2023-01-25, 07:43
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicari0
Japp detta krig kommer ju bara att eskalera vilket är tråkigt, man önskade ju att Europa som leker fredens kontinent kunde göra något för att skapa fred men istället väljer att ösa på med mer vapen för att hälla bensin över elden.
Vad ser du för andra alternativ? Låt mig gissa: att låta Ukraina bli invaderat av Ryssland och inlemmat i den ryska federationen? Och låta ryssen fortsätta sitt folkmord på ukrainare…

Eller har du ett annat alternativ?
Citera
2023-01-25, 07:46
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
USA planerar att skicka ca 30 Abrams-stridsvagnar till Ukraina:

Man får ju säga att man förstår amerikanernas hållning om att Leo borde skickas. Låt oss säga att det fram till sommaren blir 90 Leo och 30 Abrams. Det hade varit enormt mycket bättre med 120 Leo.
Citera
2023-01-25, 07:55
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Man får ju säga att man förstår amerikanernas hållning om att Leo borde skickas. Låt oss säga att det fram till sommaren blir 90 Leo och 30 Abrams. Det hade varit enormt mycket bättre med 120 Leo.
Varför det?

Om vagnarna sätts in på hela skilda frontavsnitt så har de ändå sin logistik, personal och underhåll avskilt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du svarar inte på frågan utan mal på om USA. Vilka andra alternativ ser du än att förse Ukraina med vapen?

Vi har lärt oss sedan barnsben att våld inte löser någonting, våld föder bara mer hat och kaos.

Jag är inte rätt person att uttala mig för hur detta ska kunna lösas men jag har ju sett ett fåtal gånger att Ryssland är villiga att förhandla varpå Ukraina inte velat gå med på det.

Ibland får man helt enkelt svälja sin stolthet och acceptera saker man inte gillar för sin omgivnings bästa, dvs Ukrainas bästa, massor av soldater dör, mammor förlorar deras barn, hur många av politikerna som tar besluten i Ukraina har förlorat sina barn i kriget? 0.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Då hoppas jag att din mamma och pappa samt dina syskon är dom första som Sverige skickar till frontlinjen vid en eventuell rysskt angrepp.

Du kan inte vara fullt frisk, tittar man på alla dina inlägg du skriver så går du igång på att soldater dör, du har inte tänkt på att de har nära och kära?

Vilket vider du är hoppas du får en plågsam död.

De deltar i en olaglig invasion mot ett fredligt grannland. Svårt att inte se det som att de själva är skyldiga till sin egen död.
Citera
2023-01-25, 07:56
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ryssland viftar med sina kärnvapen till vilken nytta tror du? Tror du att Ryssland ska anfalla med kärnvapen?

Då kommer hela världen vända sig emot dem. Inte bara väst utan även Kina och Indien. De går inte med på det. Ryssland som nation är inte hotat av någon. Endast av Ryssland själva.

Det mest ekonomiska för väst är att svara med aggression på aggression. Nato bör gå in i Belarus och se till att Ryssland inte använder Belarus luftrum och mark för sina attacker. Belarus är lika mycket Proxy det eftersom de tillhandahåller ryssjäveln med ammunition och troligen även vapen.
Blir förvånad över denna entusiasm för ökat dödande av medmänniskor.
Har undrat över varför tyska folket så helhjärtat ställde upp bakom Hitler under andra världskriget.
Nu förstår jag bättre.
Citera
2023-01-25, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
De deltar i en olaglig invasion mot ett fredligt grannland. Svårt att inte se det som att de själva är skyldiga till sin egen död.

Hur menar du nu? Ifall Sverige hamnar i krig så har alla en plikt att ingå i militären, hur menar du att dessa soldater inte har en plikt att delta i invasionen?

När nazityskland härjade för flera år sedan så var många tvungna att ingå i armen trots att de inte delade samma ideologi.
Citera
2023-01-25, 07:58
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Varför det?

Om vagnarna sätts in på hela skilda frontavsnitt så har de ändå sin logistik, personal och underhåll avskilt.

För att det gör AFU mer förutsägbara. Ryssarna kan vara mindre rädda för att de koncentreras till en punkt.

Det blir också svårare att "balansera om" när 20-30% av dem har blivit utslagna, men utslagningen är ojämnt fördelad över fronten.

Men 30+90 är fortfarande bättre än 0+90, så klart.
Citera
2023-01-25, 07:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
Stollen Solovyov snackar med en gammal militär på videosamtal och får mothugg när det gäller kärnvapen haha. Solovyov tror på fullt allvar att Nazi-Ryssland har övertaget i taktiska kärnvapen och därför ska man använda de också. För det första finns det inget som man kan kalla taktiska kärnvapen överhuvudtaget och dessutom är det mycket tveksamt om Nazi-Ryssland har nån fungerande kärnvapen då de aldrig har provsprängt de ens en enda gång.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1618131325868978176
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-01-25 kl. 08:02.
Citera
2023-01-25, 07:59
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Har undrat över varför tyska folket så helhjärtat ställde upp bakom Hitler under andra världskriget.
Nu förstår jag bättre.

Håller verkligen med dig. Jag har tänkt samma sak.
Citera
2023-01-25, 08:01
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Nu förstår jag bättre.
Vilken sida eskalerar tycker du?

Vilken sida har sedan dag ett försökt ta över Ukraina?

Vilken sida använde Belarus som språngbräda in i landet och hotade övriga världen med kärnvapen om de försökte blanda sig i?

Nu mobiliserar Ryssland ytterligare flera tusen för ännu en offensiv mot Ukraina.

Jag förstår inte hur du tänker.
Citera
2023-01-25, 08:01
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag är inte rätt person att uttala mig för hur detta ska kunna lösas
Okej. Men du anser att du är rätt person att uttala dig om att vi inte ska skicka vapen till Ukraina så att de kan försvara sig? Om vi inte ska hjälpa Ukraina att försvara sig så får du vara så god att ge ett alternativt konkret förslag på hur kriget ska avslutas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in