2023-01-22, 17:40
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Det handlar mest om en slags "counter-culture" till woke/feminist-kulturen. Många unga män kan inte identifiera sig med den och då blir det att göra tvärtom som gäller. Det blir extremt åt andra hållet.

Det är det vänstern borde ha tänkt på när de började tvinga på folk genus osv i skolan. Unga män gör inte som ni säger, de gör tvärtom. Det ligger i deras natur att vara rebelliska mot saker de blir tillsagda att tycka och göra.

Woke-hjärntvätten har alltså självklart motsatt effekt och kommer skapa personer som Andrew Tate och hans följare som en motreaktion. Så har det alltid fungerat med alla ideologier osv.

Där tror jag du har slagit huvudet på spiken, detta är min analys med. När man gör ett klimat ensidigt så blir det svårt för en del att hitta sin tillhörighet och kanaler för detta. Det får i sin tur att det som väl kommer fram ur bruset är mindre bra ( likt Tate) som tar det till en extrem nivå, det finns inget däriemellan som är uppenbart. Sen försvarar jag inte idioter för dessa kommer alltid att finnas och man är förstås själv skyldig till sina handlingar osv osv. Det är dock inte så jättekonstigt att man lyssnar på de åsikter som ligger en närmast och har man lyckats puscha bort de flesta åt samma håll så kan det bli rätt tomt och då finns det en risk att man ligger närmare det som anses vara "extremt". Ett problemen är ju cacelculture och cencsur/tysnadskulturen. De som egentligen ligger i facket i mellan och som skulle kunna ha en mer sund bild väljer av olika anledningar (troligtvis monetära) att köra en viss självcensur.

Tror att föräldrar till unga barn kan ha en bra möjlighet att bidra, att ha en god diskussion med sitt barn. Visst det är inte alltid lätt och unga har rätt lätt att ta till sig intryck och spinna vidare på det (en hel del vuxna med för den delen).
Senast redigerad av Neroxx 2023-01-22 kl. 17:50.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FukDukr
Nej, jag blev inte kränkt. Jag hånskrattar åt dig, det är en helt annan grej.

Männen kanske inte har en liten penis, det kanske är du som har en fladderfitta som man kan parkera husvagnen i? Tål att tänkas på.

Ingen bryr sig om vad du tycker om Andrew Tate, allra helst mannen själv. Om du försökte debattera med honom skulle han göra blomjord av dig och sedan bekosta begravningen. Inte ens här på Flashback lyckas du övertyga utan att ta till desperata tillmälen. Seså, ät en kebabtallrik till.

Tar gärna en debatt med honom för jag är van vid den typen av skrikiga blattar.
Sedan så är jag man ej kvinna kompizz.

Du vet min taktik med Tate skulle vara att skrika och avbryta den andra debattanten som han gör så det skulle nog inte bli så mycket vinst där för honom tror jag.

Incell s skall man vara bestämd mot och det är faktiskt inte så svårt då de flesta av dem är obildade och fega som personer. En riktig man behöver ej gå Tates "utbildningar"
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Min 14-åring som går i högstadiet i Lund har berättat att flera killar i klassen avgudar Tate och citerar honom varje dag. Såå underligt. Kan iofs höra ihop med allt jämlikhetstjaffs som är så viktigt i Lunds skolor. Om man är kille så tränar man sig från unga år att ha en egen åsikt.

Läste någon artikel i Sydsvenskan om den mest kände nazisten i Skåne ett tag. Visar sig att han var en orolig kille som fastnade för allt jämställdhetstjafs i skolan, och bara bestämde sig för att bli nazist för att göra tvärtom mot samhället. Så hans usla val skapades av svensk skola och deras oändliga godhets-tjat.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-01-22 kl. 18:12.
Citera
2023-01-22, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
NÄR har jag pratat om feminism? Jag tror lika lite på den skiten som jag tror på Tate. Allt är inte svart och vitt här i världen lilla du. Han står för en horribel kvinnosyn och det är något som måste bekämpas. Feministerna är extremister åt andra hållet istället och det går inte att bekämpa extremism med extremism. Man måste försöka se att världen består av nyanser och att sanningen kanske ligger någonstans mittemellan.

