Citat:
Ursprungligen postat av
Enenenenen
Jag tror absolut inte att Linn tänkte/trodde att hon skulle försörja sig på sociala medier pga ett barn. Sociala medier var inte alls samma sak då som det är idag (fanns absolut inte samma mängd ”halvstora” konton som kunde dra in pengar)
Att hon sedan utnyttjat det må vara en sak.
Möjligen att hon tänkte att hon skulle kunna leva på M när han var färdigutbildad.
Detta handlar nog om en ”idé” om att få vara ung mamma bara för att vara speciell
Hon hade liksom inget annat att komma med. Hon visste inte hur hon skulle utveckla sin blogg, sitt IG-konto eller sin YT-kanal. Så jag tror faktiskt att nästa steg för henne var att utöka hennes och Marcus familj med en söt liten bebis.
Hon hade med stor säkerhet själv varit inne på andras sociala medier (inte bara IG) och sett söta små bebisar och lagt märke till hur mycket uppmärksamhet bebisar och söta småflickor får.
Jag hade själv precis fått barn när "Unga mammor" började, så jag är en av mammorna som tyckte det var jättekul att följa andra i samma situation. Men nu tycker jag bara att det är fruktansvärt att exploatera små barn som inte har gett sitt samtycke till att vara med i Tv eller på internet.
Det finns många YTubers som pratar om barnmodeller på IG och att vuxna män följer tusentals av dessa konton och antagligen även mammakonton. Vuxna män som tipsar varandra om olika barnkonton där de lagligt kan få tillgång till klipp och bilder på framförallt flickor.
Jag skrev det till Linn en gång, men jag blev blockad..