2022-12-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Det är mentalt utmattande.

Det är repetivt.

Kasst betalt.

Du är topphundarnas lilla bitch. De tjänar flera miljoner på detta medan du får nickels and dimes.

Men tycker man om att kolla på kukar några timmar om dagen och låtsas vara superkåt på personen så antar jag att det är ett ganska bra tidsfördriv.

Jag har funderat på att starta en sådan verksamhet vilket är inte så svårt men egentligen det svåra är att marknadsföra det så folk blir medlemmar
2022-12-17, 12:02
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScubaDiver
Jag har funderat på att starta en sådan verksamhet vilket är inte så svårt men egentligen det svåra är att marknadsföra det så folk blir medlemmar
Hur långt har du kommit med de funderingarna?
2022-12-17, 12:19
Medlem
Citat:
Hur långt har du kommit med de funderingarna?
Det var bara funderingar och ingen plan.
2022-12-17, 12:24
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Det var bara funderingar och ingen plan.
Jo, jag förstod det. Jag tror det är viktigt att fundera lite kring hur lukrativt det skulle vara att starta någonting eget inom samma bransch, innan man verkligen går för det. I bland hade jag en känsla av att det varar kanske två år till sen kommer det att vara stendött, men sen kom jag på hur jävla blåsta och verklighetsfrånvända dessa individer är, så det hade inte varit förvånande om det håller i 10 år till.
2022-12-17, 12:34
Medlem
Citat:
Jo, jag förstod det. Jag tror det är viktigt att fundera lite kring hur lukrativt det skulle vara att starta någonting eget inom samma bransch, innan man verkligen går för det. I bland hade jag en känsla av att det varar kanske två år till sen kommer det att vara stendött, men sen kom jag på hur jävla blåsta och verklighetsfrånvända dessa individer är, så det hade inte varit förvånande om det håller i 10 år till.

Jag tror det kommer finnas ett bra tag till, så länge det finns 90åringar som är så naiva att de tror de har en chans på en 18 åring som ser ut som en 10, eller män som har varit ensamma i så många år blir jo desperata. Kolla hur många trådar det finns för target som har chattat i flera år, det är helt förbluffande.
Även om det varar i 5 år till så lär man jobba sig rik genom detta alltså.
2022-12-17, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Om du är strukturerad och duktig på att systematisera text går det absolut att tjäna en slant på.

Du kan inte sitta och vara originell och äkta, då klarar du inte av att hålla uppe tempot och arbetsbelastningen låg. Varje gång du skickat ett meddelande bryter du upp det i delar och sparar fragmenten i en trevlig programvara som är lättnavigerad och där du snabbt kan kopiera texten när du behöver den igen, helst genom att bara klicka på en ikon vid ett fragment. Så fort du har paus bearbetar du ditt material och bygger upp korslänkar, topplistor, färdiga mallar, så att efter en tid är det bara några gånger på en dag som det tar mer än tio-tjugo sekunder att klippa ihop ett svar och skicka det.

Hur du konkret gör beror på vad du redan kan. En personlig wiki kan vara enkelt att börja med men om du har akademisk bakgrund kan t.ex. Zotero vara ett bra stöd. Det viktiga är att du snabbt kan söka eller navigera fram till färdig text du snabbt kan bygga upp ditt meddelande med.

Blir du duktig på det här kan du bli ovärderlig och därmed okej betald inom kundsupport, betal-sext-chattande osv. De flesta i liknande gebit struntar i att designa egna verksamhetsstöd utan sitter och försöker nöta in en massa saker i huvudet och det är i längden bara nedgörande och deprimerande. Om du får frågor om hur du kan vara så snabb rycker du såklart bara på axlarna och säger att du har lätt för uppgiften.
Hur menar du med kopiera? Har man den funktionen genom en tredje part? som snabbcentralen? Om jag nu har förstått vad du menar med att kopiera/klistra
2022-12-17, 12:37
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Jag tror det kommer finnas ett bra tag till, så länge det finns 90åringar som är så naiva att de tror de har en chans på en 18 åring som ser ut som en 10, eller män som har varit ensamma i så många år blir jo desperata. Kolla hur många trådar det finns för target som har chattat i flera år, det är helt förbluffande.
Även om det varar i 5 år till så lär man jobba sig rik genom detta alltså.
Du har säkert helt rätt, och en stor del av mig tror likadant. Det är väl bara själva idén bakom som jag tycker är så förbluffande bara - att folk går på det. Och då är det inte enbart dementa gubbar som dreglar över första nakenbild som skickas till honom. Det är folk i min ålder och även yngre än så. Förstår inte hur man kan vara så dum och lättlurad.
2022-12-17, 12:39
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Hur menar du med kopiera? Har man den funktionen genom en tredje part? som snabbcentralen? Om jag nu har förstått vad du menar med att kopiera/klistra

Placera ett textfragment i Urklipp eller vad det kan heta i operativsystem du känner till.
2022-12-17, 12:39
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Utan Snabbcentralen så förhindras du att copypejsta text. Men det funkar med tillägget.

Inte mig du svarade där på, men hade dig ändå här.
2022-12-17, 13:31
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
haha grova pengar du är fan ett psykfall. Vad tror du att vi är lättlurade som targets här? Jag tror säkert du är anställd på JH som försöker marknadsföra och skapar propaganda att det är så bra att jobba som chattoperatör på JH genom att beskriva hur bra dina vänner har det, men du är riktigt kass på att göra det måste jag säga.

Och där kom påhoppen och otrevligheter igen.

Nu är det ju inte jag eller mina 4 vänner som jag pratat om. Jag pratar ju om användare som skrivet i den här tråden hur bra man tjänar och hur härligt det är.

Jag antar att du tjänar bra också annars skulle du väl inte hålla på med detta chattande jobb?
2022-12-17, 14:55
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Och där kom påhoppen och otrevligheter igen.

Nu är det ju inte jag eller mina 4 vänner som jag pratat om. Jag pratar ju om användare som skrivet i den här tråden hur bra man tjänar och hur härligt det är.

Jag antar att du tjänar bra också annars skulle du väl inte hålla på med detta chattande jobb?
Varför gör du ett sådant antagande om hans lön för då? Det finns säkert många anledningar till varför man väljer att arbeta med detta.
2022-12-17, 15:22
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Varför gör du ett sådant antagande om hans lön för då? Det finns säkert många anledningar till varför man väljer att arbeta med detta.

Jaså, kan du säga nån anledning förutom lönen? Du menar alltså att om lönen skulle vara kass så finns det ändå fördelar med detta chattande jobb?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in