2023-01-22, 13:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Sverige lägger inte ens 2% av budgeten på försvaret just nu. Däremot ska de öka dit eftersom det är Nato-krav.

Lär dig skillnaden mellan statsbudgeten och bruttonationalprodukten!

Men jag kan tillägga att 1942 så lade vi halva statsbudgeten på förvaret, beredskapen, civilförsvaret och försörjningstrygghet. Så, även, om totalförsvaret slukar 10 procent av statsbudgeten 2030, så kan vi satsa 5 gånger mer om det skulle knipa riktigt ordentligt!
Citera
2023-01-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Inget svar på frågan, alltså? Berätta vad det är som har hänt i Zaporizjzja för Flashbacks läsare!
Mår du bra? Det är du som har kommit med en massa påståenden, då är det du som ska bevisa eller komma med länkar som styrker ditt påstående. Så, fram med dom, vi väntar.
Citera
2023-01-22, 13:43
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Och där visade du för hela flashback hur korkad du är.
Jag vet att Putin hemskt gärna vill ta med sig Kina i fallet men att verkligen önska någonting är inte samma sak som verklighet vet du.
Vad mennar du är felaktigt? Kina stödjer inte Ryssland, jag är hemskt ledsen.
Citera
2023-01-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
En hel ukrainsk brigad, 24th separate mechanized brigade har försvunnit i bakmut.

Ukraina vill inte berätta hur många förluster brigaden har tagit.

https://twitter.com/DavidRusskian/status/1617137567115124737?t=EFDf9VLpyjrJYA-mnFpB8A&s=19

Nu säger man att Bakmut inte är strategiskt viktigt längre.

Wagner har spöat upp en hel mekaniserad brigad.

#Förlorarkriget
Från ukrainskt håll har man hela tiden sagt att Bahkmut inte är strategiskt viktigt men det har visat sig vara ett effektivt ställe att utplåna stora delar av ryska trupper som offras utan tanke. Ryssarna har hävdat sen i september att Bakmut faller vilket inte hänt än. Om/när Ukraina märker att det kostar för mycket att hålla det så kan de falla tillbaka till nästa linje och då tvingas ryssarna göra om samma manöver ett par kilometer längre fram.
Citera
2023-01-22, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Fast om Zelensky inte medgett det, har det då skett? Ukraina håller väl fortfarande Soledar?

I förhör av tillfångatagen AFU-personal framträder en annan bild. Förhörsledaren frågar varför de inte besköt de ryska styrkorna med västerländska vapen som ukrainarna påträffades med. De svarar att de inte vet hur man använder dem.

https://odysee.com/@Velyaminov:a/Most-of-Ukrainians-simply-don't-know-operating-NATO-grenade-launchers-etc:5
Hahahah vet inte hur man använder dom! Ja det börjar dyka upp fler och fler såna här sanningar nu. Man undrar hur det ligger till med utbildningarna egentligen.

Ja det är klart! Ukraina håller fortfarande Soledar och det är bara dockor som Wagner har lagt ut på marken!
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
En hel ukrainsk brigad, 24th separate mechanized brigade har försvunnit i bakmut.

Ukraina vill inte berätta hur många förluster brigaden har tagit.

https://twitter.com/DavidRusskian/status/1617137567115124737?t=EFDf9VLpyjrJYA-mnFpB8A&s=19

Nu säger man att Bakmut inte är strategiskt viktigt längre.

Wagner har spöat upp en hel mekaniserad brigad.

#Förlorarkriget
Vi talar alltså en i raden brigader som utplånas sedan Ukraina inledde sina offensiver. Det är typexempel på ukrainska framgångar, med skillnaden att ryssen inte backar denna gång utan driver på. Jo det har man förstått ska komma från Ukraina. Efter att de öst in folk i köttkvarnen för att hålla staden var det nu när deras försvarslinje kollapsar inte längre viktigt.

Det är en förklaring för de anhöriga som förlorat nära och kära att de dog för ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag vet att Putin hemskt gärna vill ta med sig Kina i fallet men att verkligen önska någonting är inte samma sak som verklighet vet du.
Vad mennar du är felaktigt? Kina stödjer inte Ryssland, jag är hemskt ledsen.
Det är ditt önsketänkande att dom inte gör det, håll isär det från fakta.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Man får se det ur ett ryZzkt perspektiv, behövs säkert minst 2 år för dessa ryZzka plattjordare att utbilda sig, ej att förväxla med en normalt funtad person från valfritt civiliserat land
God poäng. Jag glömmer hela tiden att det är ryssar som skriver svenska här. Det är klart att de utgår i från ryskt perspektiv. I så fall är det klart att det tar två år att lära sig köra stridsfordon 90 😂

Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Det finns med andra ord ingen möjlighet att se CV90 göra någon seriös insats förrän om tidigast ett år, mer verklighetsförankrat 2 år och högst sannolikt aldrig.
Citera
2023-01-22, 13:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Inklusive hela Asien, Sydamerika och Afrika

Här ljuger du återigen.

Borde man inte överväga att man befinner sig på fel sida när man ideligen behöver ta till lögnen?

Skäms du för Rysslands magra stöd världen runt?
Citera
2023-01-22, 13:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
I förhör av tillfångatagen AFU-personal framträder en annan bild. Förhörsledaren frågar varför de inte besköt de ryska styrkorna med västerländska vapen som ukrainarna påträffades med. De svarar att de inte vet hur man använder dem.

https://odysee.com/@Velyaminov:a/Most-of-Ukrainians-simply-don't-know-operating-NATO-grenade-launchers-etc:5

Nej. De svarar vad de har tvingats till att svara - efter tortyr och hot om avrättning. De pratar efter manus.

Det vet vi tack vare de fångar som släppts fria. De berättar hur sådant här egentligen går till.
Citera
2023-01-22, 13:47
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så korkade, hur kan de ta tjejen så nära fronten? Troligtvis beror det på hela kedjan av lögner, det har rapporterats uppåt hur de vinner och att området är säkert. Jag känner mig lite ond för jag tycker hon förtjänar det!

Det som är bra är att hon inte ser ut som ett fyllekärring eller en Wagnergalning som kommer direkt från psykkliniken.

En fin tjej som borde haft ett riktigt arbete och sett fram mot helgen istället för att få en spännande film för sociala medier. Nu får vanligt folk veta att ryssarna förlorar annat än fyllesvin från Uralbergen.

Tycker hon låter som en tjej som inte får köpa en ny handväska. Har försökt spela in ljudet och översätta vad hon säger på slutet. Skriker hon: jävla Putin, jävla Putin?
https://twitter.com/Rinegati/status/1616798800366174209

Nä, tycker hela kriget är sinnessjukt tragiskt och tycker synd om henne.
Citera
2023-01-22, 13:48
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Haha åh herregud, höjden av flathet. Så du drar till med en fabel, och när jag frågar efter en källa som styrker dina lögner (eftersom du har inte själv varit där, och du kom inte med några källor), så ska jag påvisa att du ljuger?? 🤯🤯🤯

Det är som att jag skulle skriva att ryssarna dödade 1,000,000 ukrainare igår utan någon källa. Sen ifall någon ifrågasätter det så ska den personen bevisa att det inte har hänt.

Inget händer där. Bara en massa rySSka lögner att det har varit en offensiv som vanligt.

https://www.youtube.com/watch?v=0bodgGjZ12M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in