Det största tecknet på att man hittat en skitsnackare är när denne pratar om en grupp människor som om den vore homogen. Varesig det är feminister som pratar om "män", rasister som pratar om "invandrare" eller såna som dig och Tate som pratar om "kvinnor". Om någon uttrycker sig i såna absoluta ordalag vet man att det är en simpel person man har att göra med.
Du är feminist utan att begripa det. Ditt regisserade svammel nollas inte av att du påstår dig vara icke-feminist. Andrew Tate står inte för en ”horribel kvinnosyn”, han säger som det är och det är väl det som får dig att kalla mig ”lilla du”. Om du är större än jag tycker jag synd om dig.

Andrew Tate är ett symptom på något, vad kan det vara?
Citera
2023-01-22, 17:50
Avslutad
Jag tycker han är rolig och hans take på motivation och inspiration är helt korrekt. Lyssna på lite gratiskurser med han på youtube som fomk smygladdat upp, det finns najs guldklimpar där. Sen kan man tycka vad man vill om han, men hans bra tips försöker jag applicera i mitt liv och hitills går det rätt bra

Fan va folk blir så lacka när man nämner han, ni säger att folk är osäkra för dem tycker om han men ni låter jävligt osäkra ni med.

Sen kan man ju gilla någons verk men det betyder inte att man behöver avguda personen. MJ är ju uppenbarligen peddo men folk pumpar ändå hans musik, de betyder inte att dem accepterar det dåliga han gjort.
Citera
2023-01-22, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Tar gärna en debatt med honom för jag är van vid den typen av skrikiga blattar.
Sedan så är jag man ej kvinna kompizz.

Du vet min taktik med Tate skulle vara att skrika och avbryta den andra debattanten som han gör så det skulle nog inte bli så mycket vinst där för honom tror jag.

Incell s skall man vara bestämd mot och det är faktiskt inte så svårt då de flesta av dem är obildade och fega som personer. En riktig man behöver ej gå Tates "utbildningar"
Ok. Tack för bekräftelsen, du är bara avundsjuk på Andrew Tate för att han har allt som du aldrig kommer att få.

När en ”riktig man” blir tagen för kvinna behöver den ”mannen” jobba lite på kommunikationen. Kompizz.
Citera
2023-01-22, 17:55
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Du är feminist utan att begripa det. Ditt regisserade svammel nollas inte av att du påstår dig vara icke-feminist. Andrew Tate står inte för en ”horribel kvinnosyn”, han säger som det är och det är väl det som får dig att kalla mig ”lilla du”. Om du är större än jag tycker jag synd om dig.

Andrew Tate är ett symptom på något, vad kan det vara?

Det är rätt typiskt att ni måste bygga halmgubbar och sätta etiketter på andra så att ni kan använda era färdigpackade argument som pappa Tate har gett er, istället för att försöka prata som en riktig person. Hade lika gärna kunnat programmera en AI för att föra argumentationen. Eller en AI hade nog gjort det bättre förresten.
Citera
2023-01-22, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
så när det är hbt-personer som gör exakt samma sak är allt okej, ingen säger någonting men när det finns en motsats till dem med olika åsikter så är de plötsligt en ekokammare.
men hbt-personer får tvinga ner sina åsikter om andra i filmer och spel, i skolan, sätta sin regnbågsflagga överallt, berätta för folk vad deras åsikt måste vara. Säga att alla som inte håller med dem ska dö och är intoleranta.
så samma människor som hatar andrew tate säger ingenting om liberaler utan sen tar alla chanser de kan få för att slå ner konservativa personer. ni är de största hycklare och dunning kruger effekt jag har sett. när någon vill vara maskulin så är det ''haha liten kuk''.. hör ni er själva. är kuk allt du kan tänka på? vad säger det om dig? så du är mycket kritisk mot en grupp men inte andra grupper. vad säger det mig? att du uppenbarligen är ensidig

Perfekt summerat, trött på det jävla hyckleriet. Men låt dem tro det.

Har märkt att dem flesta som användee incel som förolämpning besitter oftast låg testo. Ungefär som när brudar kallar varandra för horor. Oftast är det den tjejen som knullat runt mest som slänger runt det glåpordet 🤣
Citera
2023-01-22, 17:56
Avslutad
Citat:
Ok. Tack för bekräftelsen, du är bara avundsjuk på Andrew Tate för att han har allt som du aldrig kommer att få.

