2023-01-24, 13:25
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Varför skulle jag vara det?

För att du är hennes största supporter.
Citera
2023-01-24, 13:29
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
För att du är hennes största supporter.

Det har jag oerhört svårt att tro. Och även om jag vore det så skulle jag inte vara det minsta orolig.
Citera
2023-01-24, 14:15
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Svenska laget till Les Rousses:

DAMER
Ebba Andersson, Piteå Elit SK
Maja Dahlqvist, Falun-Borlänge SK
Anna Dyvik, IFK Mora SK
Johanna Hagström, Ulricehamns IF
Moa Lundgren, Åsarna IK
Emma Ribom, Piteå Elit SK
Elina Rönnlund, IFK Umeå
Jonna Sundling, Piteå Elit
Linn Svahn, Östersunds SK

HERRAR
Fredrik Andersson, Piteå Elit SK
Edvin Anger, Åsarna IK
Viktor Brännmark, Piteå Elit SK
Jens Burman, Åsarna IK
Jonas Eriksson, IFK Mora SK
Marcus Grate, IFK Umeå SK
Johan Häggström, Piteå Elit SK
Olof Jonsson, Trillevallens SK
Anton Persson, Falun Borlänge SK
William Poromaa, Åsarna IK
Eric Rosjö, IFK Mora SK
Oskar Svensson, Falun Borlänge SK
Bara nio damer när vi har sju platser per lopp, kommer man fylla alla platserna alla tre dagarna?
Kul att se Elina tillbaka i världscupen.
Citera
2023-01-24, 14:19
Medlem
Det är fullt sprintgäng för första gången på evigheter. Märks VM närmar sig!
Citera
2023-01-24, 14:28
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Bara nio damer när vi har sju platser per lopp, kommer man fylla alla platserna alla tre dagarna?
Kul att se Elina tillbaka i världscupen.

Alltså jag är så dåligt insatt i Jvm o U23 vm och andra sådana tävlingar. Men är det orsaken till att Märta Rosenberg inte är med? Tycker att hon verkar väldigt lovande. Ge henne 2-3år till så kan hon säkert göra bra lopp på både sprint o distans. . Handlar bara om att få lite mer hårdhet o uthållighet.
Citera
2023-01-24, 14:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Alltså jag är så dåligt insatt i Jvm o U23 vm och andra sådana tävlingar. Men är det orsaken till att Märta Rosenberg inte är med? Tycker att hon verkar väldigt lovande. Ge henne 2-3år till så kan hon säkert göra bra lopp på både sprint o distans. . Handlar bara om att få lite mer hårdhet o uthållighet.

Rosenberg skulle ha åkt U23-VM men blev sjuk och fick lämna återbud. Hon är dock anmäld till SM nästa vecka.
Citera
2023-01-24, 14:39
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Rosenberg skulle ha åkt U23-VM men blev sjuk och fick lämna återbud. Hon är dock anmäld till SM nästa vecka.

Tack, skönt med gubbar som har koll på allt!
Citera
2023-01-24, 14:41
Medlem
Kan inte tänka mig att Svahn och Dyvik kör 10km fritt före sprinten. Så det är väl upp till övriga att fylla dom platserna i så fall.

Ilar svarar på frågor på instagram. Kommer köra SM och Toblach. Har inte överraskande inte fått klartecken till någon specifik distans på VM.
Citera
2023-01-24, 15:19
Medlem
Citat:

Kan hon åka SM så skulle hon väl ha kunnat åka U23 VM. Även Lisa I var ju sjuk och skulle ansluta till truppen senare. Det kunde väl även Märta ha gjort om hon hade velat. Hon vill kanske ha ett SM-guld i sprint nu när alla landslagsåkarna och alla dom bästa juniorerna och U23-åkarna inte deltar på SM.
Citera
2023-01-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kan inte tänka mig att Svahn och Dyvik kör 10km fritt före sprinten. Så det är väl upp till övriga att fylla dom platserna i så fall.

Ilar svarar på frågor på instagram. Kommer köra SM och Toblach. Har inte överraskande inte fått klartecken till någon specifik distans på VM.

Ja, man kan undra vilket VM-lopp som Moa I tror att hon får åka utan att tävla. Tour de Ski var ju inte någon succé för hennes del. Hon skulle aldrig ha blivit uttagen så tidigt vilket jag tidigare har sagt.
Citera
2023-01-24, 17:22
Medlem
FNLSs avatar
Modin vann kvalet men diskades i semin när han startade innan det försena startskottet
Citera
2023-01-24, 18:16
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Modin vann kvalet men diskades i semin när han startade innan det försena startskottet

Inget gott öga till juryn mao. Får fixa till en random blinddate till ngn villig jurymedlem?
---------

Ingen Tiril. Ingen Frida. Ingen Kalvå. Ingen Calle. Inga U23are. Mamma Mia!

Håller med frankkk, Dyvik lär sätta sprinten på ett kort, mtp att Ilar redan har friplats till VM så finnes det inte mycket att spela om.

Tippar att Maja blir att räkna med på sprinten.

Jørgen Nordhagen, åtta på NM. Blott 18 år och har längdåkning som bisyssla (har tydligen kontrakt med Jumbo-Visma cykel)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in