/us-ukraine-russia-deal-special-report-idUSBRE9BI0DZ20131219 . Läs den.
Citera
2023-01-25, 19:08
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det där ser jag som ett direkt erkännande att det är Väst som deltar i kriget. Hedervärt att du erkänner det. Västsidan brukar annars alltid förneka det 0ch skylla på den lille stridspitten i stället.
Ja, väst är Ukrainas allierade och stöttar Ukraina med väldigt mycket då man klart och tydligt har uttryckt att Ryssland inte får vinna. Putin fick precis samma varning innan han körde igång sin shitstorm så att man skyller på den lille stridspitten (Poopin) är helt korrekt.
Citera
2023-01-25, 19:09
Medlem
DDRTVs avatar
Börjar bli en del tanks nu. Bra början. Nu bygger vi mur mot ryZZen så slipper vi dom för all framtid,

Western MBT deliveries for Ukraine

Confirmed:
🇩🇪 14x Leopard 2A6
🇵🇱 14x Leopard 2 (A5?)
🇪🇸 53x Leopard 2A4
🇵🇹 4x Leopard 2A6
🇬🇧 14x Challenger 2
🇺🇸 31x Abrams M1A1
🇳🇴 up to 8x Leopard 2A4NO

Waiting:
🇸🇪 14x Leopard 2A5
🇳🇱 14x Leopard 2 (A5?)
🇫🇮 10x Leopard (A5?)
🇩🇰6 Leopard 2A5
Citera
2023-01-25, 19:10
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Självklart skall de försvara hela Ukraina, nåt annat är bara våta drömmar för Kremls megafoner.

Räknar in dig där av uppenbara anledningar.

Det var ett svar på att du sa att de inte skulle lägga ner vapnen. Svara på det istället.
Citera
2023-01-25, 19:12
Medlem
Citat:
Deras demokrati försvagades ju också av USA 2014 under och efter Euromaidan.
på vilket sätt och varför?

Citat:
Mycket tragiskt land. Hoppas där blir demokrati en dag i västra Ukraina, och så småningom också i Ryssland. Men vi kan inte bomba fram den. Splitta skiten, och bygg upp västra ukraina, säger jag. Bästa vägen till demokrati.

de allra flesta fallen av demokrati har fötts ur blod, genom inbördeskrig och/eller återkommande krig.

troligtvis kan man splittra ryssland längs med uralbergen och göra ett stor ukraina av väst delen. om man nu har ambition att nå demokrati i europa
Citera
2023-01-25, 19:14
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Man märker desperationen när trollen här bli överlyckliga över ett fåtal stridsvagnar, shit vad patetiskt. Medans Ryssland har så mycket mer utav allt & en pågående vapenproduktion som kör dygnet runt. Snart blir det inget kvar av ert älskade Naziland.
Man märker desperationen på höga ryska företrädare och propagandatroll i statlig TV att det börjar bli riktigt svettigt för Ryssland. De klarar knappt av att mala sig framåt med det Ukraina fått hitills så vad händer när Väst och Nato öppnar förråden och dammar av riktigt bra offensiva vapen?

Det är ni ryssar som är patetiska och folk skrattar åt er och ser ner på ert brutala land.
I rysk statlig propaganda TV tycks man iaf vara livrädda och förbannade över att Tyskland nu på allvar slutar agera bromskloss. Såhär pratar en riktigt galen ryss på statlig propaganda-TV.

https://www.youtube.com/watch?v=6pYm23_x7u0

Och ni undrar varför vi tycker ni är sinnessjuka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in