2023-01-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Risiko i business er noe helt annet enn ved drap.

Noen ganger handler livet om å ta risiko, det spiller ingen rolle hva det er. Og så kan man kanskje også si: man må også være heldig i livet.
Citera
2023-01-21, 16:41
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Folk flest har vel skilt seg minst en gang når de er 68 så denne familien har holdt seg langt bedre enn normalt.

Men fortatt ikke sammensveiset.
Citera
2023-01-21, 16:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Middag hos datteren ikke lenge før forsvinningen. Sønnen lånte vel den ene bilen. Ingenting tyder på at det var noen konflikt mellom barna og AE.

Det er vel ingen vits å tolke brevet noe mer enn det som stod der. Politiet hadde oppfattet det hun sa på en gal måte. Hvis ikke hadde hun jo aldri tatt dette med i et brev, som alle barna var komfortable med å publisere.

De spiste middag på restaurant TH og AE, rett før forsvinningen, hva så? Var de sammesveiset da?

Hvordan skal man tolke det som ble skrevet i brevet? Utdyp gjerne litt bedre.
Citera
2023-01-21, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det vi har fått vite tegner ihvertfall et bilde av en familie som er alt annet en "sammensveiset", for å bruke ditt ord. TH har jo selv sagt at de satt hver for seg, hadde hvert sitt toalett, og sov på hvert sitt rom. Er det en normal familie?

Nå skrev jeg om familien totalt sett. Flere her mener jo at barna er innblandet i drap på sin mor sammen med TH.

TH og AE ble beskrevet av en venninne som "yin og yang". To ulike personer som utfylte hverandre. Mange ektepar finner sine egne måter å leve sammen på, og det trenger nødvendigvis ikke være et problem.
Citera
2023-01-21, 16:45
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ikke meg du spør.

Det var sannsynligvis fordi AEH ikke skulle få noe i følge ektepakten 1993.

hm..
Citera
2023-01-21, 16:49
Medlem
Citat:
Det vi har fått vite tegner ihvertfall et bilde av en familie som er alt annet en "sammensveiset", for å bruke ditt ord. TH har jo selv sagt at de satt hver for seg, hadde hvert sitt toalett, og sov på hvert sitt rom. Er det en normal familie?

Akkurat hva folk foretrekker og gjør av personlige valg innenfor husets fire vegger og av ulike grunner forteller ikke at de ikke er sammensveiset. Snarere tvertimot. Det kan være at disse to levde slik for å hensynta hverandres ulike behov.
Senast redigerad av Kokadu 2023-01-21 kl. 16:55. Anledning: Rette
Citera
2023-01-21, 16:50
Medlem
Citat:
De spiste middag på restaurant TH og AE, rett før forsvinningen, hva så? Var de sammesveiset da?

Hvordan skal man tolke det som ble skrevet i brevet? Utdyp gjerne litt bedre.

Det var middagen med datteren jeg mente.

Det eneste vi vet om kallenavnhistorien er at datteren skrev "Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt." Noen flere detaljer vet vi ikke, og trenger nok heller ikke å vite.
Citera
2023-01-21, 16:50
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Nå skrev jeg om familien totalt sett. Flere her mener jo at barna er innblandet i drap på sin mor sammen med TH.

TH og AE ble beskrevet av en venninne som "yin og yang". To ulike personer som utfylte hverandre. Mange ektepar finner sine egne måter å leve sammen på, og det trenger nødvendigvis ikke være et problem.

Mulig de var yin og yang, før at TH åpnet opp og viste hvem han egentlig var for en tyrann.
Hvordan det ser ut for en venninne, kan være langt fra sannheten. Det er jo hvordan de var hjemme som er interessant.
Citera
2023-01-21, 16:54
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Det eneste vi vet om kallenavnhistorien er at datteren skrev "Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt." Noe flere detaljer vet vi ikke, og trenger nok heller ikke å vite.

Nei, nå har du tatt ting ut av sammenheng igjen. Det sto mer i brevet om kallenavnet, enn bare det som du skriver her.
Citera
2023-01-21, 16:57
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Akkurat hva folk foretrekker og gjør av personlige valg innenfor husets fire vegge og av ulike grunner forteller ikke at de ikke er sammensveiset. Snarere tvertimot. Det kan være at disse to levde slik for å hensynta hverandres ulike behov.

For meg og mange andre tyder det på at de hadde alvorlige ekteskapsproblemer, noe også TH selv skriver i sine bøker. Men jeg skjønner hva du mener, at forholdet kanskje fungerer bedre hvis man ikke lever "oppå" hverandre hele tiden.
Citera
2023-01-21, 16:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Det eneste vi vet om kallenavnhistorien er at datteren skrev "Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt." Noen flere detaljer vet vi ikke, og trenger nok heller ikke å vite.

Tror du den middagen var like hyggelig for alle?
Citera
2023-01-21, 17:01
Medlem
Citat:
Nei, nå har du tatt ting ut av sammenheng igjen. Det sto mer i brevet om kallenavnet, enn bare det som du skriver her.

Du er helt umulig å ha en saklig diskusjon med.

Alt dette er skrevet om ørten ganger før, og jeg siterte nylig hele avsnittet fra brevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in