2023-01-22, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Precis, det är ju hans fel som 1-2 åring att bli adopterad (säkerligen kidnappad som många av de adopterade sydamerikanerna runt den tiden blev). Jag menar vilken 1-2 åring är så dum att låta sig adopteras! Dagens snorungar alltså, är ju inte särskilt akademiskt kunniga...bättre var det på min tid när fostren utförde sina egna kejsarsnitt...

Hur f-n kan du beskylla honom för att ha blivit adopterad???
Citera
2023-01-22, 14:26
Medlem
I På gränsen med Peter Jihde fick Peter berättat för sig i ett program av en same hur illa omtyckta de kan vara av många av den övriga befolkningen där uppe., och hur de ibland kan få sina husdjur ihjälskjutna.

https://www.expressen.se/noje/peter-jihdes-skrammande-mote-obehaglig-kansla/

Det starkaste ögonblicket för Jihde under inspelningarna var när han träffade samen Matti.

Citat:
– Jag och Matti åkte förbi en skjutvall i Kiruna och han berättade att ”här står det en måltavla för pilbågsskytte som består av en ren. Vårat djur och ett sällskapsdjur och boskapsdjur”. Det är ungefär som att vi skulle ha en måltavla med en häst eller en hund på skjutvall någon annanstans. Då fattade jag hur det är att vara same i vårt land. Och det är alltså vårt urfolk.

Så med det sagt är det väl högst troligt att även Jon Henrik inte var speciellt omtyckt av de andra barnen.
Senast redigerad av next-chapter 2023-01-22 kl. 15:13.
Citera
2023-01-22, 14:39
Medlem
MongoHasses avatar
Jag blev illa berörd av hans berättelser och tror definitivt att han varit ordentligt mobbad. Har under en period jobbat på skola med barn i ålder 6-10 år och de kan ställa till med en jävla massa skit. Tror visst på hans historier om vad han upplevt i skolan. Måste erkänna att innan kände jag att vad fan har han och Gynning i det programmet att göra men blev verkligen illa berörd av att höra han berätta. Kommer att lyssna på hans musik och hoppas han inte behöver tänka för mkt på det som hänt. Tror han är en bra människa...
Citera
2023-01-22, 14:50
Medlem
Han borde haft en PR team runt sig som sagt stopp och belägg. Det här programmet tror jag inte är så positivt för hans fortsatta karriär.
Citera
2023-01-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Detta visste adoptivföräldrarna om och ändå adopterade de bruna barn från andra sidan jordklotet. Illa.
Så du menar att de borde tagit hänsyn till en obildad wt-pöbel. Intressant inställning...
mycket intressant..

Med samma resonemang borde då kanske wt-kräkens föräldrar tvångssteriliserats. Har svårt att se att deras avkomma bidrar till något positivt för Sverige (mer än att hålla sysselsättningsgraden uppe för fängelsevakter, vårdpersonal på avvänjningskliniker samt arbetsledare på skyddade verkstäder nedåt Hede o Sveg..)

Du skyller på JH:s föräldrar, skäms!
Citera
2023-01-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Hur f-n kan du beskylla honom för att ha blivit adopterad???
Jag var ju sarkastisk fattar du väl såklart man inte kan beskylla någon för att vara adopterad!
Senast redigerad av Shieldhero 2023-01-22 kl. 15:19.
Citera
2023-01-22, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
Det finns säkert fler som tänker som du.
Sen finns det dom som ser honom som en PK godhetsknarkare, särskilt nu när han fått visa upp sin väl tilltagna offerkofta i TV.

Min gissning är att han, precis som alla andra, besitter både bra och dåliga sidor.
Jag uppfattar honom som en person som bär på mörker och sina demoner.
Men många människor berörs av hans jojk och hans engagemang för naturen. Han har även uttryckt stöd för människor med funktionsvariationer och ensamhet.
Han är en människa, inte perfekt, men att ge hopp till folk är ändå beundransvärt och något vi alla kan lära av och göra själva
Citera
2023-01-22, 17:24
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Han borde haft en PR team runt sig som sagt stopp och belägg. Det här programmet tror jag inte är så positivt för hans fortsatta karriär.

Tvärt om! Detta kommer gynna hans karriär rejält! Nu väntar Mello för honom och han kommer få många röster bara genom att ha varit med i detta program. För övrigt, är det hemskt allt han varit med om.
Citera
2023-01-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Tvärt om! Detta kommer gynna hans karriär rejält! Nu väntar Mello för honom och han kommer få många röster bara genom att ha varit med i detta program. För övrigt, är det hemskt allt han varit med om.

Rätt illa om det är så, men kanske sant. Eftersom han pratar så mycket om mobbing när han själv var koltbarn är hans målgrupp väl därefter. Knattediskosnyft.
Hursom verkar barn vara hans målgrupp.
Citera
2023-01-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Så du menar att de borde tagit hänsyn till en obildad wt-pöbel. Intressant inställning...
mycket intressant..

Med samma resonemang borde då kanske wt-kräkens föräldrar tvångssteriliserats. Har svårt att se att deras avkomma bidrar till något positivt för Sverige (mer än att hålla sysselsättningsgraden uppe för fängelsevakter, vårdpersonal på avvänjningskliniker samt arbetsledare på skyddade verkstäder nedåt Hede o Sveg..)

Du skyller på JH:s föräldrar, skäms!
Du är ungefär som de där anti-rasisterna som tvunget ska flytta in i en by med bara nazister.

Jag skyller i detta fall på föräldrarna eftersom det var en liten homogen by och de hämtade in barn från andra sidan jordklotet. Så gör man bara inte. Den adopterade fick lida för det.

Det är välkänt att självmordsfrekvensen är högre bland adopterade. Kan mycket väl tro att det är värre i homogena byar än i storstäder.
Citera
2023-01-22, 20:24
Medlem
Contragulationss avatar
Kom ihåg denna kommentar när Jon Henrik vinner melodifestivalen 2023.
Citera
2023-01-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12

Tur att du inte jobbar med PR i alla fall. Detta lär snarare öka hans chanser att vinna Melodifestivalen i år. Om låten inte är urusel dvs, då hjälper det inte oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in