2023-01-23, 18:33
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
Netflix kan du ju glömma när du sitter inne.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
På sin höjd en packe porrtidningar och några snygga kvinnoplitar. Allt enligt min kompis på anstalt.

Tror han menade att hans nuvarande situation ser ut så.
Citera
2023-01-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slitochslang1
Är det en bostadsrätt behöver du inte ha "beaktansvärda" skäl för att få hyra ut den, det räcker med att du har skäl som inte är helt bananas. Du kan hyra ut den för att du ska bo på annan ort av vilken anledning som helst, eller om det är kortare volta än ett år kan du tom säga att du tänkt sälja, men att marknaden är så risig just nu.

Du behöver alltså inte komma på ett "bra skäl", du behöver bara ange ett skäl som är "temporärt", alltså att du inte har lägenheten för att hyra ut den.

Tack för svaret.
Citera
2023-01-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Lycka till då. Det finns skatter därinne i form av personlig utveckling, liksom det finns mardrömmar. Va försiktig med inställningen... så kommer allt bli bra. Kanske du har en romantiserad bild av det hela, kanske inte, vi får se. Bortskämd är du knappast längre när det är över

Vad tyckte du var de värsta mardrömmarna där inne för dig personligen?
Citera
2023-01-23, 20:17
Medlem
Vilken tid är ''bäst'' att ställa in sig på klass 3 anstalt? Kväll eller dag?

Ska man ändra sin folkbokföring till anstalten man ska sitta på? Eller kan man ha den hos en polare medans man sitter inne?

Finns väl något som heter folkbokföringsbrott? Man vill ju inte gärna torska på det också
Senast redigerad av blaha95 2023-01-23 kl. 20:23.
Citera
2023-01-23, 21:01
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Vad tyckte du var de värsta mardrömmarna där inne för dig personligen?

Behåller några mardrömmar för mig själv men ett par exempel

Mental mardröm: Maktlösheten över eget och andras öde, att människor jag brydde mig om kunde bli eller t om blev skadade/sjuka. Det är väl alltid så i livet men i kåkbubblan är det annorlunda. Intensivare, mer övertydligt hur jävla hjälplös man ibland är.

Mardrömsnojor: Tanken på att bli "skickad" var något av en noja, inte för att det någonsin kunnat bli aktuellt, men nån "tänk om"-tanke finns väl alltid där. Att bli spöad och behöva gråta ut hos vakterna för att sen komma till en ny avdelning helt sönderslagen. Näe. Brr. Glad att jag inte är någon som "flaggar på, på natten"...

Situationsmardröm: Mådde riktigt dåligt en dag. Hade druckit för mycket kaffe och var helt skakig. Under arbetspasset så satt jag och snackade med grabbarna från grannhuset och dom testade mig lite.

Var bland annat nån som sa "Om du vill så slänger vi en filt över stängslet* så du kan klättra över" Tänkte att "jag är väl ingen quitter heller" och retade upp mig maximalt så jag ställde mig upp och sa "Nu räcker det." och bytte tröja för att ändra mitt utseende och därigenom humör. Fungerade, så jag satte mig igen och alla var lite rädda(min uppfattning) för mig.

Det var en mardröm dels för jag va så skör den dagen och dels för att fan vet, det bara va det. Hade inte kunnat hantera den situationen bra när jag va yngre, kanske därför.

*Ja, jag sett OZ. Kanske därför jag blev sur
Citera
2023-01-23, 21:13
Medlem
Citat:
Vilken tid är ''bäst'' att ställa in sig på klass 3 anstalt? Kväll eller dag?

Ska man ändra sin folkbokföring till anstalten man ska sitta på? Eller kan man ha den hos en polare medans man sitter inne?

Finns väl något som heter folkbokföringsbrott? Man vill ju inte gärna torska på det också

Förmiddagen, vid 10.30-11. Dagens muck har nyss stuckit och lämnat lediga platser. Plitarna är inte upptagna med insläpp från sysselsättning eller avprickning. Du kan ha lite koll på vad för folk som kommer tillbaka från arbetet.
Citera
2023-01-23, 21:14
Medlem
Farfarsfars avatar
Vad händer om man rymmer från öppen anstalt? Förflyttas man till högre säkerhetsklass?
Citera
2023-01-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Behåller några mardrömmar för mig själv men ett par exempel

Mental mardröm: Maktlösheten över eget och andras öde, att människor jag brydde mig om kunde bli eller t om blev skadade/sjuka. Det är väl alltid så i livet men i kåkbubblan är det annorlunda. Intensivare, mer övertydligt hur jävla hjälplös man ibland är.

