2023-01-24, 10:50
Medlem
raskenss avatar
Rysk transport av skadad... vad kan gå fel?

https://twitter.com/maxfras/status/1617644776760954882?t=0OfYjtt6RYSBgnYy04kpdw&s=19
Citera
2023-01-24, 11:00
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Räknar man punktlighet på samma sätt i alla länder?

"8. januar var 95 prosent av alle avganger i Ukraina i rute. I Norge var det samme tallet 83,6 prosent.
12. januar var 95 prosent av alle avganger i rute. Samme dag var punktligheten på jernbanen i Norge 84,4 prosent.
15. januar var mellom 96 og 97 prosent av togene i rute. Samme dag hadde Bane Nor en punktlighet på 93,9 prosent. Det var en sjelden god dag for norsk jernbane.
Ukrzaliznytsias informasjonsavdeling sier til Aftenposten at de regner tog som ankommer innenfor 5 minutter fra ruteplan, som «i rute»."

"Bane Nor anser et tog som punktlig om det ankommer endestasjonen mindre enn 4 minutter etter oppsatt tid for lokal- og intercitytog. Langdistanse- og utenlandstogene er i rute om de er mindre enn 6 minutter forsinket til endestasjonen."
Citera
2023-01-24, 11:17
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, det är inte whataboutism om man försvarar eller attackerar att kriget handlar om 1) the rule-based order. Den som försvarar the rule-based order måste ha en syn på att svaret är olika på olika ställen. Alternativt vara öppen med att man försvarar en världsordning som är själva definitionen på korrupt, dvs att vissa kan komma undan lagen om de är rika eller har rätt vänner.

Det är däremot whataboutism om man pratar om ren moral. "Vi ska stödja Ukraina för det är, oavsett lagar" det moraliskt riktiga.

Det är bara retards som menar att man inte får nämna Afrika. De saknar förståelse för hur kunskap nås om krig.
De flesta som vänder sig mot Rysslands annekteringar vänder sig nog mot orättvisor i Afrika också. Ofta på ungefär samma grunder dessutom. Så därför blir det ju snarare konstigt och inkonsekvent hur man kan försvara ryska aggressioner som tiduht som man fördömer och lyfter fram afrikanska konflikter. It goes both ways.
Att lyfta fram det blir både en halmdocka och ett försök att flytta fokus från Rysslands aggressioner mot Ukraina.
Senast redigerad av MrArtur 2023-01-24 kl. 11:21.
Citera
2023-01-24, 11:20
Medlem
Fin han är Zelenski,

Man skämms ju inte så lite över våra politker.

2 ministrar avgår , i spåren av 2 korruptionskandaler (försvarmakten har "överbetalt" för varor, och likaså har "inrikesministeriet" överbetalt för generatorer)

ytterligare en avgår för att han inte insåg det olämpliga i att åka på semster till spanien under brinnande krig....

Ukraina har verkligen välsignats med moraliskt solida och ansvarstaganden individer i toppen.

vi... notsomuch....
Citera
2023-01-24, 11:20
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
De flesta som vänder sig mot Rysslands annekteringar vänder sig nog mot orättvisor i Afrika också. Att lyfta fram det blir både en halmdocka och ett försök att flytta fokus från Rysslands aggressioner mot Ukraina.

Frågan är ju i så fall hur vi kan använda det här kriget så vi binder USA lika hårt som vi nu binder Ryssland, nästa gång de blir sugna på att kriga lite. Frånvaron av sådan diskussion alienerar mig och får mig missstänksam. Jag tror inte det handlar om att vända sig mot annekteringar egentligen för de som bestämmer.
Citera
2023-01-24, 11:21
Medlem
Citat:
De flesta som vänder sig mot Rysslands annekteringar vänder sig nog mot orättvisor i Afrika också. Att lyfta fram det blir både en halmdocka och ett försök att flytta fokus från Rysslands aggressioner mot Ukraina.
Ja det är ju så han jobbar. Sidospår in absurdum för att skifta fokus mot allt utom verkligheten.
Citera
2023-01-24, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej Sverige omfattas inte av artikel fem.

