2023-01-24, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Kjøkkenet. Den hang på veggen er.
Noen få skritt fra det lille bordet der AEs mobil lå?
Citera
2023-01-24, 01:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Stemmer.
Citera
2023-01-24, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
TH har vel i følge politiet brukt mye av sine ressurser på aktive forsøk på villeding.

Alt skulle vel vare en villeding.
Citera
2023-01-24, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Her er ingen i familien skremt, de er kun bekymret for livstidsstraffen som venter. De har full kontroll på sannheten, og at det ikke finnes utenforstående kidnappere/drapsmenn. Alt er skuespill og manipulasjon etter en nøye plan A, B, C osv.

Jeg oppfatter brevet skrevet av HHB2 som ektefølt.

Jeg tror også at hensikten fra TH/Kihle var å vise hvilke følelsesmessige påkjenninger HHB2 ble utsatt for i møte med politiet. Derfor ble ikke brevet redigert eller korrigert etter at det ble skrevet.

I THs og Kihles versjon av virkeligheten er det ukjente voldelige kidnappere og politiet som er skurkene. De forsøker å appellere til publikums følelser ved å bruke fortvilelsen til HHB2. I håp om å vinkle saken til Tom Hagens fordel.

I min oppfattelse av virkeligheten er det TH og Kihle som er skurkene. De bestemte at brevet skulle offentliggjøres.

Men først og fremst Tom Hagen. Som skremte opp datteren så voldsomt.

Men, det måtte kanskje til for at HHB2 skulle tro på kidnappingsplotet.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, nå tenkte jeg på om datteren var med på manipuleringen, eller om TH har manipulert henne gjennom brevet.
Men i begge tilfeller så blir det jo manipulering. Jeg tenker jo at det er TH selv som har utformet selve brevet der datteren blir nevnt. Hvorfor datteren som bor 2-3 timers kjøring unna blir nevnt, men ikke hun over vannet, kan man gruble på.
Klart det er skadelig for helsen. Først miste moren, og så samtidig sitte å frykte at det skal komme mørkkledde folk med finlandshette. Hvis det er det som har skjedd.
Hvis TH har utsatt datteren for dette, så kan han ikke ha mye empati. Kynisk hvis han har brukt henne på denne måten for å manipulere politiet og andre folk rundt.
Nå må jeg si igjen at det er kun datterens ord dette. Politiet har aldri gitt noe tilsvar.
For alt vi vet så eksisterer det ikke noen ulovlig pistol på Lier i det hele tatt.
Hun vet at politiet ikke kan uttale seg midt under en etterforskning, og så skal vi ha i mente at brevet ble sendt ut til det norske folk gjennom TV2, og ikke sendt til statsadvokat slik det står at det egentlig skulle. TV2 er forøvrig de som har programmet Åsted Norge. Det var også TV2 som hadde innslaget der J.O. Koss uttalte seg varmt om familien. Jeg skal ikke gå så langt som å si at TH har betalt TV2 for å vinkle saken til hans fordel, men det er endel ting som er verdt å merke seg.

Jeg oppfatter at brevet ble offentliggjort for å skape sympati for datteren, de voksne barna og hele familien. TH inkludert.

Og samtidig en anklage mot politiet.

Ellers, se svaret til Snoken ovenfor.
Senast redigerad av kornblomst 2023-01-24 kl. 01:53. Anledning: skrivefeil
Citera
2023-01-24, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Alt skulle vel vare en villeding.

Tenker mitt om det. Mye lede i retning av også i denne saken.
Citera
2023-01-24, 01:48
Medlem
Citat:

Som han hverken så eller hørte. Den lå på hjerte i huset var det vel. Dit du kunne gå visst det var noe du søkte svar på. Selv benyttet han seg ikke av den muligheten.
Citera
2023-01-24, 01:51
Medlem
Citat:
Hvilket rom var hustelefonen på?

Jeg mener å ha lest at fasttelefonen var plassert på kontoret til TH. Sammen med en fax-maskin. I tiden etter forsvinningen var det registrert telefax i S4.

