2023-01-22, 19:48
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Vad andra tycker är heligt skiter jag i, det får inte begränsa min frihet. Koranen är inte en specifik persons egendom, till skillnad från en matlåda. Koranen är en symbol, liksom flaggan. Att förstöra eller stjäla någons egendom är ett brott i det här landet, men att bränna en bok eller en lövhög är det oftast inte (om det inte är brandfara).

Precis, musslorna har svårt att argumentera för sin sak då "fredens religion" förgiftar deras hjärnor och förkastar den lilla logik de hade kunnat besitta annars. Vad jag lärt mig är att det finns inget skäl till att argumentera med en muslim (eller andra religösa dårar) eller med folk som inte förstår sig på yttrandefrihet.
Citera
2023-01-22, 19:48
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så nån form av grundläggande respekt för vad andra anser heligt är inget som du tycker vi ska ha i samhället?

Absolut inte, det är ren smörja. De kan få hålla på med sitt trams, men de ska inte kräva något från oss andra pga det.
Citera
2023-01-22, 19:52
Medlem
Krickedixans avatar
Känns som att Paludan inte förstått att brännandet denna gång att hans dagar nog är räknade.
Han kommer få leva med ett hot resten av sitt liv.
Hoppas bara inte Sverige ska bekosta hans livvakter.
Citera
2023-01-22, 20:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Känns som att Paludan inte förstått att brännandet denna gång att hans dagar nog är räknade.
Han kommer få leva med ett hot resten av sitt liv.
Hoppas bara inte Sverige ska bekosta hans livvakter.

Vilket annat land skulle bekosta hans livvakter menar du?

Han har kostat miljoner i skattestålar och kommer fortsätta kosta miljoner i skattestålar. Jätteviktigt anser somliga. Jag anser att dessa stålar i stället bör läggas på sjukvård, äldreomsorg, rättsväsendet osv. Men det är såklart en smaksak.
Citera
2023-01-22, 20:09
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Vilket annat land skulle bekosta hans livvakter menar du?

Han har kostat miljoner i skattestålar och kommer fortsätta kosta miljoner i skattestålar. Jätteviktigt anser somliga. Jag anser att dessa stålar i stället bör läggas på sjukvård, äldreomsorg, rättsväsendet osv. Men det är såklart en smaksak.

Tror du fått det hela om bakfoten, det är dom som hotar och ställer till med upplopp som kostar skattestålar. Jag anser att vi måste börja utvisa, så vi slipper dom här helt onödiga utgifterna.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Så nån form av grundläggande respekt för vad andra anser heligt är inget som du tycker vi ska ha i samhället?
Du blandar ihop respekt med yttrandefrihet, är du från mellanöstern?
Citera
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Jo ni kan nog få köpa lite rostiga MIG-15 ska du se!
Jag bor i Danmark som redan har mer moderna och bättre plan än Sverige. Inga vill ha JAS förutom några få östeuropeiska stater, Brasilien och nu kanske Bulgarien (men det är ju Östeuropa)

Turkiet och USA har i princip redan blivit överrens om att Turkiet kommer få köpa F16 inom snar framtid helt oaktat om Sverige kommer med i NATO eller inte.

Om man läser svenska tidningar verkar det finnas en genuin tro på att USA förhandlar å Sveriges vägnar och använder F16 som ett förhandlingskort - men det verkar inte vara någonting annat än genuina förhoppningar då denna konspirationsteori inte finns någon annan stans i världen.
Citera
2023-01-22, 20:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Tror du fått det hela om bakfoten, det är dom som hotar och ställer till med upplopp som kostar skateestålar. Jag anser att vi måste börja utvisa, så vi slipper dom här helt onödiga utgifterna.

De kostar OCKSÅ. Och det är något jag självfallet fördömer. Men Paludan själv kostar en jävla massa stålar och det anser jag är fel användning av skattepengar.
Citera
2023-01-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Tror du fått det hela om bakfoten, det är dom som hotar och ställer till med upplopp som kostar skattestålar. Jag anser att vi måste börja utvisa, så vi slipper dom här helt onödiga utgifterna.

Inte riktigt sant. Paludan har polisskydd värt miljoner även i de fall ingen dyker upp till hans onödiga skit shower.
Citera
2023-01-22, 20:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Du blandar ihop respekt med yttrandefrihet, är du från mellanöstern?

Varför tror du jag blandar ihop respekt med yttrandefrihet? Det är två helt olika saker som kan samexistera i ett och samma samhälle.
Citera
2023-01-22, 20:13
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Jag bor i Danmark som redan har mer moderna och bättre plan än Sverige. Inga vill ha JAS förutom några få östeuropeiska stater, Brasilien och nu kanske Bulgarien (men det är ju Östeuropa)

Turkiet och USA har i princip redan blivit överrens om att Turkiet kommer få köpa F16 inom snar framtid helt oaktat om Sverige kommer med i NATO eller inte.

Om man läser svenska tidningar verkar det finnas en genuin tro på att USA förhandlar å Sveriges vägnar och använder F16 som ett förhandlingskort - men det verkar inte vara någonting annat än genuina förhoppningar då denna konspirationsteori inte finns någon annan stans i världen.

Jaha, det säger du. Vad bra, då vet vi hur det ligger till och kan stänga tråden...

Pajas!
Citera
2023-01-22, 20:14
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Inte riktigt sant. Paludan har polisskydd värt miljoner även i de fall ingen dyker upp till hans onödiga skit shower.
Jo sure men han är svensk medborgare. Det längsta vi kan skicka honom är till Danmark. Vad vi borde göra är att utvisa alla kurder och turkar. Gjorde vi det i morgon hade vi löst alla problem på en dag. Problem solved.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in