2023-01-22, 09:29
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Bara en liten ”snuskgubbe” som inte gör någon större skada…?
Så du vill minimalisera ett brott och att avarten ska accepteras.
Men vet du, det är inte och ska inte vara accepterat hur mycket du än sprattlar för den sakens skull.
En frisk sansad människa gör inte så.
Att säga inte gör någon större skada är att ta i, med tanke på att de inte gör någon skada överhuvudtaget. Jag vill till och med legalisera penisbilder, något som är jag är i min fulla rätt att tycka. Sedan kan jag hålla med om att det är ett ganska efterblivet beteende att skicka sådana, men det är en helt annan sak.
Citera
2023-01-22, 09:29
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Varför skriver du baaaarn?
Jag stavar bara det som det uttalas.
Citera
2023-01-22, 09:42
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Pissenkelt.
Barn skall vara okränkbara och predatorer som försöker ge sig på dem skall lagföras och hållas långt borta från barn.
Baaaarn och predatorer

Kom ner lite på jorden tack. Att du överhuvudtaget använder ordet kränka i en icke-sarkastisk kontext gör att jag omedelbart klassar dig som en omanlig fjant. Förstörde jag din dopaminkick nu? Hur går din Volvo 850?
Citera
2023-01-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Så är det S och P ger 18-19 åriga gäddor ett pass för att de är nära i ålder. Det fattar man ju. Först de är inte logiskt att inte en ända 18 åring skrivit till en fjortis, killar i i den åldern gör det titt som tätt.

Fast dom man förstår skiter dumpen i dessa.

Varför skulle 18-19 åringar behöva leta på kik för att hitta 14-15 åringar att träffa?

Snapchat, Instagram och lokala moppegänget räcker nog gott och väl för att träffa fjortisar i den åldern.
Citera
2023-01-22, 09:54
Medlem
mammaRunkarGrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JQP
Media skrev ju om rektorn så man kan ju hoppas att det skrivs om den här polisen också?
Och stämmer det dessutom att kollegorna valt att titta åt ett annat håll så borde det skrivas ännu mer.
En annan kommentar på Dumpen om samma polis:
"21 januari, 2023 kl. 19:40
Man kan ju bara hoppas att polisen kan få ut hans historik på kik, äcklet har haft kik i 3670 dagar!!"

Man kan tycka vad man vill om Dumpen och om Patrik och Sara, men i grunden öppnar det upp ögonen på samhället.
Ska rektorer, poliser, idrottslärare, kuratorer och massa annat viktigt samhällsfolk missköta de ansvarsfyllda ämbeten de dessutom lyfter lön på genom att samtidigt vara pedofiler och hebefiler?
Tycker verkligen Sveriges befolkning att det är helt i sin ordning?
Något är i grunden tvunget att förändras.

alla är ju människor och människor har ju som vana att vara olika, se bara på alla sprängningar och mord som äger rum i landet varje dag flera år tillbaka, folk har accepterat det och polisen försöker stävja genom att ta in fler poliser, polisen kommer ju efter att brottet har ägt rum med andra ord rätt meningslöst, tredje part blir ju skadad får men för livet och hamnar mellan stolarna, blir utförsäkrade, förlorar arbetet och tvingas begå brott.

Bättre polisen får använda brottsprovokation, fångar buset och åker ut i skogen och arkebuserar busarna, blir billigt och snabbt för samhället, inga meningslösa skattepengar för att rehabilitera någon som ändå kommer åka på räkmacka och kan tänkas återfalla i sin kriminella bana på nytt, personer som troligen har våldtagit och mördat oskyldiga.
Citera
2023-01-22, 10:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Men vilket jäkla gnäll om åldern på gäddorna och knasiga konspirationsteorier om att Dumpen skulle skydda yngre gäddor.

Man kan nästan tro att du tillhör de äldre åldersgrupperna och tycker det är orättvist

Säg inte att du har ölmage också…
Jag har ölmage, men inte tillverkad av öl, utan av god mat, magen har jag tillverkat under lång tid och omsorgsfullt.

Det är det att Dumpen signalerar att de tar fram fakta inom ämnet, om de då sållar så haltar den faktan. Svårt då att hävda den är representativ om den ska vara underlag för lagskriving.
Citera
2023-01-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witgeinstein
Det känns lite som om du gör en bild av barn som inte stämmer med min bild av barn.

Du kallar dem baaarn med många a, varför gör du det?

Jag får känslan av att du inte alls har så stora erfarenheter av barn. Du har några egna men du har inte lagt någon stor del av dit tyrkesliv där barn finns. Nu vet jag inte detta helt säkert men det är vad jag gissar.

