2023-01-21, 18:40
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Hej! Försökt läsa i tråden men greppar inte all jargong. Behöver ett extrajobb, skriver bra och kan arbeta en-två nätter per vecka kanske samt här och där under övrig tid. Skulle det kunna passa mig? Vilka arbetsgivare rekommenderas? Betalar man skatt på detta jobb? Är det svenska AG eller utomlands? Får man utbildning innan?
Läs den andra tråden. Där har du svaren du söker.
2023-01-21, 22:43
Medlem
Citat:
Hej! Försökt läsa i tråden men greppar inte all jargong. Behöver ett extrajobb, skriver bra och kan arbeta en-två nätter per vecka kanske samt här och där under övrig tid. Skulle det kunna passa mig? Vilka arbetsgivare rekommenderas? Betalar man skatt på detta jobb? Är det svenska AG eller utomlands? Får man utbildning innan?

Skicka ett PM till mig så kan jag berätta.
2023-01-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Skicka ett PM till mig så kan jag berätta.

Kan du skicka till mig, jag verkar inte uppfylla kraven för det.
2023-01-22, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Läs den andra tråden. Där har du svaren du söker.

Vilken? Är det nya svar?
2023-01-22, 03:23
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Kan du skicka till mig, jag verkar inte uppfylla kraven för det.
Det är väl så att man ska vara medlem på fb i 3+ dagar och ha 50 inlägg. Då ska du kunna ta emot eller skicka pm mellan folk. Testa att göra 2 inlägg till så kanske du kan pma.
2023-01-23, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det är väl så att man ska vara medlem på fb i 3+ dagar och ha 50 inlägg. Då ska du kunna ta emot eller skicka pm mellan folk. Testa att göra 2 inlägg till så kanske du kan pma.

Tack ska testa!
2023-01-23, 15:35
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Vilken? Är det nya svar?
Sök?

Googla på "jobba hemifrån Flashback".

Nej, men det är heller inte era frågor.
2023-01-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Sök?

Googla på "jobba hemifrån Flashback".

Nej, men det är heller inte era frågor.

Har sökt men har inte hittat så mkt nya inlägg (vissa saker förändras ju) plus att det är blandat med en enorm mängd allmänt jobbsnack.
2023-01-23, 19:43
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Har sökt men har inte hittat så mkt nya inlägg (vissa saker förändras ju) plus att det är blandat med en enorm mängd allmänt jobbsnack.
Vad är det för svar du söker då?
2023-01-23, 23:51
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Haha, nej verkligen inte. Jag skulle vilja testa på men är osäker på hur man ska göra med skatten, skulle därför behöva input.

Om du har tänkt skatta kommer det inte bli mycket pengar kvar. Som frilansare kommer du förlora ca 50% av lönen om du skattar. I bästa fall blir det en liknande timlön som på McDonalds. Så om du har ordnad ekonomi och är skattepliktig i Sverige är det kanske inte värt att riskera en skattesmäll i framtiden.
2023-01-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Om du har tänkt skatta kommer det inte bli mycket pengar kvar. Som frilansare kommer du förlora ca 50% av lönen om du skattar. I bästa fall blir det en liknande timlön som på McDonalds. Så om du har ordnad ekonomi och är skattepliktig i Sverige är det kanske inte värt att riskera en skattesmäll i framtiden.

Nej det är det absolut inte. Men behöver verkligen ett extrajobb. Kanske bättre att skaffa ett ”riktigt” sådant. Gillar dock tanken på att jobba hemifrån.
2023-01-24, 14:53
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Nej det är det absolut inte. Men behöver verkligen ett extrajobb. Kanske bättre att skaffa ett ”riktigt” sådant. Gillar dock tanken på att jobba hemifrån.
Kan ju direkt säga att om du hade tänkt jobba någon gång eller två i veckan med detta så är det ingenting för dig. Att jobba med detta och göra det lönsamt kräver ibland rätt många timmar. Och har du andra saker du tycker är roligare i livet än att sitta och skriva snusk och få kukbilder skickade till dig så är inte detta ett jobb för dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in