2023-01-23, 10:44
Medlem
Magda är en bitterfitta efter att hon förlorade valet.

Inte klädsamt.
Citera
2023-01-23, 10:45
Medlem
Hursomhelstings avatar
Att Magdalena nu tycker att hon kan kosta på sig att slappna av och vara den personen som hon är.
Som det vänsterliberala packet utrycker saken, att det är trevligt med högt i tak och lite skoj i riksdagen.

Ja att inte ens humorn delar vi, tycker varken att det är att skoja när man hånskrattar, stör ut en opponent i riksdagen, gör en konstellation i blod, hänger upp dockor föreställande en person, bränner koranen osv.
Det är väl bra då att vi lever i ett land där olika är bäst, att ständigt ha roligt på andras bekostnad det är kul! Man ska inte och behöver inte fråga sig själv eller den andre eller bry sig om något utan att det är kul! _ -Näe men det att är det väl ändå inte... Jo det är det för att jag tycker så! Helg!
Citera
2023-01-23, 10:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det är väl enklare att smygsupa när man inte är statsminister. Den förändrade personligheten kan säkert förklaras av ett ökat supande.
Vilket är säkert vad Lena Andersson försöker antyda på ett inlindat vis.

Jag skulle inte vilja dricka ihop med Magdalena, hon blir sannolikt aggressiv, hånfull & jobbig.
Men det hade garanterat varit roligare att ta ett par pilsner med Juholt.
Citera
2023-01-23, 10:59
Medlem
Hur ska man förklara Magdalenaeffekten? S ökade efter att Magdalena tog över, främst med röster från övriga röd-gröna partier. Att Magdalena är kvinna och tuff, och gjorde ett bra jobb som finansminister, kan förklara detta. Jag skulle inte vilja ha henne som kollega, föredrar vänliga, analytiska och diplomatiska människor i min närhet, men en oppositionsledare ska vara ett tufft befäl för ett arméförband.
Citera
2023-01-23, 10:59
Medlem
BengtAschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Tror du på det själv?

Förvisso är Magdalena kompetent framför allt i ekonomi,men det är något med henne när hon blir påkommen med att ha fel eller inte kunna svara.

Presskonferensen där frågan om Ryssland och om det var en invasion att gå in i Ukraina med trupper är ett bra exempel på hennes oförmåga att jämka sina åsikter och säga att en spade är en spade,utan att invänta en springschas och stå och högläsa ifrån en papperslapp.Föga statsmannamässigt.
5 månader senare kan hon säga till oppositionen appropå ökade energipriser att "vi har faktiskt ett krig i vårt närområde,om nu inte Ulf Kristersson uppfattat detta"

Rak i ryggen ,nej sannerligen inte snarare feg och tydlig mobbare.Ebba Busch brukar hon normalt hånskratta åt i debatter.
Hennes kommentar när som hon kallade ekonomiexperter för "det finansretoriska rådet" efter att ha fått kritik och sen aldrig mer hälsa eller känna igen personerna är symptomatiskt för hennes beteende.

När hon på en (S)kongress står upp och frågar om någon i församlingen vill ha dyr kärnkraftsel,men ett år senare inte har något problem med att påstå att socialdemokraterna absolut inte är emot en utbyggnad av kärnkraft är ett annat bra exempel på att hon aldrig har fel utan alltid haft denna åsikt.
Citera
2023-01-23, 11:07
Medlem
Emellies avatar
Tror inte hon har 'bytt personlighet' så mycket som att hon snarare nu börjar visa mer av hur hon egentligen är som person.
Citera
2023-01-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Jag tycker att Magdalena Andersson har haft samma personlighet hela tiden. Hon har alltid varit ilsken och hånfull. En vidrig och maktkåt översittare helt enkelt.

Konstigt att Lena Andersson upptäcker det först nu.
Jag håller med i det du skriver. MA har alltid bettet sig överlägset och suttit med ett hånfullt leende under debatter. Hon är i mina ögon en vidrig individ!
Citera
2023-01-23, 11:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Det är hennes riktiga jag. 2010 (eller var det 2014) när SD kom in i riksdagen så intervjuades några SD-riksdagsmän om hur de bemöttes i riksdagen. Det var då fritt fram att mobba SD och t.ex V-ledaren hade "SD = rasister" på sin tröja i riksdagen.

Då sa de som första namn "Maggan tittar inte ens på oss och säger inte hej i korridoren". Den beskrivningen av Maggan har alltid hängt kvar hos mig, förklarar hennes fula frisyr, utseende, dyster-rynkor, för i hennes innersta är hon en riktigt deppig person. Och därför vann inte S valet, folk ser det när de ser henne och ingen röstar på en dysterkvist. Löfven var iallafall en glad och posotiv spelevink om än inte den smartaste.

