2023-01-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Hur gick det med håroljorna och allt det? Blev det ett miljonimperium eller tröttnade han även där?

Jag misstänker att han blev tvungen att sängar ner även det projektet eftersom han marknadsförde skäggvårdsprodukterna som mirakelmediciner mot alla möjliga åkommor precis som med cbd-oljan.

Han hade typ skrivit att de botade exem, akne, psoriasis och en massa andra saker. Det är nämligen inte godkännt att marknadsföra produkter som mediciner mot hudåkommor osv, såvida de inte är godkända av läkemedesverket.
Citera
2023-01-24, 08:56
Medlem
Plastartikels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
https://carlfredrikalexanderrask.myspreadshop.se/

"Hellre en snus under läppen än en spade i stjärten"

Men vad är det med honom och grejer i röven?
Citera
2023-01-24, 14:53
Medlem
abvs avatar
Citat:
https://carlfredrikalexanderrask.myspreadshop.se/

"Hellre en snus under läppen än en spade i stjärten"
Skulle kört "Kalla mig inte sexist, jag gillar tjejgrejer" också
Även "Jag vill inte ha en chef som flåsar mig i nacken, jag vill vara chefen som flåsar andra i nacken" är bra
Senast redigerad av abv 2023-01-24 kl. 14:59.
Citera
2023-01-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Men vad är det med honom och grejer i röven?

Ouppfostrad. Kvar i kiss-och bajsåldern. Fixerad av allt som har med skit, rövhålet och könsorgan att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av abv
Skulle kört "Kalla mig inte sexist, jag gillar tjejgrejer" också
Även "Jag vill inte ha en chef som flåsar mig i nacken, jag vill vara chefen som flåsar andra i nacken" är bra

Finns många bra citat man skulle haft hellre på en tröja ja.

”Man ska ta hand, och värna om sina anställda”

”Sitt inte och gnäll på mig, för jag är en skattebetalare i Sverige.”

”Jag har jobbat på ett mupp-hem”

”Var det gott med skagenmacka, Edward?”

”Jag är en business-man, och jag är snål som djävulen”

”jag har en klocka jag köpt för typ 15 papp, Festina heter den, inte Rolex”
Senast redigerad av StorTuffBiker 2023-01-24 kl. 16:32.
Citera
2023-01-24, 16:29
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Vad än någon annan gräver fram av lite dignitet är det som Skithögen kommer göra nytt Estonia-content om. Han gräver aldrig fram något eget. Det gäller förövrigt för alla ämnen han gör videor om. Någon annan hittar ett scoop och Baronen hakar på trenden.

EDIT

Ser nu att Haverikommissionen sagt att det inte varit någon kollision eller att det fanns något hål i skrovet. Räkna med att han kommer ut och gör en populistisk video där han halvskrikandes pratar om mörkläggning och vet bäst om hur utredningar ska bedrivas och hur politikerna bör agera.

Jag undrar varför han inte har gjort video om Emelie Bumbi än däremot, kanske Anjo inte har gett honom grönt tecken för att göra det.
Citera
2023-01-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Jag undrar varför han inte har gjort video om Emelie Bumbi än däremot, kanske Anjo inte har gett honom grönt tecken för att göra det.

Han snackade om det på Insta häromdagen. Han sa något i stil med att han inte vill. Han vill bara göra videor om saker han är insatt i, skulle han göra en video om Emelie Bumbi skulle han gjort det bara för visningarna, och då blir det inte genuint.

Ser egentligen inte problemet, inget Baronen gör är genuint. För att vara en person som använder det ordet väldigt mycket så är han verkligen minst utav det.
Citera
2023-01-24, 16:48
Medlem
Jag vill inte ha en chef som flåsar mig i näcken, jag vill vara den som flåsar anställda i näcken.

Jag vill inte va här och sitta av min tid, och ta hand om den personen, jag vill HEM.

Jag vill inte va på någon arbetsplats i 9 timmar.

Några klassiska citat av Carl-Fredrik från Troooosa, mannen som är så patriotisk att han tatuerat in Troooosa kommunvapen på handen. Han är en riktig businessman baronen dessutom, drivit massor av företag.

