2023-01-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg forsøker å få fakta på bordet. Det du driver med minner mest om en svertekampanje mot de pårørende i saken.

Jeg svarte kort på ditt spørsmål uten å komme med så mye mer. Det må du tåle. Denne diskusjonen er jo også ganske kjent blant folk flest etter at familien selv valgte å offentligjøre brevet. Da må man regne med at det blir tatt opp i ulike forum. Du virker mer å dekke over ting i saken.
Citera
2023-01-22, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hva vil du frem til? Kan ikke se at jeg har vært spesielt opptatt av vedkommendes klesvaner? Jeg er opptatt av at han befinner seg i området i ei tid hvor det mest sannsynlig er begått et drap eller kommer til å begås ett. At han i tillegg bærer ei maske for å dekke seg til gjør det hele enda mer mistenkelig.

I tillegg kjøper jeg overhodet ikke måten politiet/media forsøkte å skrive han ut på.

Tenker du at tidslinjen i etterlysningen av Hettemannen var forskyvet med en time slik at det i realiteten var:

9.25 Forbi Metrosenterer
9.32 forbi Hjeøpemiddelsentralen
Ca 9. 35 ved S4
10.02 Tilbake på Festplassen
(4 min å kjøre mellom Futurum og Metrosenteret).

?
Citera
2023-01-22, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, noen her ønsker visst å tåkelegge og omformulere hva dette egentlig dreier seg om, slik vi bl.a. ser Lorentsen febrilsk holder på med.

Det negative kallenavnet ble først nevnt i forumet her. Senere ble det faktisk bekreftet av media at det dreier seg om en nedsettende karakteristikk av AE. Det er også en grunn til at TV2 valgte å sladde kallenavnet. En hyggelig omtale hadde ikke blitt gjemt bak XXX.
Hold deg til fakta. TV2 skrev at økenavnet (kallenavnet) ikke var obskønt.

Slutt med å krenke offeret. Det er bare kvakksalver-teamet ditt som kaller AEH for "Nullet".

Sitat fra "Lørenskog Mysteriet";
"Vel fremme gir han bankkortet sitt til kona. Hun kan koden og er "finansministeren" i hjemmet. Selv hater Hagen å bruke kort. Han foretrekker å bruke kontanter."
Senast redigerad av Havhest 2023-01-22 kl. 14:48.
Citera
2023-01-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Tenker du at tidslinjen i etterlysningen av Hettemannen var forskyvet med en time slik at det i realiteten var:

9.25 Forbi Metrosenterer
9.32 forbi Hjeøpemiddelsentralen
Ca 9. 35 ved S4
10.02 Tilbake på Festplassen
(4 min å kjøre mellom Futurum og Metrosenteret).

?

Nei jeg forholder meg til den oppgitte tidslinjen for når han befinner seg på ulike steder i området.
Citera
2023-01-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg forsøker å få fakta på bordet. Det du driver med minner mest om en svertekampanje mot de pårørende i saken.

Ikke bry deg om dem. Denne klanen er helt allergisk mot at andre tenker annerledes en dem selv. Dem prøver å fremstå som de er så opplyst i saken, men er bare vås. Deres viten er basert på antagelser, som oss alle andre. Kjenner visst noen i VG. Ser ikke bort fra at siktelsen mot th frafaller, da blir det knock out for disse bestviterne. Jeg liker innleggene dine Lorentsen.
Senast redigerad av Ronsangel 2023-01-22 kl. 15:00.
Citera
2023-01-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hold deg til fakta. TV2 skrev at økenavnet (kallenavnet) ikke var obskønt.

Slutt med å krenke offeret. Det er bare kvakksalver-teamet ditt som kaller AEH for "Nullet".

Igjen er det du som omgår fakta, i tillegg til å komme med uriktige beskyldninger.

Jeg har ikke nevnt kallenavnet med ett ord, slik du velger å gjøre i dine innlegg.
TV2 har bekreftet at kallenavnet er en nedsettende karakteristikk. Intet annet.

Din lemfeldige omgang med realitetene i saken er godt kjent for mange i forumet.
Citera
2023-01-22, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Igjen er det du som omgår fakta, i tillegg til å komme med uriktige beskyldninger.

Jeg har ikke nevnt kallenavnet med ett ord, slik du velger å gjøre i dine innlegg.
TV2 har bekreftet at kallenavnet er en nedsettende karakteristikk. Intet annet.