S är körda även i valet 2026 med Maggan som ledare. För hon är inge ledare, passar bättre som kamrer, där hon slipper visa sig och slipper tala med folk.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-01-23 kl. 11:46.
Citera
2023-01-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är väl enklare att smygsupa när man inte är statsminister. Den förändrade personligheten kan säkert förklaras av ett ökat supande.
Vilket är säkert vad Lena Andersson försöker antyda på ett inlindat vis.

Jag skulle inte vilja dricka ihop med Magdalena, hon blir sannolikt aggressiv, hånfull & jobbig.
Men det hade garanterat varit roligare att ta ett par pilsner med Juholt.

Det har tjatats om Magdas alkoholproblem länge nu, men helt klart verkar det stämma. Inte bara utseendet utan framförallt stingsligheten som uppkommer av att vara bakis. Som du säger, nu finns det ingen som håller koll på henne på kvällarna. Tror att det kommer sluta med ett offentligt magplask och därefter en offentlig ”jag är sjuk och ska nu ta tag i detta” upplägg, som sen resulterar i ett ännu bättre valresultat för sossarna.
Citera
2023-01-23, 12:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Det har tjatats om Magdas alkoholproblem länge nu, men helt klart verkar det stämma. Inte bara utseendet utan framförallt stingsligheten som uppkommer av att vara bakis. Som du säger, nu finns det ingen som håller koll på henne på kvällarna. Tror att det kommer sluta med ett offentligt magplask och därefter en offentlig ”jag är sjuk och ska nu ta tag i detta” upplägg, som sen resulterar i ett ännu bättre valresultat för sossarna.
Det har du säkert rätt i. Det kan nog bli en hel del sympatiröster från lådvinstanter över hela riket.
"Det är patriarkala strukturer & den manliga uppfinningen av lådvinet som fått mig att dricka"
Citera
2023-01-23, 12:56
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Hur ska man förklara Magdalenaeffekten? S ökade efter att Magdalena tog över, främst med röster från övriga röd-gröna partier. Att Magdalena är kvinna och tuff, och gjorde ett bra jobb som finansminister, kan förklara detta. Jag skulle inte vilja ha henne som kollega, föredrar vänliga, analytiska och diplomatiska människor i min närhet, men en oppositionsledare ska vara ett tufft befäl för ett arméförband.
Media skulle jag säga. När S tog makten så struntade man i vallöftena och sa bara "det är tomt i ladorna". Med nya regeringen så går man stenhårt åt dem för vallöften, trots att det blev en annan koalition än tänkt och med ett annat ekonomiskt läge där inflationen rusat under hösten och kärnkraftverk som strulat (Ringhals nere ett halvår och Oskarshamn som stänger när det är som kallast).

Hade media kritiskt granskat nedläggningen av Ringhals samtidigt som det lovats stöd till nya energihungriga projekt, stödet till Biodrivmedel och att vi har den högsta reduktionsplikten (som trots kriget inte sänktes likt Finland mfl gjorde). Hur kronan rasat under S tid vid makten och hur man använt hushållens belåningsdrivna konsumtion som ett sätt att boosta statskassan istället för att försöka bromsa den. Att de på åtta år knappt vidtagit några åtgärder för att få bukt med gängkriminalitet. Då hade nog läget varit ett annat.
Citera
2023-01-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Författare och journalisten Lena Andersson kommenterar i TV4, Magdalena Anderssons hånfulla "skrattutspel" i riksdagen.
Enligt Lena är Magdalena Andersson numera desperat och har bytt personlighet sedan hon blev statsminister samt är väldigt ilsken och hånfull.

Inslaget börjar 11:50:
https://www.tv4.se/artikel/2jDFFVMsq7khr2prpN180N/efter-fnisset-i-riksdagen-magdalena-andersson-aer-desperat

Vad tycker ni om Lena Anderssons kommentar?
Har Magdalena Andersson bytt personlighet?
Har makten stigit henne åt huvudet?

Man behöver inte lyssna på Lena Andersson, den är blir än tydligare att när Magdalena försöker förklara sig:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/busch-laxar-upp-andersson-tar-det-efterat/

"Jag har absolut inte hånskrattat." Följdfrågan som inte kom: "Vad var det då du gjorde?"

"Det blir lite svårt att hålla sig för skratt." En annan följdfråga som inte kom: "Varför är det praktiskt taget enbart du själv som skrattar i kammaren?"

Till och med Lena Mellin på Aftonbladet reagerar negativt och det är inte ofta Aftonbladet kritiserar en socialdemokrat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/RGmMGx/magdalena-anderssons-han-av-busch-var-solklar-mobbning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in