Jag kunde tycka lite så som du tycker, förr i tiden.
Att jag kunde lägga ansvar på barn att säga nej, att bita ifrån.
Enkelt utryckt och en uppmaning till ett barn-Om någon är riktigt dum så slår du dem på käften!
Så var mina tankegångar innan jag började träffa barn med svårigheter.

Jag hade inte en blekaste aning om hur många barn som har funktionsvariationer eller bakgrund i svåra förhållanden.
Nu vet jag, och jag ska inte rabbla massa statistik men en sak är säker, i varje klass finns flera.
Du har missbrukarens barn-ofta åsidosatta och söker kontakt.
Barn som lever i svåra förhållanden ger upp sina föräldrar.
Jag har sett det själv på nära håll i arbete på behandlingshem.

I åldrarna 1-15 kan ett barn ge upp föräldrarna.
De checkar in på behandlingshemmet med sina föräldrar, och det kan till en början se ut som att de är en familj. Redan i ditt första möte så kommer en tvååring och sätter sig i ett knä, den gör allt för att finna en väg för sina behov. Den söker nya föräldrar. Helt distanslöst.

När sådant händer på behandlingshemmet så går det som en kniv i hjärtat på oss som kan branschen.
Distanslösa barn som gett upp sina föräldrar, då vet man att här blir det stora förändringar om en tid.
Barnen visar detta tydligt och vi ser.

Utredningar och över tid så visar föräldrarna behandlingshemmets personal att de kanske gillar annat bättre, de har visserligen barn men har dem mer som man har en katt.
Barnet blir distanslöst och söker nytt hem.

Det är i den här situationen gäddorna letar, de har en radar och mängder av redan utsatta barn fångas av gäddorna.

jag visste inte att det fanns så mycket barn i utsatta situationer, men nu vet jag.

GYNEKOLOGSTOL, vill du veta mera om barn som inte kan säga nej så citerar du mig så ska jag förklara närmare. Du kan ändå göra en överslagsräkning om att det ändå är så, om du utgår från att mer än 20 % av barnen har varit utsatta för övergrepp.

Du försöker vädja empati till någon som inte känner det.
Det är som att kasta pärlor till svin.

Sen har inte alla barn som råkar ut för predatorer den problematik du beskriver. Det kan vara fullt friska med sunt fungerande föräldrar.

Predatorer är manipulativa och kan lura den bästa och sundaste i sin omgivning.
Citera
2023-01-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag har ölmage, men inte tillverkad av öl, utan av god mat, magen har jag tillverkat under lång tid och omsorgsfullt.

Det är det att Dumpen signalerar att de tar fram fakta inom ämnet, om de då sållar så haltar den faktan. Svårt då att hävda den är representativ om den ska vara underlag för lagskriving.
Bevis på att Dumpen skulle sålla?
Och isåfall vilket värde skulle det ha för dig och din ölmage?
Citera
2023-01-22, 10:19
Medlem
mammaRunkarGrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen

De ljuger att de aldrig tar kontakt upp till gädda 170 sen börjar de ta kontakt många gäddor har sagt de inte tog kontakt men sara har stått på sig sagt de har de visst de har alla chattloggarna, börjar lukta stora lögner, inte konstigt om de manipulerar chattloggar med och tar bilder från folk som inte ens sökt efter barn från exempelvis bodycontact ansiktsbilder och könsbilder och fabricerar en träff.
Citera
2023-01-22, 10:22
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammaRunkarGrannen
https://dumpen.se/2022/08/21/15141/

Denna gädda var 19 år vid händelsen.
Varför tror du att han var 19 år?
Det står ju 23 år i chattarna.
Citera
2023-01-22, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammaRunkarGrannen
De ljuger att de aldrig tar kontakt upp till gädda 170 sen börjar de ta kontakt många gäddor har sagt de inte tog kontakt men sara har stått på sig sagt de har de visst de har alla chattloggarna, börjar lukta stora lögner, inte konstigt om de manipulerar chattloggar med och tar bilder från folk som inte ens sökt efter barn från exempelvis bodycontact ansiktsbilder och könsbilder och fabricerar en träff.
Du svamlar osammanhängande.
Det är svårt att förstå vad du egentligen vill säga.
Citera
2023-01-22, 10:33
Medlem
https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/914287666591651/?sfnsn=mo&ref=share

Läser Saras kommentar och blir fundersam... De som alltså har en chans att lagföras publiceras inte?
Med andra ord - riktiga förövare får behålla sin anonymitet?

Hmmmm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in