Din lemfeldige omgang med realitetene i saken er godt kjent for mange i forumet.
Jeg kan gi deg et eksempel:

Dersom man kaller noen for "Finansministeren", fordi man synes at vedkommende ikke har peiling på økonomi, så betyr det at kallenavnet er nedsettende.

Det samme kan man ikke si, dersom kallenavnet var "Nullet", fordi det er, bokstavelig talt, obskønt.

"Finansministeren" er ikke et obskønt kallenavn, men i Hagenfamilien (dvs TH brukte kallenavnet), ble det altså brukt nedsettende (dvs ironisk ment).
Citera
2023-01-22, 15:29
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ikke bry deg om dem. Denne klanen er helt allergisk mot at andre tenker annerledes en dem selv. Dem prøver å fremstå som de er så opplyst i saken, men er bare vås. Deres viten er basert på antagelser, som oss alle andre. Kjenner visst noen i VG. Ser ikke bort fra at siktelsen mot th frafaller, da blir det knock out for disse bestviterne. Jeg liker innleggene dine Lorentsen.

liker måten du ordlegger deg på, "siktelsen frafaller", på bevisets stilling da eller?

Ikke f.eks at Aeh blir funnet og TH reinvasket eller noe slikt?

Bare siktelsen frafaller er TT kjempe fornøyde,
Merker hvor allergiske TT er mot føle sympati for den som faktisk er offeret her nemlig Aeh.

du og norrrmann burde starte en podcast, der dere kan snakke om "hvor bra mennesker dere er"
Citera
2023-01-22, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
liker måten du ordlegger deg på, "siktelsen frafaller", på bevisets stilling da eller?

Merker hvor allergiske TT er mot føle sympati for den som faktisk er offeret her nemlig Aeh.

du og norrrmann burde starte en podcast, der dere kan snakke om "hvor bra mennesker dere er"
Dine kognitive evner mangler litt på en krone.

Selvsagt er TH renvasket, dersom siktelsen frafaller.
Poenget med siktelsen, er nettopp for at politiet skal kunne gjøre grundige undersøkelser. Når siktelsen deretter frafallet, er det nettopp det som har skjedd; en renvaskelse.

En annen ting..

Du har ikke den ringelse anelse om, hva empati er. Du er fullstendig empatiløs, hvis du tror at det å slenge dritt om familien, som offeret elsket mest i denne verden, er empati.

Familien er offer inntil noe annet er bevist.

Skam dere, som slenger dritt uten belegg!
Senast redigerad av Havhest 2023-01-22 kl. 15:57.
Citera
2023-01-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg kan gi deg et eksempel:

Dersom man kaller noen for "Finansministeren", fordi man synes at vedkommende ikke har peiling på økonomi, så betyr det at kallenavnet er nedsettende.

Det samme kan man ikke si, dersom kallenavnet var "Nullet", fordi det er, bokstavelig talt, obskønt.

"Finansministeren" er ikke et obskønt kallenavn, men i Hagenfamilien (dvs TH brukte kallenavnet), ble det altså brukt nedsettende (dvs ironisk ment).
Hun kan ha blitt kalt gamla av sine egne barn med glimt i øyet etter selv å til stadighet omtalt seg selv som for gammel.
Ikke unaturlig.

TH ber de slutte fordi han ikke synes det er hyggelig for AEH.
Citera
2023-01-22, 16:02
Medlem
Noen forsøker stadig å bortforklare den nedsettende karakteristikken som rammet AE.
Citera
2023-01-22, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer

At AE blir funnet, å TH reinvasket er usansynlig. Derfor er det mest nærliggende å tippe på bevisets stilling ja. Årene går, og de får ikke noe spesifikt på TH, annet en indisier, så er det klart at siktelsen kommer til å frafalle.

Vi kan vel alle være enig i at ting skurrer ved både TH, TEH osv osv, men det skal bevises dette her.

Dere ser også helt bort fra at politiet i seneste intervju fremdeles fastslår at de jobber etter flere hovedhypoteser, dere mener vel at de sier det bare for å si det.

Offeret har min dypeste medfølelse, å jeg håper saken blir oppklart, uansett hvem som står bak. Men nå er det flere offer her.. Barn, barnebarn, slekt å familie. Men du mener vel hele slekta har vært med på å fjerne AEH fra denne jord, i ekte pastor Helge Fossmo style.

Podcast utgår, jeg har en helt annen utdanning. Men det er hyggelig å høre at du synes jeg er ett godt menneske, skal sette det på cv`n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in