2023-01-23, 09:53
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
700 Smutsryssarna slaktade igår. Hoppas det stämmer. 700 ryska familjer som får tänka på vad de har för ledare🙂

Var kommer dom uppgifterna från för håll?
Citera
2023-01-23, 09:55
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Estland kommer att skänka alla sina haubitsar till UAF. Bra att det svenska stålet används för att mota onda ryssen i grind!!

https://t.me/Donbas_Operativniy/24192
Estländarna har fattat att deras vapen just nu gör mest nytta i Ukraina!

Vi själva borde ösa på med mer vapen!
Citera
2023-01-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Estländarna har fattat att deras vapen just nu gör mest nytta i Ukraina!

Vi själva borde ösa på med mer vapen!

Men hur mkt kan vi ge???
Citera
2023-01-23, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Att någondera sidan skulle kunna göra någon överraskande storoffensiv idag är väl osannolikt. Man har nog koll på varandra.

Håller med. man har nog rätt så bra koll på varandra just nu.
Citera
2023-01-23, 10:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Håller med. man har nog rätt så bra koll på varandra just nu.

Men hur kunde Ukraina finta bort Ryssland innan de befriade Charkiv? Jag förväntar mig inte att just du ska svara på frågan, men man tänker ju att i tider med satelliter, drönare och flyg så skulle Ryssland ha koll på var Ukrainas trupper befann sig. Istället hade de gått på Ukrainas prat om Kherson och trodde offensiven skulle ske där.

Brydde sig inte Ryssland om att ha koll på Ukraina, och har de i så fall börjat bry sig nu?

Sen befriade de Kherson också men det är en annan historia.
Citera
2023-01-23, 10:28
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
4?

Jag tror att det har hänt något en hel del sedan du gjorde lumpen.

LV-pjäserna drar väl iväg 300 plugg/min?
Jag kanske missar nåt här, men det är 60 sekunder på en minut, det är 5/sekund, inte långtifrån de 4 som påstås?
Citera
2023-01-23, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja politiskt fyllesnack mitt i natten utan bäring hoppar jag alltid över. Ryskinspirerat snömos-snack går ju ändå inte att sakligt bemöta.

Läste att Tyskland inte kommer hindra andra länder från att skicka det bästa av det bästa i rysslaktarväg, Leopard 2 till Ukraina. Snart kommer utan tvivel även Tyskland själva att skicka den till Ukraina men politik är ofta lite av bluffpoker.

Pressen på Rysslands allt mer isolerade lille diktator ökar sakta men säkert. Gott så då han ändå med största sannolikhet inte kan vinna en total seger på slagfältet. Fattiga Ryssland blir bara ännu fattigare.

Jag kan inte gör allt smör i Småland begripa varför Tyskland skulle gynna Scheisspolacken, och Polens strävanden i landets forna territorier???

Då är det garanterat mycket mer troligt Tyskland kräver tillbaka nuvarande västra och norra Polen, som de där satans förbannade (stor)ryska otäckingarna tvingade på de oskyldiga polska stackarna 1945!:
Senast redigerad av Hultabultan 2023-01-23 kl. 10:40.
Citera
2023-01-23, 10:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Jag kan inte gör allt smör i Småland begripa varför Tyskland skulle gynna Scheisspolacken, och Polens strävanden i landets forna territorier???

Då är det garanterat mycket mer troligt Tyskland kräver tillbaka nuvarande västra och norra Polen, som de där satans förbannade (stor)ryska otäckingarna tvingade på de oskyldiga polska stackarna 1945!:

I Europa idag är det endast Ryssland som invaderar och försöker expandera sitt territorium. Du bör inte dra i resten av kontinenten i Rysslands beteende
Citera
2023-01-23, 10:43
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rimligt. Konstigt varför ryssarna verkar satsa allt på donbasområdet. Skulle inte förvåna mig Ukraina har någon slug plan vi inte ser..
Mitt intryck är att wagner helt enkelt är mer kompetenta är den regulära ryska armeen.

När uka inte kan stå emot anfallen i sina bäst försvarade områden som Soledar så tror jag inte de kommer kunna förhindra att Bakmut blir omringat och förlorat. Med nuvarande tempo så är det en dryg månad innan det händer.

Sedan är frågan om vad priset för försvar och anfall är. Båda sidor hävdar att de dödar 10 ggr fler fiender än de själva förlorar. Svårt att veta vad som är sant. Ryssland ser dessutom ut att kunna fylla på med nya kroppar i ett stadigt tempo. Det är tyst om flödet med förstärkning på uka sida.
Citera
2023-01-23, 10:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan

För att det är just det.., "forna territorier". Krigen är slut sedan länge. Europeiska länder har vuxit ifrån det. Finns inget otalt inom europa.

Nu hjälper man varandra istället, mot en yttre fiende.
Citera
2023-01-23, 10:47
Medlem
Bögförbrytarfederationens förluster är fortsatt katastrofalt höga och kriget är ett kolossalt misslyckande för HBTQ-stormakten. Först kommer man att reagera med ilska mot omvärlden men jag räknar med att till slut det vaknar ett sunt förnuft och att ledarna ställs till svars. Vi kan ju se att bögryssar som bor utomlands reagerar mot vansinnet.

720 utplånade bögfascister sista dygnet innebär ett totalt antal eliminerade under 333 dagar på 121480 st. De just nu höga siffrorna gör att framflyttning av genombrytningen sker var 3:e dag.

Vi räknar med att drömgränsen 200.000 eliminerade fascister kommer att nås redan den 12 juli.

På årsdagen den 24 februari kommer minst 136200 bögfascister att vara befriade från sina (S)kamliga gärningar. Nej inte MP utan S.... ...skall kritiseras.

Övriga materiella förluster är senaste dygnet måttliga, 5 tanks och 8 bepansrade stridsfordon. HBTQ-stormakten har också förlorat 2 bögiga artilleripjäser och 2 st raketartillerisystem.

Vad kommer att hända i Kreml?
Citera
2023-01-23, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
I Europa idag är det endast Ryssland som invaderar och försöker expandera sitt territorium. Du bör inte dra i resten av kontinenten i Rysslands beteende

Att Tyskland skulle springa polackernas ärenden i bråket om Ukraina, detta är ett önsketänkande som saknar all form av realism!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in