2023-01-22, 20:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ok kan väl hålla med

Men samtidigt visar Paludan upp vad dessa folkgrupper är för nåra gökar, lättkränkta fanatiker med en medeltida syn på världen

Och det är såklart viktigt att dra ner byxorna på fanatiker. Det ska man få göra i ett fritt och sunt samhälle. Men var går gränsen? Ska 10.000 pers få lov att bränna koranen varje dag utanför Turikets ambassad? Då skulle vi behöva lägga en betydande del av statsbudgeten på dessa koranbrännare.

Hur höga ideal man än har så finns det en gräns när det helt enkelt kostar för mycket.
Citera
2023-01-22, 20:32
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Borde inte Turkiet vilja ha tillbaka sina kriminella medborgare, så dom kan skyddas från det hemska landet i norr.
Citera
2023-01-22, 20:34
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Vad tror turkarna att dem ska uppnå med att bränna svenska flaggan i Istanbul? Fattar dom inte att majoriteten av svenskarna faktiskt tycker att yttrandefrihet är en bra sak?

Här i videon ser man hur islamisterna knappt klarar av att få eld på tygstycket. Pinsamma turkar. https://tinyurl.com/3eu4y68c

Det var väl en gammal sliten flagga, det är praxis att bränna dem.
Citera
2023-01-22, 20:37
Medlem
Tilteds avatar
Personligen tycker jag det mest är barnsligt att bränna både böcker och flaggor, men ännu barnsligare att bli upprörd.

Personer som bränner koraner och flaggor har uppenbarligen inte alla hästar hemma, så jag tycker mest synd om dem.

Mest synd tycker jag dock om danskarna som verkar fått fram en ovanligt stor andel knäppskallar. Tänker främst på fylledansken på parken, ubåtsmördaren och koranbrännaren som uppenbarligen har någon slags personlig mission att dra in Sverige i sina galna idéer.
Citera
2023-01-22, 20:38
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur höga ideal man än har så finns det en gräns när det helt enkelt kostar för mycket.
Då kanske vi borde ta en funderare på vad den abrahamitiska traditionen kostat oss på planeten ekonomiskt, socialt och i mänskligt lidande. Jag tror inte den är värd vad dess onanister till anhängare ställt till med.
Citera
2023-01-22, 20:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Då kanske vi borde ta en funderare på vad den abrahamitiska traditionen kostat oss på planeten ekonomiskt, socialt och i mänskligt lidande. Jag tror inte den är värd vad dess onanister till anhängare ställt till med.

Alla har sina gränser. Det är olika för alla.
Citera
2023-01-22, 20:39
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Jaha, det säger du. Vad bra, då vet vi hur det ligger till och kan stänga tråden...

Pajas!
Nej då, försöker bara få ned en del på jorden. Då Sverige har en narcissistisk självbild och upphöjer sig själva till en mycket större roll än vad man har. Usa sitter inte och förhandlar med Turkiet om Sveriges medlemskap i ena vågskålen och F16 i andra vågskålen. Det är en narcissistisk föreställning.

Har också sett tongivande röster i svensk media som hävdar att Erdogan är intresserad av JAS. Skattade så högt att jag fick smärtsamma kramper i magen när jag läste det.
Citera
2023-01-22, 20:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Absolut inte, det är ren smörja. De kan få hålla på med sitt trams, men de ska inte kräva något från oss andra pga det.

Turkarna ska hålla sig inom sina lands gränser framför allt. Där kan de prata sitt fula språk och hålla på med sin skit, men de ska inte pracka på oss andra det. Verkar mest nu som att vi behöver NATO för att skydda oss med turkjävlarna. Dessutom finns det redan alldeles för många här.
Citera
2023-01-22, 20:48
Medlem
Hahaha den humanitära stormaktens flagga eldas upp - i Turkiet!!!
Sverige kan verkligen inte lyckas med nånting. Ska man skratta eller gråta?
Citera
2023-01-22, 20:50
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Nej då, försöker bara få ned en del på jorden. Då Sverige har en narcissistisk självbild och upphöjer sig själva till en mycket större roll än vad man har. Usa sitter inte och förhandlar med Turkiet om Sveriges medlemskap i ena vågskålen och F16 i andra vågskålen. Det är en narcissistisk föreställning.

Har också sett tongivande röster i svensk media som hävdar att Erdogan är intresserad av JAS. Skattade så högt att jag fick smärtsamma kramper i magen när jag läste det.

Ska man vara ärligt så är många länder i världen narcissister i den bemärkelsen och tror att allt cirkulerar just de. Problemet i Sverige är åsiktskorridoren och rädslan att säga nåt fel. Därför säger alla samma sak och det blir ingen debatt.
Citera
2023-01-22, 20:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Hahaha den humanitära stormaktens flagga eldas upp - i Turkiet!!!
Sverige kan verkligen inte lyckas med nånting. Ska man skratta eller gråta?

Lyckas med vad menar du? Lyckas förhindra dem att elda upp svenska flaggan i Turkiet?? Lyckades turkarna förhindra Koran-bränningen? Vriden argumentation.
Citera
2023-01-22, 20:53
Medlem
MikeHanlons avatar
Jag måste säga att det är helt sjukt hur man som privatperson helt plötsligt kan påverka internationella politiska skeenden genom att göra en pinata av erdogans huvud eller bränna böcker utanför ambassader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in