Citat:
Ursprungligen postat av
silopsilop
Jag har inte sagt att du ska förklara FÖR barn
Utan varför barn som aldrig ljuger skulle ljuga och inte berätta om Bella skakat barnet under dom minuter hon var hemma.
V säger att Lukas får utbrott när han håller barnet.
Skillnaden är också att Lukas har tid att skada barnet utan att dom andra barnen ser det eftersom han under hela dygnet är på plats.
Den korta stund som Bella är hemma finns barnen i hennes närhet i det mycket lyhörda huset.
Hon kan inte ha skakat barnet utan att det börjar låta och då skulle barnen ha hört det.
Lukas som inte ens kan hålla ihop en lögn genom ett och samma förhör är inte ett dugg trovärdig när det gäller dusch och inte dusch.
Lukas
De har inget... Väggarna... innerväggarna är inte
isolerade så det låter jättemycket. Det ekar.
V via R
Vincent ska då ha
sagt att han alltid vaknar och att huset är väldigt lyhört men att den aktuella natten hade Juni
varit tyst hela natten. Det brukade inte Juni vara.
Om Lukas
Han kan ha blivit arg
eller frustrerad när Junie aldrig slutar skrika trots att Lukas bytt blöja, försökt ge henne mat,
"guppat" henne osv. Då kan han kanske skrika eller stampa i golvet.
För det första vem har överhuvudtaget talat om att barn inte ljuger, inte jag i alla fall, självklart ljuger barn för att klara sig ur vissa situationer, eller om man vill omskriva det med att de säger inte hela sanningen, allt för att klara sig ur en situation de försatt sig i .
Förstår inte hur du kan säga att barnen skulle kunna berätta att de sett I skaka något barn de få minuter hon var hemma , för det första träffade hon ju inte barnen vid detta tillfälle. visserligen fanns barnen förmodligen i rummet jämte sovrummet, men det är ju inte så att de har vistats i samma rum som I.
Du säger också att B inte kan ha skakat barnet , varför skulle barnen överhuvudtaget reagera på att J skriker om det nu var så att hon blev skakad utav I, vad jag förstår är det väldigt vanligt förekommande att J skriker, allt från att hon är hungrig eller kanske bara som barn är trött.
När I kommer hem från V för att duscha så lämnade ju L över J till henne för att han skulle kunna duscha och gå på muggen, I var i sovrummet med J. Det tar ju trots allt en stund att både duscha och gå på muggen, så några minuter är det nog inte tal om här.
Jadu du tycker att L inte kan hålla ihop en lögn , det är nog en till i denna familj som har svårt med sanningen i så fall.
Jag har heller inte rentvått L på något sätt, det jag säger i ett tidigare inlägg är :
"Jag har väldigt svårt att både tro och förstå varför L skulle ta livet av sitt eget barn "
Tragiskt i denna händelse är ju att ett barn fick sätta livet till p g a ingen ingrep eller att någon utav dem själva eller i dess närhet inte ens förstod att här var det en familj som verkligen behövde hjälp och stöttning i sin vardag .