Citat:
Ursprungligen postat av
Alsson
Du har rätt i att det inte stoppar försöket att ta över Ukraina, men det kommer att omöjliggöra vidare utveckling av såväl Ryssland som des vapen, det tror jag inte att Mr Tom Joe Biden haft några synpunkter på.
Nu är ju geopolitik och multipolär modeord som i huvudsak används av trådens kommunister och högerextrema, d.v.s. Putinanhängarna, men att det har med världshandel att göra är ett höger/vänsterspöke då det var Ryssland som anföll Ukraina.
Att skälet skulle vara att Ryssland anföll var nog inte för att stärka papperstigern BRICS, det var av helt egoistiska och imperialistiska skäl.
Du tillhör den kategorin som försöker att skapa helt andra skäl och argument för Rysslands erövringskrig än vad Putins avsikter är.
Varför gör du/ni det?
Du har helt rätt! Putin vill få kontroll över gamla ryska Donbass/Krim och få bort NATO från Ukraina. 100% nationell egoism eftersom samverkan med regeringen i Kiev sket sig helt efter 2014.
Putin är inget offer han vet vad han gör och varför.
Vi svenskar påverkas knappt vare sig vi är med i Nato eller ej
Washington har å sin sida inga egentliga intressen i Ukraina utan allt detta handlar om business.
Sanktionerna som instigerats av Washington är en del i ett helt annat spel om världsmarknaden som pågår. Har inget med konspiration att göra heller -only business and power. Kräver ett eget ämne som egentligen inte har med Ukraina att göra. jag upprepar sanktioner beror inte på Ukraina utan det är en förevändning - en plausibel förevändning.
Du kan kolla in min posthistorik.