2023-01-23, 09:00
Medlem
Greenspams avatar
Författare och journalisten Lena Andersson kommenterar i TV4, Magdalena Anderssons hånfulla "skrattutspel" i riksdagen.
Enligt Lena är Magdalena Andersson numera desperat och har bytt personlighet sedan hon blev statsminister samt är väldigt ilsken och hånfull.

Inslaget börjar 11:50:
https://www.tv4.se/artikel/2jDFFVMsq7khr2prpN180N/efter-fnisset-i-riksdagen-magdalena-andersson-aer-desperat

Vad tycker ni om Lena Anderssons kommentar?
Har Magdalena Andersson bytt personlighet?
Har makten stigit henne åt huvudet?
Citera
2023-01-23, 09:06
Medlem
Laggiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Författare och journalisten Lena Andersson kommenterar i TV4, Magdalena Anderssons hånfulla "skrattutspel" i riksdagen.
Enligt Lena är Magdalena Andersson numera desperat och har bytt personlighet sedan hon blev statsminister samt är väldigt ilsken och hånfull.

Inslaget börjar 11:50:
https://www.tv4.se/artikel/2jDFFVMsq7khr2prpN180N/efter-fnisset-i-riksdagen-magdalena-andersson-aer-desperat

Visst är det så, makten har stigit henne åt huvudet
Citera
2023-01-23, 09:12
Medlem
Farfarsfars avatar
Sossar är notoriskt dåliga förlorare. De verkar fortfarande anse att de har monopol på makten, hybrisen har inga gränser.

Maggan har inte heller ögonen på sig på samma sätt som tidigare och har väl tagit till flaskan. Finns få värre saker än en försmådd och försupen kvinna full av bitterhet och hämndlystnad.
Citera
2023-01-23, 09:13
Medlem
Jag tycker att Magdalena Andersson har haft samma personlighet hela tiden. Hon har alltid varit ilsken och hånfull. En vidrig och maktkåt översittare helt enkelt.

Konstigt att Lena Andersson upptäcker det först nu.
Citera
2023-01-23, 09:17
Medlem
Bassplays avatar
Möjligt att Klaus har skällt ut henne och det blir mer vin än vanligt.
Citera
2023-01-23, 09:32
Medlem
Naiva svennar är blinda, de ser inte igenom den mobbande kärringen. Hon är som sossar är mest, maktkåta karriärsmänniskor dras dit där det är lättast att få sitta vid grytorna och tjäna pengar. De få vettiga som finns och iaf verkar lite sympatiska smutskastas, som widar andersson eller juholt. Samma sak med psykot Reinfeldt, att folk inte såg redan 2006-2010 vad han är för stolle är mycket märkligt.. men bra att även pk-folket (nåja, Lena är ju lite icke-pk på några områden) börjar märka magdalena andersson sanna natur.
Senast redigerad av Villekulla90 2023-01-23 kl. 09:36.
Citera
2023-01-23, 09:41
Medlem
Mindbreaths avatar
Jag tycker alltid hon har haft ett lite osympatiskt drag. När hon försöker le på pressfoton ser det tillgjort och onaturligt ut. Det här till exempel, det är inget varmt och inbjudande leende direkt. Jag tror hon alltid varit ganska ilsken och bitter men att hon försökte dölja det när hon var statsminister.
Citera
2023-01-23, 09:47
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Jag tycker alltid hon har haft ett lite osympatiskt drag. När hon försöker le på pressfoton ser det tillgjort och onaturligt ut. Det här till exempel, det är inget varmt och inbjudande leende direkt. Jag tror hon alltid varit ganska ilsken och bitter men att hon försökte dölja det när hon var statsminister.

Hon saknar helt förmågan att skratta åt sig själv och har ett falskt skal kring hela sin personlighet. Gäller alla i det gänget, Jämtin, Wallström och Strandhäll.

Jag saknar Juholt, en hygglig och kul prick.
Citera
2023-01-23, 09:50
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Hon saknar helt förmågan att skratta åt sig själv och har ett falskt skal kring hela sin personlighet. Gäller alla i det gänget, Jämtin, Wallström och Strandhäll.

Jag saknar Juholt, en hygglig och kul prick.

Jag såg en dokumentär om Juholt på SVT play och blev ledsen att en så genuin och fin människa blev så våldtagen och förnedrad av det politiska systemet. Han hade blivit en fantastisk statsminister men blev kastad åt hajarna på grund av inre konflikter i partiet. Magdalena är inte ens i närheten av att vara lika genuin och varm.

Vi behöver fler människor i riksdagen!
Citera
2023-01-23, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Jag tycker att Magdalena Andersson har haft samma personlighet hela tiden. Hon har alltid varit ilsken och hånfull. En vidrig och maktkåt översittare helt enkelt.

Konstigt att Lena Andersson upptäcker det först nu.
Japp. Det varnades för hennes karaktär när hon blev invald som partiledare : https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ex-kollegan-om-magdalena-andersson-folk-ar-lite-radda-for-henne

Hon har lyckats hålla masken senaste året men nu börjar fasaden att spricka.
Citera
2023-01-23, 10:02
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Tror du på det själv? Jag avskyr (S) lika mycket som (M), men Ebbas reaktion här är ju så överdriven. Inget konstigt, hon framstår alltid som falsk. Lyssnar man på klippet, hör man att MA fnissar till åt nåt någon annan säger, ljudet vrids upp. Ingen sensation ens för Svensk Damtidning.

Då är Lena Anderssons kommentar om PM Nilssons lagbrott i början av klippet, betydligt mer anmärkningsvärd.
Det är inte mediadrevet som avsätter honom. Det är att han inte respekterar Svea rikes lag. Noterar, att även Ulf Kristersson inte har något som helst problem med PM Nilssons lagbrott - då han i SVTs morgonsoffa idag, tillstår att han redan kände till det före anställning, f.ö. (!)

Anmärkningsvärt.

Håkan Juholt var en menlös liten pyssling jämfört med Magdalena Andersson. Inte heller han på rätt sida av lagen. Hellre har jag en benhård, kompetent ledare för Sverige med ryggrad, alla dagar i veckan.
Senast redigerad av Xedome 2023-01-23 kl. 10:10.
Citera
2023-01-23, 10:43
Medlem
Läste någonstans att Åkesson träffat på MA i korridorerna under 8-9 års tid och att hon inte hälsat tillbaka en enda gång. Det tycker jag säger allt. Detta är en extrem mobbare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in