Undra om han har kvar några av dem tröjorna och luvtröjorna han hade med sitt ansikte på som han tryckte och sålde? Dem var grymt feta
Senast redigerad av Blacksabbath87 2023-01-24 kl. 16:53.
Citera
2023-01-24, 16:49
Medlem
Citat:
Han snackade om det på Insta häromdagen. Han sa något i stil med att han inte vill. Han vill bara göra videor om saker han är insatt i, skulle han göra en video om Emelie Bumbi skulle han gjort det bara för visningarna, och då blir det inte genuint.

Ser egentligen inte problemet, inget Baronen gör är genuint. För att vara en person som använder det ordet väldigt mycket så är han verkligen minst utav det.

Han skulle ju sluta med drama, den har man hört femhundra gånger. Att han aldrig kan stå för vad han säger är sjukt patetiskt.
Citera
2023-01-24, 17:56
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ouppfostrad. Kvar i kiss-och bajsåldern. Fixerad av allt som har med skit, rövhålet och könsorgan att göra.

Finns många bra citat man skulle haft hellre på en tröja ja.

”Man ska ta hand, och värna om sina anställda”

”Sitt inte och gnäll på mig, för jag är en skattebetalare i Sverige.”

”Jag har jobbat på ett mupp-hem”

”Var det gott med skagenmacka, Edward?”

”Jag är en business-man, och jag är snål som djävulen”

”jag har en klocka jag köpt för typ 15 papp, Festina heter den, inte Rolex”

- Tar du medicin för ADHD?

- Nej, jag har inte ADHD.
Citera
2023-01-24, 18:18
Medlem
Kickassfarsans avatar
Ny estoniarapport, dags för en video där han skrikandes sätter myndigheterna på plats, gärna påtänd på frugans dampmedicin så svetten lackar för bästa resultat.
Citera
2023-01-24, 19:12
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ja, när han ringde Läkemedelsverket var en riktig goding. Den som sitter på den får gärna ladda upp.

Han var så uppeldad över att de stängt ned hans firma pga att han marknadsfört CBD som ett läkemedel för en annan firma. ”Det är samma sak som att man skulle stänga ned Elgiganten för något som MediaMarkt har gjort.”

När han ringer och tjänstemannen försöker förklara beslutet för honom så inser man att det inte alls är det han säger är anledningen till varför de förbjudits att kränga produkten. Det handlar snarare om att man inte får sälja CBD som annat än ett godkänt läkemedel i Sverige, och detta gjorde inte Rask. Men eftersom han var så arg kunde han inte ta in den informationen.

Sedan inser man vilken sopa Baronen är som inte kollat upp dessa saker i förväg, innan han tar hans farfars pengar och slänger i sjön på idiotprojekt. Man ser mängder av CBD-firmor som verkar på den svenska marknaden, men verksamheten sköts från EU-länder som tillåter handel med det. Det hade väl krävts en googling för att inse vad som gäller, men bara en sån sak är Skithögen för bekväm för. Det handlar väl om att det inte är hans egna pengar han riskerar, det blir aldrig några konsekvenser för Rasken personligen. Därför fortsätter han med alla dessa vanvettaffärer år ut och år in.

Han verkar ju inte bemödat med att kolla upp ordentligt om han behöver skatta för sina "do-nay-schööns" heller. Antingen är han oerhört klantig eller så försöker han komma undan med saker.
Citera
2023-01-24, 19:59
Medlem
Citat:
Han verkar ju inte bemödat med att kolla upp ordentligt om han behöver skatta för sina "do-nay-schööns" heller. Antingen är han oerhört klantig eller så försöker han komma undan med saker.

Saker är bara problem för Carl-Fredrik när det är ett faktum. Skithögen avhåller sig inte från att göra förkastliga saker pga moral, han begår inte brott mot andra för att det är taskigt, han begår inte brott eftersom det kan drabba honom själv. Hade han vetat att han hade kommit undan med det hade han begått både mord och våldtäkter.

Sedan kokar det ned till att även när det blir konsekvenser av hans handlande är det aldrig han själv som behöver ta konsekvensen. Visst fick han en skattesmäll, men i slutänden blev det ju inte hans skattesmäll. Det påverkade inte honom i den ena eller andra riktningen. Hade han fått ta den själv hade han kanske kunnat lära sig en läxa. Nu ser vi istället att han kör ett vanligt Swish-nummer de få gånger han är live.

Den dagen den sorgen, tänker Carl-Fredrik. För hans farfar alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in