Det är totalt oansvarigt att ge dansken svenskt polisbeskydd för att bränna koranen i anslutning till Turkiets ambassad och därmed kanske spoliera ett svenskt NATO-medlemskap.

Finland gör helt rätt som nu överväger att gå vidare utan Sverige. Vi har en ickefungerande polisledning och ett "styre" som tydligen saknar ryggrad.
Det är så att jag hoppas att folk börjar demonstrera utanför ryska ambassaden, bränner ryska flaggor, pissar på putinporträtt och sjunger svenska nationalsången. Varför? Därför vi har yttrandefrihet. Ryssar och turkar ska enbart ge fan i att blanda sig i våra demokratiska rättigheter som de saknar själva! Är du med?

Om Sverige ska låta den efterblivne fåraherden turken diktera våra rättigheter kan lika gärna Centerpartiets nye ledare ta över det svenska ledningen tillsammans med partiet Nyans och Mehmet Kaplan. Det kommer inte hända.

Återigen, som den gode Theansweris42 redogjorde i ett inlägg: Sverige är redan inofficiellt med i Nato. Tråkigt för fåraherden Erdogan och den efterblivne Putler kanske. Det finns ingen risk att Ryssland attackerar Sverige. Allt annat är uteslutet.
Citera
2023-01-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Asså helt ärligt så får jag nästan tårar i ögonen när jag inser hur mycket våra kära kamrater kämpar på slagfältet för att stå upp mot väst och nazzarna i Ulandia (Ukrainazzarnas land). Älskar dem <3 Med rätt vision och en stark ledare bakom sig finns det ingen risk att förlora, och jag VET att de inte kommer förlora, det VET jag. Älskar känslan när jag läser om hur ryssarna slår ut ukrainazzarnas soldater och pansarvagnar kallblodigt. Och när den psykotiske knarkaren i kiev bölar efter vapen världen över och ÄNDÅ förlorar de mot ETT land. Tänk på det!

Slava Ruski :')
Varför skulle Ryssland ha rätt till detta?
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Frågan är ju i så fall hur vi kan använda det här kriget så vi binder USA lika hårt som vi nu binder Ryssland, nästa gång de blir sugna på att kriga lite. Frånvaron av sådan diskussion alienerar mig och får mig missstänksam. Jag tror inte det handlar om att vända sig mot annekteringar egentligen för de som bestämmer.

Jag ställer upp på att nästa gång USA angriper ett fritt demokratiskt land i Europa för att annektera hela eller delar av det, så kommer vi att protestera hårt. När tror du det blir?
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Du kan väl starta en ny tråd om det?

Du försöker belysa en inkonsekvens hos andra, när det är du själv som är inkonsekvent. Varför fördöma USA när de ska ha betett sig som Ryssland gör nu, men inte Rysslands beteende när de beter sig som Ryssland gör nu?

Det är bara ett löjligt försök att flytta fokus.
Citera
2023-01-24, 11:27
Medlem
Jeff.Becks avatar
https://twitter.com/front_ukrainian/status/1617813226556919808?t=TtqpYDd2SNbUQtZDol1lcQ&s=19

Stoltenberg uppmanar alla länder med Leopard 2 att förbereda transporter till Ukraina. Kommer Sverige skicka några av våra?

Om Europa skickar hundra Leopard 2 så behöver USA steppa upp och skicka betydligt fler Bradley's. Dessutom borde Gray Eagles vara på tapeten.
Citera
2023-01-24, 11:31
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Du kan väl starta en ny tråd om det?

Du försöker belysa en inkonsekvens hos andra, när det är du själv som är inkonsekvent. Varför fördöma USA när de ska ha betett sig som Ryssland gör nu, men inte Rysslands beteende när de beter sig som Ryssland gör nu?

Det är bara ett löjligt försök att flytta fokus.

Jag är inte inkonsekvent på sättet du beskriver. Ryssland borde inte ha invaderat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in