2023-01-24, 07:24
Medlem
Jag kan inte tänka mig att hon döper sina barn pga fin tradition eller att hon ens vet innebörden. Hade det varit så så hade hon döpt Juvelia ändå och haft ett litet dop, bara för traditionens skull. Men hon struntade i att döpa ETT av sina barn pga pandemi där hon inte fick ha tillräckligt många gäster?
Citera
2023-01-24, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Det är dit limmade singel fransar på salong, zooma in. Detta borde man anmäla till Reklamombudsmannen eller liknande.

Även om det skulle vara äkta, som Linn försöker framhålla, så är bilderna "manipulerade" eftersom de inte visar jämförelsen från samma vinkel och hon skriver dessutom inte att hon färgat fransarna, vilket hon säger i händelse-reklamen.. Alltså fortfarande ett fall för Konsumentverket eftersom reklamen är vilseledande..
Sen skriver hon inte att bilderna är före och efter, så efterbilden kan säkert vara en bild från när hon gjort fransförlängningar som hon lagt upp nu för att luras = vilseledande..
Citera
2023-01-24, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbullsregn87
Jag kan inte tänka mig att hon döper sina barn pga fin tradition eller att hon ens vet innebörden. Hade det varit så så hade hon döpt Juvelia ändå och haft ett litet dop, bara för traditionens skull. Men hon struntade i att döpa ETT av sina barn pga pandemi där hon inte fick ha tillräckligt många gäster?

Juvelia var 8 månader när det tog slut med Gabbe. Under den vintern (20/21) så skulle man undvika i princip alla sociala kontakter, framförallt äldre och riskgrupp.
Det är väl fullt rimligt att då tänka att man skall vänta till sommaren (när barnet börjar närma sug året) så att åtminstone närmaste familjen (vilket i Linns fall inkluderar hennes egna mor/farföräldrar som som sagt räknades som riskgrupp) kan närvara vid dopet?
Linn och G gjorde slut i mars? Kanske inte så konstigt att man inte hann döpa trots pandemi då? G kan ju ha satt stopp för eventuella dop på en gång efter att det tog slut
Citera
2023-01-24, 10:28
Medlem
Nu har bloggbevakning skrivit om reklamen för ögonfransserumet på Instagram
Citera
2023-01-24, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violaa
Nu har bloggbevakning skrivit om reklamen för ögonfransserumet på Instagram

Alla som kommenterar där blir väl också blockade 🙃
Citera
2023-01-24, 11:29
Avslutad
Några skriver lashlift på bloggbevaning men dom kommer inte med en förklaring eller bevis varför dom tycker det

Googla lashlift så ser ni tydligt att man verkligen ser att det är deras riktiga fransar. På Linn gör man inte det.

Sen googlar ni ”singel fransar naturligt”
Senast redigerad av Kvalster69 2023-01-24 kl. 11:35.
Citera
2023-01-24, 11:51
Medlem
Kollar man bara på hennes tidigare bild på henne själv 13 januari så har hon knappt synliga fransar där jämfört med hur dom är nu från vad hon säger är ”serumet”.
Lika bilden hon är taggad i från fotografering med hon, simon och Belle så ser hennes fransar mer äkta ut och bara mascara jämfört hur dom ser ut nu som spindelben
Citera
2023-01-24, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbullsregn87
Hade hon och G gemensam vårdnad kan ju han ha sagt nej.
Citera
2023-01-24, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Hade hon och G gemensam vårdnad kan ju han ha sagt nej.

Enligt dem själva så har de gemensam vårdnad (jag antar att de fortfarande har det, kan inte tänka mig att G frivilligt skulle avsagt sig det).

Dom var docj ”långsamma”. Tror det tog ett par månader eller ännu längre innan de skriv på för det
Citera
2023-01-24, 13:44
Medlem
Nu har jag ingen aning om vad lashlift är men om hon har gjort något mer över huvud taget, typ att färga dom som nån skrev nånstans eller böja dom på salong så är det ju inte bara serumet som gjort den omvandlingen av fransarna och då är det väl ändå vilseledande marknadsföring?
Citera
2023-01-24, 13:47
Medlem
Omg Linn svarade på kritik utan att kunna blocka
Citera
2023-01-24, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Enligt dem själva så har de gemensam vårdnad (jag antar att de fortfarande har det, kan inte tänka mig att G frivilligt skulle avsagt sig det).

Dom var docj ”långsamma”. Tror det tog ett par månader eller ännu längre innan de skriv på för det
Hur menar du, hade de inte gemensam vårdnad från början? Varför inte i så fall? Det måste ju vara extremt ovanligt. Har hon nämnt något om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in