2023-01-25, 08:02
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
För att det gör AFU mer förutsägbara. Ryssarna kan vara mindre rädda för att de koncentreras till en punkt.

Det blir också svårare att "balansera om" när 20-30% av dem har blivit utslagna, men utslagningen är ojämnt fördelad över fronten.

Men 30+90 är fortfarande bättre än 0+90, så klart.
Jag tror inte det är särskilt smart att koncentrera alla nytillkomna fordon till en punkt.
Citera
2023-01-25, 08:05
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag tror inte det är särskilt smart att koncentrera alla nytillkomna fordon till en punkt.

Vet du vad som inte är smart i krig? Att vara förutsägbar.
Citera
2023-01-25, 08:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Vet du vad som inte är smart i krig? Att vara förutsägbar.
Spelar nog ingen roll.

120 stridsvagnar innebär tre brigader, två med Leopard och en med Abrams. Var man använder dem spelar nog mindre roll men visst. De kan kraftsamla alla brigaderna på samma ställe om de vill. Spelar nog ingen större roll logistiskt ändå. De har samma ammunition.
Citera
2023-01-25, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Blir förvånad över denna entusiasm för ökat dödande av medmänniskor.
Har undrat över varför tyska folket så helhjärtat ställde upp bakom Hitler under andra världskriget.
Nu förstår jag bättre.

Ja, visst är det märkligt. Det finns ju ett stort antal personer här som stöder det ryska anfallet och det dödande det medför. Ytterst märkligt och de borde förstå att det bästa sättet att få stopp på det är att tvinga Ryssland ut ur Ukraina. Störta Putin och ge vapenhjälp till Ukraina kan vara lämpliga vägar att gå för att stoppa ryssens mördande.
Senast redigerad av Backboliten 2023-01-25 kl. 08:12.
Citera
2023-01-25, 08:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
För att det gör AFU mer förutsägbara. Ryssarna kan vara mindre rädda för att de koncentreras till en punkt.

Det blir också svårare att "balansera om" när 20-30% av dem har blivit utslagna, men utslagningen är ojämnt fördelad över fronten.

Men 30+90 är fortfarande bättre än 0+90, så klart.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag ficka lära mig i lumpen att inte lyda olagliga order.

Försvaret ’jag gjorde bara vad jag blev beordrad’ har visat sig funka dåligt.
Citera
2023-01-25, 08:14
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Polackerna hatar primärt ryssar och vill visa att de kan slåss, efter att ha fått stryk i nästan alla krig de senaste hundrafemtio åren.
Det handlar inte om att polackerna vill visa att de kan kriga eller att de fått stryk när de invaderats. Man hatar ryssen för att de orsakat mycket lidande för den polska befolkningen.

Rysslands organiserade övergrepp, mord och våldtäkter mot sina grannländer är hela anledningen till att Ryssland är så avskytt runt om i världen. Om de kunde sluta med det så skulle de inte vara så hatade 🙏
Citera
2023-01-25, 08:23
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Blir förvånad över denna entusiasm för ökat dödande av medmänniskor.
Har undrat över varför tyska folket så helhjärtat ställde upp bakom Hitler under andra världskriget.
Nu förstår jag bättre.
Putin är Hitler.

Du blir förvånad att ingen vill sympatisera och tycka synd om en våldtäktsman?
Citera
2023-01-25, 08:23
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Spelar nog ingen roll.

120 stridsvagnar innebär tre brigader, två med Leopard och en med Abrams. Var man använder dem spelar nog mindre roll men visst. De kan kraftsamla alla brigaderna på samma ställe om de vill. Spelar nog ingen större roll logistiskt ändå. De har samma ammunition.

Samt 50st cv9040
Var en bra kombi när en gjorde lumpen att uppträda med Leopard samt cv9040 tillsammans

Hade jag varit ryzz så hade jag varit riktigt orolig för vad som ska komma

Lägg då till F16 plan ( utbildningen har mest troligt pågått ett tag) samt ev ett antal A-10
Brrrrrrt kommer vara det sista ryzzorchen hör
Citera
2023-01-25, 08:26
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Samt 50st cv9040
Var en bra kombi när en gjorde lumpen att uppträda med Leopard samt cv9040 tillsammans

Hade jag varit ryzz så hade jag varit riktigt orolig för vad som ska komma

Lägg då till F16 plan ( utbildningen har mest troligt pågått ett tag) samt ev ett antal A-10
Brrrrrrt kommer vara det sista ryzzorchen hör
Och glöm inte att slänga med några brittiska Challenger och sen den stridsvagnen på hjul från fransosen också!! Och några tyska Marder IFV som nu alla verkar ha glömt haha.
Citera
2023-01-25, 08:28
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det handlar inte om att polackerna vill visa att de kan kriga eller att de fått stryk när de invaderats. Man hatar ryssen för att de orsakat mycket lidande för den polska befolkningen.

Rysslands organiserade övergrepp, mord och våldtäkter mot sina grannländer är hela anledningen till att Ryssland är så avskytt runt om i världen. Om de kunde sluta med det så skulle de inte vara så hatade 🙏

så enkelt är det inte. Då skulle de hata tyskarna ännu mer. Sovjet var skit för Polen. Men hitlertyskland hade faktiskt varit ännu värre. Jag har tidigare skrivit på forumet att England misslyckades med målet för WW2, att rädda Polen. Men jag har läst på lite, och insett att jag hade fel där.

Det bästa hade så klart varit att polackerna hade "fått passa sig själva". Liksom de i Donbass och Krim.
Citera
2023-01-25, 08:33
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ryssland uppför koncentrationsläger för den "befriade" befolkingen:

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3658740-invaders-want-to-create-more-than-20-colonies-in-occupied-territories.html
Citera
2023-01-25, 08:33
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Jag tror tyvärr samtliga motorvägar och tågbroar och stationer kommer bli bombade nu.
Eventuellt även Polen kommer få överhängande risk för omfattande sabotage. De behöver va mer beredda på allt.

Skulle inte bli förvånad om en 50 fordon som doneras ryker vid transport. Enklast så också för Ryssland. Deras artileri är så försvagat så tror på missiler och flyg för attacker nu.

De roliga är att Ryssland blivit tvungna att flytta bak alla flyg pga himars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in