När en ”riktig man” blir tagen för kvinna behöver den ”mannen” jobba lite på kommunikationen. Kompizz.

Finns inget med den mannen jag är avundsjuk på.
Jag har alltid fått kvinnor och dessutom har jag aldrig behövt slå någon av dem innan
Ett tips i all välmening är lyssna mer på äldre män som varit med och mindre på internet fjantar som Tate som bara vill tjäna pengar på dupera dumma incells.
Lyssna på Tate och ni hamnar i buren. Tro mig att hamna i buren som kvinno-piskare är ingen fördel.

Men kör på du kompizz. Så får du berätta sedan hur det gick där inne på anstalten.
Citera
2023-01-22, 17:57
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Andrew Tate är gripen för trafficking av unga kvinnor. Han har tidigare blivit anmäld för våldtäkt. Han har uttryckligen sagt att han ser kvinnor som objekt och att kvinnor han är i ett förhållande med är objekt som han äger och gör som han vill med. Det finns video på när han slår en tjej för att hon inte gör som han säger. Det finns hur många toxiska, misogyna och övergrepps-aktiga uttalanden och personlighetsdrag hos honom som helst.

Men ändå är det många män, särskilt unga, som betraktar honom som en förebild och en "alpha" som vet hur kvinnor ska tas.

Rent spontant känns det som att det finns två slags män som kan se nån som honom som en förebild: Män som vill hämnas på kvinnor för att de aldrig får ligga och män som rent allmänt går igång på att skada och trycka ner kvinnor.

Dessutom verkar de flesta som beundrar Tate även beundra Donald Trump och han har som bekant blivit anmäld för dussintals med övergrepp och trakasserier på kvinnor, bl.a våldtäkt på sin ex-fru och våldtäkt på en 13-åring som han träffade genom Jeffrey Epstein, så det verkar generellt vara en grupp av män som hatar kvinnor och beundrar män som förgriper sig på dem.

Hursomhelst, hur kan någon anse att Andrew Tate är en förebild för sunda relationer och en sund kvinnosyn?

Ifrågasätter hela skiten som TS säger. Vad är det som säger att unga män ser upp till tönten Tate? Har du forskat kring ämnet eller drar du känslor ur röven där du tror att folk ser upp till honom? Påvisa någon form av källa som säger att unga män ser upp till tönten.
Citera
2023-01-22, 17:58
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Jag tycker han är rolig och hans take på motivation och inspiration är helt korrekt. Lyssna på lite gratiskurser med han på youtube som fomk smygladdat upp, det finns najs guldklimpar där. Sen kan man tycka vad man vill om han, men hans bra tips försöker jag applicera i mitt liv och hitills går det rätt bra

Fan va folk blir så lacka när man nämner han, ni säger att folk är osäkra för dem tycker om han men ni låter jävligt osäkra ni med.

Sen kan man ju gilla någons verk men det betyder inte att man behöver avguda personen. MJ är ju uppenbarligen peddo men folk pumpar ändå hans musik, de betyder inte att dem accepterar det dåliga han gjort.

Ja alltså, det finns en nyans i allt. Ingen människa är ju genomgående ond/dålig. Även usla människor kan ju göra bra saker. Tex en individ med ruggit sunkiga åsikter kan ju även ha bra tips, det är inte två motpoler. Sen är det väl inte så lustigt att folk blir lacka angående Tate, ifall det han står åtalad för stämmer är han en riktigt idiot. Man säger ju att man ska skilja på verk och person, men det blir väl lite svårt då Tate är båda två till viss del.
Citera
2023-01-22, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ja alltså, det finns en nyans i allt. Ingen människa är ju genomgående ond/dålig. Även usla människor kan ju göra bra saker. Tex en individ med ruggit sunkiga åsikter kan ju även ha bra tips, det är inte två motpoler. Sen är det väl inte så lustigt att folk blir lacka angående Tate, ifall det han står åtalad för stämmer är han en riktigt idiot. Man säger ju att man ska skilja på verk och person, men det blir väl lite svårt då Tate är båda två till viss del.

Absolut, men de tips han ger i sina kurser är fan bra haha. Sen kan man absorbera det man gillar och utesluta det dåliga. Lite som en artist som letar inspiration.

Hitler älskade djur, men det betyder väl inte att alla som älskar djur också gillar Hitler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in