2023-01-24, 15:00
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Någon som inte träffat sitt eget barn förrän barnet är över ett år har jag svårt att se som helylle. Oavsett bortförklaringar

Han fick ju inte åka till Norge p.g.a. pandemin. Det kanske du missat.
Citera
2023-01-24, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Han fick ju inte åka till Norge p.g.a. pandemin. Det kanske du missat.
Säger du det?
Citat:
Norge inför nu de strängaste inresereglerna sedan i mars förra året…
Även de som vill åka in i Norge för att träffa sina barn kommer få att resa in. https://www.svd.se/a/Blyn8e/norge-stanger-i-princip-gransen-helt
Citera
2023-01-25, 09:23
Medlem
Ridnes avatar
Råkade se Jon-Henrik när han medverkade i "Stjärnornas Stjärna". Han var torrare än fnöske och stel som en pinne. Tråkig som få och sade knappt flasklock men sina muskler ville han visa i tid och otid genom att kasta av sig scenkläderna eller stå med öppen skjorta och flexa.

Tycker att det är synd att han gjort en identitet av att vara ett offer och bara tar upp allt hemskt som hänt honom. Har aldrig någonsin hört honom berätta en ljus anekdot eller något positivt. När han väl öppnar truten är det bara depp. Alla människor går igenom jobbiga saker i livet...

Säger inte att det inte är hemskt att han blivit mobbad såklart. Det ska ingen behöva råka ut för.. Men hade varit trevligt att höra något positivt från honom någongång om det ens är möjligt.
Citera
2023-01-25, 14:14
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Jägarna har väl de flesta sätt, så visst finns det grottmänniskor som skjuter en hund.

Ja, de är ju ganska rejält eljest där uppe! SGT är ju en specialitet. Att småungar vet saker tvivlar jag inte på eftersom de får följa med pappa på jakt redan som 4-5 åringar. De hör nog massor med "roliga saker" att prova på.

Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Jägarna var en film.

Baserad på verkliga upplevelser.
Citera
2023-01-25, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Råkade se Jon-Henrik när han medverkade i "Stjärnornas Stjärna". Han var torrare än fnöske och stel som en pinne. Tråkig som få och sade knappt flasklock men sina muskler ville han visa i tid och otid genom att kasta av sig scenkläderna eller stå med öppen skjorta och flexa.

Tycker att det är synd att han gjort en identitet av att vara ett offer och bara tar upp allt hemskt som hänt honom. Har aldrig någonsin hört honom berätta en ljus anekdot eller något positivt. När han väl öppnar truten är det bara depp. Alla människor går igenom jobbiga saker i livet...

Säger inte att det inte är hemskt att han blivit mobbad såklart. Det ska ingen behöva råka ut för.. Men hade varit trevligt att höra något positivt från honom någongång om det ens är möjligt.

Men du vet väll att det är programmet som väljer mycket vad dom vill lägga fokus på?? Denna gången var de om svåra upplevelser och sin historia som varit tufft. Jon henrik berättade ju om allt han varit med om som e positivt också om du inte både är blind och döv??
men pratar man för mycket om sina framgångar och allt man gjort bra så är de istället folk som stör sig på de.* tycker att denne är stor på sig och skrytig osv. Allt har alltid två sidor.*
Att han pratar om detta är ju kanske för att sorg och prövningar är en sån enormt stor del av hans liv som skapat honom på både gott och ont. Tänk om han inte har haft så mycket positivt i livet ,så de finns inte så mycket att prata om gällande de? Ska han hitta på att han haft de bra tycker du?när de inte har varit de?

Sen återigen nämnde han ju bra saker, sin dotter exempelvis att dem skulle få ses, han delade skratt och glädje på boxningen i senaste avsnittet på stjärnorna på slottet OCH han berättade vilket stöd Daniel var. Jag menar allt bra har inte alltid lyckliga slut, tyvärr är mycket lycka invävd i sorgens trådar så man får försöka sålla ut bit för bit och visa medkänsla och respekt!
Citera
2023-01-25, 14:40
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Du är ungefär som de där anti-rasisterna som tvunget ska flytta in i en by med bara nazister.

Jag skyller i detta fall på föräldrarna eftersom det var en liten homogen by och de hämtade in barn från andra sidan jordklotet. Så gör man bara inte. Den adopterade fick lida för det.

Det är välkänt att självmordsfrekvensen är högre bland adopterade. Kan mycket väl tro att det är värre i homogena byar än i storstäder.

Ja, den psykiska ohälsan är stor i den gruppen som det är. Att då dessutom hamna i sameland är ju lite väl extremt! Antar att de adopterade (hämtade) flera för att de inte skulle bli så ensamma och sticka ut så mycket - gick ju sådär.
Tyckte nog också att historierna var lite väl fantastiska ibland men att han blev mobbad tvivlar jag inte en sekund på. Han har mycket mörker inom sig och hans ögon extremt tydliga bevis för det. Svarta som en kolmila med endast blänk, inte en skiftning i övrigt. Jag hade lagt benen på ryggen om jag träffat en person med de ögonen. Det har varit min tanke sen Talang.
Det är väldigt många luckor i hans berättelse och han nämner i förbifarten saker som leder tankarna till att det förekommit missbruk och annat, behandlingshemmet t.ex. nämndes inte varför han hamnade där.

Hur de tänkte vore intressant att veta. Samer är dessutom väldigt oförlåtande gentemot andra samer också. Är du inte renägare är du inte värdig och all annan skit som pågår där.
Citera
2023-01-25, 14:49
Medlem
Tänker alltid på EmileFord när jag ser JonHenrik. Han var också väldigt solbränd och flyttade till LappHelvetet (Lycksele) - och blev på två sätt en minoritetsbefolkning - Svart+Lapp...
Citera
2023-01-25, 21:18
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Jag såg på hans avsnitt av Stjärnorna På Slottet.

Försökte oxå titta men det gick bara inte, borde va straffbart att producera sånt skräp.

Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Baserad på verkliga upplevelser.

Nej, filmen är inspirerad av ett verkligt brottsfall kring tjuvjakt (kalixhärvan), inget annat.
Citera
2023-01-28, 14:21
Medlem
Klart att det är sant det han berättar.
Sinom tid kommer varje mobbare att hängas ut här också, då lär det i te vara så kul längre för dem.
Är inte så svårt att ta reda på vilka det är.
Citera
2023-01-28, 14:50
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Säger du det?

Man vet ju inte om det ändå krävdes något annat intyg eller liknande, eller om det var andra omständigheter som gjorde att han inte kunde ta sig dit.
Citera
2023-01-28, 17:45
Medlem
Mr13cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Självklart stämmer allt.

Tror med att det stämmer. Annars hade Aftonbladet redan skrivit något om lögner och att någon har hört av sig och berättat andra historier om lögner hit och dit…
Citera
2023-01-28, 20:06
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Ja, det är många oförrätter som har drabbat den stackaren, men att han och hans dotters mamma bryter upp innan barnet är fött låter inte som att han är en helt reko kille heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in