Så noen andre mente at fasttelefonen var plassert på kjøkkenet. Det var vanlig å ha flere telefoner, den gang man hadde fasttelefon. Såkalte bi-apparater.

Det var også vanlig å ha trådløse telefonrør. Så man kunne ta med seg telefonrøret rundt i huset mens man snakket.

Men, jeg vet ikke hva slags utstyr de hadde i S4.
Citera
2023-01-24, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg mener å ha lest at fasttelefonen var plassert på kontoret til TH. Sammen med en fax-maskin. I tiden etter forsvinningen var det registrert telefax i S4.

Så noen andre mente at fasttelefonen var plassert på kjøkkenet. Det var vanlig å ha flere telefoner, den gang man hadde fasttelefon. Såkalte bi-apparater.

Det var også vanlig å ha trådløse telefonrør. Så man kunne ta med seg telefonrøret rundt i huset mens man snakket.

Men, jeg vet ikke hva slags utstyr de hadde i S4.
Takk Kontoret, er det det rommet der TH satt da han tok imot NRK-folkene som kom (gjennom dør på baksiden av huset) for å intervjue han? Jeg er usikker på om det lå en telefon på et bord der.
Citera
2023-01-24, 02:01
Medlem
Citat:
Takk Kontoret, er det det rommet der TH satt da han tok imot NRK-folkene som kom (gjennom dør på baksiden av huset) for å intervjue han? Jeg er usikker på om det lå en telefon på et bord der.

Nei der sitter han i den lille stuen innenfor vinduet
Citera
2023-01-24, 02:02
Avslutad
Jeg tror første side i trusselbrevet er opprinnelig skrevet på engelsk, av én person.

Videre ser det ut som en annen person har forklart hvordan løsepengene skal betales, men at denne har oversatt en opprinnelig norsk (evt svensk/dansk?) tekst, til dette tilgjorte språket (norsk/svensk/dansk-ish).

+ at person nummer 2 har omgjort teksten på første side. Muligens kan ett par avsnitt, lenger nede i trusselbrevet, også ha blitt omgjort av person nummer 2, fra en opprinnelig engelsk tekst, skrevet av person nummer1.

Det kan tyde på at en bestiller har skrevet første side (+ avsnitt), og at person nummer 2 er vedkommende med kryptokompetanse.

Person nummer 2 (med kryptokomprtanse) fremstår mer rotete i sitt oppsett.

Kan eventuelt forsåvidt være person nummer 1, som har omgjort språket etterpå denne har mottatt betalingsoppsettet.

Men jeg synes det fremstår litt som at disse avsnittene lenger nede i brevet, ikke er plassert like pent og pyntelig, som person nummer 1 hadde sett for seg.

Likevel kan det heller ikke utelukkes at alt er skrevet av 1 person, men at denne er mer strukturert på noen dager, og mindre på andre dager (dvs brukt flere dager på å lage trusselbrevet).

En person i ubalanse? En GM med et psykologisk motiv?

Trusselmailene har jo også tydet på at forfatteren er mer aggressiv i den ene mailen, ifølge eksperter som har analysert disse mailene.
Senast redigerad av Havhest 2023-01-24 kl. 02:08.
Citera
2023-01-24, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nei der sitter han i den lille stuen innenfor vinduet
Takk Jeg ser nå at kontoret er i et annet rom.
Får du til å se hva som ligger på bordet i den stuen 02.32 i videoen?
https://www.nrk.no/video/se-hele-intervjuet-med-tom-hagen_2009e3c7-0031-4609-9019-b56948fa9d4d
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-24 kl. 02:09.
Citera
2023-01-24, 02:03
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg oppfatter at brevet ble offentliggjort for å skape sympati for datteren, de voksne barna og hele familien. TH inkludert.

Og samtidig en anklage mot politiet.

Ellers, se svaret til Snoken ovenfor.

Ja, det kan være slik. At det har flere taktiske funksjoner.
Det mest logiske for å skremme TH, ville kanskje vært å true eldstedatteren.
Hun bor nærmere og har mer kontakt med familien, og hun har også små barn.
Skremmes til å tro på kidnappingsplottet er en mulighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in