2023-01-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, det kan være tilfelle. Kallenavnet eksisterte uansett, og det var TH som innførte det.

Ja, noen her ønsker visst å tåkelegge og omformulere hva dette egentlig dreier seg om, slik vi bl.a. ser Lorentsen febrilsk holder på med.

Det negative kallenavnet ble først nevnt i forumet her. Senere ble det faktisk bekreftet av media at det dreier seg om en nedsettende karakteristikk av AE. Det er også en grunn til at TV2 valgte å sladde kallenavnet. En hyggelig omtale hadde ikke blitt gjemt bak XXX.
Senast redigerad av Jayce 2023-01-21 kl. 18:56.
Citera
2023-01-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tack! Men var det sen inte tal om att MB började jobba där igen? MB var ju iallafall uppenbarligen där då mordet/"kidnappningen" skedde.

Det var hun. Og dette med at hun skulle slutte og ble, sammen med at GHH «valgte» å slutte i februar er omstendigheter man får regne med at politiet har gjort seg noen tanker om. I og med at disse begge hadde utført en lang og «tro» tjeneste for TH forut for dette.
Fru Hagen forlot sine styreverv, alternativt ble hun fratatt dem forut for drapet. Kan det være at drapet på henne er motivert av hendelser som førte til både oppsigelser og endring i styreverv forut for det?
Citera
2023-01-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Syntes det hele virker pussig. Man kan vel gå gjennom å få redigert hvis man mener at noe er feil, før at man skriver under. Og hvis det hele er på lydopptak, så skal jo ikke dette være noe stort problem.
Får litt følelse av at politiet har lurt ut mer opplysninger av barna en de egentlig ville.
Når datteren skjønte hva dette skulle brukes til, så beskylder hun dem for å ha vridd på det hun sa.
Å redigere før man skriver under, skal være mulig.
Å slette ting man har sagt, blir noe annet.
F.eks. det som TH sa om den mørkhudede taxisjåføren (hvis det er sant), ble ikke slettet.
TH bruker dette som argument for å nekte å skrive under.

Jeg tenker at dette ikke nødvendigvis ville fremstå som pussig dersom man visste eksakt hva som skjedde i forbindelse med dette. Det er ikke tvil om at flere i denne familien ikke likte visse fremgangsmåter politiet benyttet seg av og hypoteseendring hos politiet har sikkert også ført til sitt hos noen og enhver.

For enkelte kan dette se ut som om de alle samlet setter seg på bakbeina og motarbeider politiet. Men er det det de i realiteten gjør? Jeg hadde ikke ønsket å ga en meter i deres sko for å si det på den måten.
Citera
2023-01-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det jeg vil frem til er at akkurat sovevaner, dovaner og annet ikke nødvendigvis forteller noe som helst om ekteskapsproblemer eller noe annet i denne saken. Dette kan være hva en av de eller begge foretrakk på hjemmebane.

Det får så være. Samtidig mener du altså at klesvaner til en helt ukjent hettemann forteller svært mye.
Citera
2023-01-21, 19:37
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tenker at dette ikke nødvendigvis ville fremstå som pussig dersom man visste eksakt hva som skjedde i forbindelse med dette. Det er ikke tvil om at flere i denne familien ikke likte visse fremgangsmåter politiet benyttet seg av og hypoteseendring hos politiet har sikkert også ført til sitt hos noen og enhver.

For enkelte kan dette se ut som om de alle samlet setter seg på bakbeina og motarbeider politiet. Men er det det de i realiteten gjør? Jeg hadde ikke ønsket å ga en meter i deres sko for å si det på den måten.

Klart, sitter man på fasiten, så er det ikke lengre pussig. Kun lydopptak kan gi et fullverdig svar, men det får vi vel aldri høre.
Vel, hva skal man si, politiet har sine metoder. Det er ikke alt som løser seg uten disse metodene.
Noen metoder er mer omstridt. Eksempelvis vet jeg et tilfelle der en politimann skulle finne ut hvilken spesifikk dør en mann gikk inn. De siste 100 meterne mannen spaserte ble det brukt et lite barn til å spane på mannen slik at ikke politibilen skulle bli avslørt. Når mannen hadde gått inn døren, så løp barnet tilbake til politibilen og informerte om hvilken dør mannen gikk inn, og fikk en femtilapp som belønning. Så det settes altså et lite barn i fare for å finne ut hvilken dør en mann gikk inn.
Men de oppnådde det de ville.
Lørenskog-saken er jo en vanskelig sak. Når Hagen-barna var inne til avhør, så visste vel ingen av dem at politiet mistenkte TH, så de skjønte vel ikke hva opplysningene skulle brukes til.
Det var veldig viktig at ingen skjønte, eller så få som mulig skjønte, at de mistenkte TH.
De hadde nemlig ikke noe lik, noe som er ganske vesentlig for å kunne ta ut drapstiltale.
Når politiet tok hull på isen i begynnelsen av januar 2019, så skjønte jeg med en gang at de mistenkte TH.
Hvorfor skulle de lete der liksom hvis de trodde at hun var kidnappet, og hvorfor gikk de ut i media med saken i det hele tatt når det sto i brevet at AE ville bli drept hvis politiet ble varslet..
Politimannen med stort rødt skjegg understreket i intervjuet at det ikke var Anne de lette etter, enda ikke en eneste journalist hadde stilt spørsmålet. Antakelig for å hindre at det spørsmålet skulle bli stilt.
De laget også et poeng ut av at det skulle ha blitt funnet en mobiltelefon og et skilt der.
Antakeligvis en historie som var konstruert.
Det var viktig at TH ikke følte at de mistenkte han, for på den måten kunne de kanskje få han til å begå feil.
Citera
2023-01-21, 19:42
Avslutad
-Tittar in på denna tråd och konstaterar att den har långt över 10000000 miljoner visningar enligt FB.
Innan jag ägnar tråden tid söker jag svar på frågan varför har den blivit en av de största som hänt FB ?
Mkt glad för väl underbyggt svar från Er och Mods, här får alla ge svar. Tack
Citera
2023-01-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det får så være. Samtidig mener du altså at klesvaner til en helt ukjent hettemann forteller svært mye.

