2023-02-14, 07:24
Medlem
”Blev inlagd på sjukhus” pga illamående med J och B… ja hon var in några timmar och fick näringsdropp. Och där är väl ett av problemen att hon redan innan graviditet ätit alldeles för dåligt
Citera
2023-02-14, 08:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
”Blev inlagd på sjukhus” pga illamående med J och B… ja hon var in några timmar och fick näringsdropp. Och där är väl ett av problemen att hon redan innan graviditet ätit alldeles för dåligt

Nja, hon kan ha haft hyperemesis gravidarum. Det har ingenting med dålig kost att göra.
Citera
2023-02-14, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlowerPowerKatten
Nja, hon kan ha haft hyperemesis gravidarum. Det har ingenting med dålig kost att göra.

Jag menar på att hon snabbare påverkas av att spy (får näringsbrist) när hon pga dålig kost troligen redan ligger på gränsen.
Jag har själv haft hyperemesis gravidarum och är fullt medveten om vad det är
Citera
2023-02-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlowerPowerKatten

Alltså hon lider ju inte mindre för det. Jag menar helt enkelt bara att det för henne troligen krävs väldigt mycket mindre än för exemplevis mig innan jag mår så dåligt och kroppen är så slut att man behöver dropp
Citera
2023-02-14, 08:47
Medlem
Märkligt att hon hennes ””pysseltips”” kommer mer frekvent sedan hon började använda TikTok… 🤔
Citera
2023-02-14, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
Märkligt att hon hennes ””pysseltips”” kommer mer frekvent sedan hon började använda TikTok… 🤔
Ja det är ju aldrig några tips hon kommit på själv. Allt hon hitintills har lagt ut har vi gjort på jobbet för flera år sedan, jag jobbar på förskola. Inget nytt, bara gamla idéer och hon har mage att kalla det sitt eget...
Och hennes följare... -ååå du är sååå inspirerande <3...
har de aldrig kollat pinterest...där finns ju redan allt...
Citera
2023-02-14, 09:42
Medlem
Stabil ekonomi när man är 18 😂😂 hur länge jobba hon på guldfynd? En sommar?
Citera
2023-02-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedviggivbeH

Linn Andersson från Frövi skaffade inte barn för att hon hade en stabil ekonomi, Linn Andersson från Frövi skaffade barn för att få en stabil ekonomi.
Citera
2023-02-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloi
Linn Andersson från Frövi skaffade inte barn för att hon hade en stabil ekonomi, Linn Andersson från Frövi skaffade barn för att få en stabil ekonomi.

Jag tror absolut inte att Linn tänkte/trodde att hon skulle försörja sig på sociala medier pga ett barn. Sociala medier var inte alls samma sak då som det är idag (fanns absolut inte samma mängd ”halvstora” konton som kunde dra in pengar)
Att hon sedan utnyttjat det må vara en sak.
Möjligen att hon tänkte att hon skulle kunna leva på M när han var färdigutbildad.

Detta handlar nog om en ”idé” om att få vara ung mamma bara för att vara speciell
Citera
2023-02-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Jag tror absolut inte att Linn tänkte/trodde att hon skulle försörja sig på sociala medier pga ett barn. Sociala medier var inte alls samma sak då som det är idag (fanns absolut inte samma mängd ”halvstora” konton som kunde dra in pengar)
Att hon sedan utnyttjat det må vara en sak.
Möjligen att hon tänkte att hon skulle kunna leva på M när han var färdigutbildad.

Detta handlar nog om en ”idé” om att få vara ung mamma bara för att vara speciell

Hon hade liksom inget annat att komma med. Hon visste inte hur hon skulle utveckla sin blogg, sitt IG-konto eller sin YT-kanal. Så jag tror faktiskt att nästa steg för henne var att utöka hennes och Marcus familj med en söt liten bebis.

Hon hade med stor säkerhet själv varit inne på andras sociala medier (inte bara IG) och sett söta små bebisar och lagt märke till hur mycket uppmärksamhet bebisar och söta småflickor får.

Jag hade själv precis fått barn när "Unga mammor" började, så jag är en av mammorna som tyckte det var jättekul att följa andra i samma situation. Men nu tycker jag bara att det är fruktansvärt att exploatera små barn som inte har gett sitt samtycke till att vara med i Tv eller på internet.

Det finns många YTubers som pratar om barnmodeller på IG och att vuxna män följer tusentals av dessa konton och antagligen även mammakonton. Vuxna män som tipsar varandra om olika barnkonton där de lagligt kan få tillgång till klipp och bilder på framförallt flickor.

Jag skrev det till Linn en gång, men jag blev blockad..
Citera
2023-02-14, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedviggivbeH
Jag får inte ihop det där. Hon skriver ofta att hon var föräldraledig från Guldfynd. Hur menar hon då? Hon hade ju precis slutat skolan och T föddes precis efter sommarlovet. Eftersom Linn är född tidigt på året kan hon möjligen ha jobbat där två somrar (inte sannolikt att en butik anställer minderåriga) och lite extra på helgerna.
Man kan ju inte vara föräldraledig från ett sommarjobb?! Får verkligen inte ihop det.
Citera
2023-02-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Jag får inte ihop det där. Hon skriver ofta att hon var föräldraledig från Guldfynd. Hur menar hon då? Hon hade ju precis slutat skolan och T föddes precis efter sommarlovet. Eftersom Linn är född tidigt på året kan hon möjligen ha jobbat där två somrar (inte sannolikt att en butik anställer minderåriga) och lite extra på helgerna.
Man kan ju inte vara föräldraledig från ett sommarjobb?! Får verkligen inte ihop det.
Och även om hon MOT förmodan fått en fast tjänst efter skolan som gravid i sjätte, sjunde månaden, så hade hon ju ändå inte hunnit jobba så länge att hon kvalificerat sig för fp baserat på lönen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in