Mardrömsnojor: Tanken på att bli "skickad" var något av en noja, inte för att det någonsin kunnat bli aktuellt, men nån "tänk om"-tanke finns väl alltid där. Att bli spöad och behöva gråta ut hos vakterna för att sen komma till en ny avdelning helt sönderslagen. Näe. Brr. Glad att jag inte är någon som "flaggar på, på natten"...

Situationsmardröm: Mådde riktigt dåligt en dag. Hade druckit för mycket kaffe och var helt skakig. Under arbetspasset så satt jag och snackade med grabbarna från grannhuset och dom testade mig lite.

Var bland annat nån som sa "Om du vill så slänger vi en filt över stängslet* så du kan klättra över" Tänkte att "jag är väl ingen quitter heller" och retade upp mig maximalt så jag ställde mig upp och sa "Nu räcker det." och bytte tröja för att ändra mitt utseende och därigenom humör. Fungerade, så jag satte mig igen och alla var lite rädda(min uppfattning) för mig.

Det var en mardröm dels för jag va så skör den dagen och dels för att fan vet, det bara va det. Hade inte kunnat hantera den situationen bra när jag va yngre, kanske därför.

*Ja, jag sett OZ. Kanske därför jag blev sur

Oh fyfan. Jag ska försöka hålla mig i min cell så mycket som det går. Jag orkar inte med folk ens här på utsidan, så då lär jag inte göra det på insidan heller
Senast redigerad av blaha95 2023-01-23 kl. 22:21.
Citera
2023-01-23, 22:19
Medlem
Citat:
Förmiddagen, vid 10.30-11. Dagens muck har nyss stuckit och lämnat lediga platser. Plitarna är inte upptagna med insläpp från sysselsättning eller avprickning. Du kan ha lite koll på vad för folk som kommer tillbaka från arbetet.

Okej, den tiden lär vara svår för mig, då jag måste åka ett par timmar. Jag är ingen morgonmänniska

Vad är ''näst bästa'' tiden När de arbetat klart?? Runt 16-17.00? Eller senare
Citera
2023-01-23, 22:45
Medlem
Citat:
Okej, den tiden lär vara svår för mig, då jag måste åka ett par timmar. Jag är ingen morgonmänniska

Vad är ''näst bästa'' tiden När de arbetat klart?? Runt 16-17.00? Eller senare

Näst bäst är vid 14. Undvik helst att komma efter 16. Kl 16 är alla plitar upptagna med att släppa in folk från sysselsättningen, och käket serveras. Alla vill kolla posten, jiddra om någon hemställan etc, så du kan bli stående utanför grinden en bra stund innan någon kan öppna och skriva in dig, och halva anstalten kommer stå och glo på dig medans du väntar. När du väl kommer till en avdelning är självförvaltarna precis färdiga med mat och disk, ifall det är självförvaltning. De kommer tycka det är tröttsamt att hitta grejer åt dig och ge dig käk. Är det inte självförvaltning får du troligtvis någon ledsen matlåda från en kantin som hållts varm i 10h.

Kommer du ännu senare har dagskiftet gått hem, de är ännu mer underbemannade, och risken är stor att det inte finns några lediga platser så du får spendera natten på sollen.
Citera
2023-01-24, 08:48
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Oh fyfan. Jag ska försöka hålla mig i min cell så mycket som det går. Jag orkar inte med folk ens här på utsidan, så då lär jag inte göra det på insidan heller

Kommer säkert gå bra för dig. Så länge man är tråkig, håller sig för sig själv och inte blandar sig i saker så brukar det göra det. Flagga inte på, på natten bara... Bättre att bajsa i papperskorgen

Inget fel med att hänga i cellen ibland. Kommer antagligen nån som drar ut dig om nått intressant händer ändå
Citera
2023-01-24, 16:56
Medlem
Citat:
Näst bäst är vid 14. Undvik helst att komma efter 16. Kl 16 är alla plitar upptagna med att släppa in folk från sysselsättningen, och käket serveras. Alla vill kolla posten, jiddra om någon hemställan etc, så du kan bli stående utanför grinden en bra stund innan någon kan öppna och skriva in dig, och halva anstalten kommer stå och glo på dig medans du väntar. När du väl kommer till en avdelning är självförvaltarna precis färdiga med mat och disk, ifall det är självförvaltning. De kommer tycka det är tröttsamt att hitta grejer åt dig och ge dig käk. Är det inte självförvaltning får du troligtvis någon ledsen matlåda från en kantin som hållts varm i 10h.

Kommer du ännu senare har dagskiftet gått hem, de är ännu mer underbemannade, och risken är stor att det inte finns några lediga platser så du får spendera natten på sollen.

Tack för svar. Ska försöka vara där innan 14 då.

Hahah det där med käk är inget problem. Kommer vara så nervös att jag ej kommer få i mig mat överhuvudtaget första tiden. 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in