Hva vil du frem til? Kan ikke se at jeg har vært spesielt opptatt av vedkommendes klesvaner? Jeg er opptatt av at han befinner seg i området i ei tid hvor det mest sannsynlig er begått et drap eller kommer til å begås ett. At han i tillegg bærer ei maske for å dekke seg til gjør det hele enda mer mistenkelig.

I tillegg kjøper jeg overhodet ikke måten politiet/media forsøkte å skrive han ut på.
Citera
2023-01-21, 20:57
Medlem
Citat:
Klart, sitter man på fasiten, så er det ikke lengre pussig. Kun lydopptak kan gi et fullverdig svar, men det får vi vel aldri høre.
Vel, hva skal man si, politiet har sine metoder. Det er ikke alt som løser seg uten disse metodene.
Noen metoder er mer omstridt. Eksempelvis vet jeg et tilfelle der en politimann skulle finne ut hvilken spesifikk dør en mann gikk inn. De siste 100 meterne mannen spaserte ble det brukt et lite barn til å spane på mannen slik at ikke politibilen skulle bli avslørt. Når mannen hadde gått inn døren, så løp barnet tilbake til politibilen og informerte om hvilken dør mannen gikk inn, og fikk en femtilapp som belønning. Så det settes altså et lite barn i fare for å finne ut hvilken dør en mann gikk inn.
Men de oppnådde det de ville.
Lørenskog-saken er jo en vanskelig sak. Når Hagen-barna var inne til avhør, så visste vel ingen av dem at politiet mistenkte TH, så de skjønte vel ikke hva opplysningene skulle brukes til.
Det var veldig viktig at ingen skjønte, eller så få som mulig skjønte, at de mistenkte TH.
De hadde nemlig ikke noe lik, noe som er ganske vesentlig for å kunne ta ut drapstiltale.
Når politiet tok hull på isen i begynnelsen av januar 2019, så skjønte jeg med en gang at de mistenkte TH.
Hvorfor skulle de lete der liksom hvis de trodde at hun var kidnappet, og hvorfor gikk de ut i media med saken i det hele tatt når det sto i brevet at AE ville bli drept hvis politiet ble varslet..
Politimannen med stort rødt skjegg understreket i intervjuet at det ikke var Anne de lette etter, enda ikke en eneste journalist hadde stilt spørsmålet. Antakelig for å hindre at det spørsmålet skulle bli stilt.
De laget også et poeng ut av at det skulle ha blitt funnet en mobiltelefon og et skilt der.
Antakeligvis en historie som var konstruert.
Det var viktig at TH ikke følte at de mistenkte han, for på den måten kunne de kanskje få han til å begå feil.

Nei jeg tror aldri vi får høre disse opptakene. Og heller ikke at det blir delt hva politiet tenkte og dermed gjorde som de eventuelt fant nødvendig ut i fra deres ståsted.

Jeg tror politiet rimelig tidlig tenkte at TH kunne stå bak dette og at dette påvirket avhørssituasjoner.
Citera
2023-01-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Her er en sak der far dreper mor, og så spiser han middag sammen med sine tre barn mens mor ligger døende på soverommet.
Barna var også hjernevasket så de har deltatt i volden på sin mor.
Så det umulige er mulig.

https://www.document.no/2023/01/21/far-satte-seg-for-a-spise-middag-mens-mor-la-knivstukket-og-doende-pa-barnas-rom/
per o ble også dømt. Sørget og gråt krokodilletårer i begravelsen.
Citera
2023-01-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ifølge brevet; politiet hadde konfrontert den ene søsteren med at den andre søsteren hadde sagt at de hadde blitt instruert til å kalle moren for "nullet". Var det ikke det det sto?
Og så skriver hun at sannheten er stikk motsatt.
Hvordan tolker du dette? Jeg mener at jeg stiller et ganske enkelt spørsmål.
Og så skal vi huske på at vi ikke har fått høre politiets versjon. De sitter jo med lydopptak, noe som kan bli spilt av i retten.
mitt inntrykk er at stikk motsatt var at th oppfordret barma til ikke å kalle moren 000000.
Citera
2023-01-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mitt inntrykk er at stikk motsatt var at th oppfordret barma til ikke å kalle moren 000000.
Dæven. Kalte barna henne også det? Jaja, mange rare familier her i Norge. Opplevd det selv jeg
Citera
2023-01-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Dæven. Kalte barna henne også det? Jaja, mange rare familier her i Norge. Opplevd det selv jeg

Samme hvordan man vinkler dette, det blir like sykt uansett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in