Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-31, 19:07
  #101569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det kan vel også lede deg til å begå ulovlige handlinger.
Raske penger er kanskje det mest vanlige motivet for at folk begår kriminalitet.



Jeg tror heller ikke RU er morder. Jeg tviler også på at han visste at han involverte seg i en drapssak.

Men som enkelte her har poengtert - han virker å være nok involvert til at han frykter
den eller dem som står bak. Eller, han påstår ihvertfall det. Han skalv altså såpass i avhør
at det ble gjort et poeng av. Han hadde også en forklaring på hvorfor han skalv, men, skal
vi tro det som sto å lese i media, hadde han ingen navn å gi til politiet.

Hvis han ikke visste hvem han var redd for, hvorfor skalv han da i politiets nærvær?
Hvis han derimot visste hvem han var redd, men ikke turte å fortelle det til politiet, da må
han jo også vite en del mer om saken enn han er villig til å innrømme.

Jeg vet ikke om RU har grenser når det kommer til hva han er villig til å bidra med for å bli rik i en fei. For alt jeg vet kan han være av typen som ikke skjenket offeret i dette en tanke. At han kun så hvordan dette kunne gavne han selv. Det var jo, som vi er inne på, neppe han som drepte henne. Og da vurderte han vel eventuelt kun risikoen for seg selv med da sine eventuelle bidrag.

Som du er inne på, hvorfor skulle han sitte å skjelve? Hadde ikke han bare banket på døra på Futurum, blitt sluppet inn igjen og igjen og med det fått lagt frem sin forretningsidé? Hvem og hva hadde han å frykte ved å plutselig sitte i avhør hos politiet? På hvilken måte skulle hans samtaler med dem føre til noe som var til fare for han selv?
Kanskje man bevitner «skuespillere» i flertall i denne saken.
Citera
2023-01-31, 19:48
  #101570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg vet ikke om RU har grenser når det kommer til hva han er villig til å bidra med for å bli rik i en fei. For alt jeg vet kan han være av typen som ikke skjenket offeret i dette en tanke. At han kun så hvordan dette kunne gavne han selv. Det var jo, som vi er inne på, neppe han som drepte henne. Og da vurderte han vel eventuelt kun risikoen for seg selv med da sine eventuelle bidrag.

Som du er inne på, hvorfor skulle han sitte å skjelve? Hadde ikke han bare banket på døra på Futurum, blitt sluppet inn igjen og igjen og med det fått lagt frem sin forretningsidé? Hvem og hva hadde han å frykte ved å plutselig sitte i avhør hos politiet? På hvilken måte skulle hans samtaler med dem føre til noe som var til fare for han selv?
Kanskje man bevitner «skuespillere» i flertall i denne saken.

Det er ingen grunn til å betvile RUs reelle frykt da han fortalte om TH og hva de egentlig hadde snakket om.
RU viste dette både fysisk og emosjonelt i avhøret. Frykt er faktisk en av de følelsene det er vanskeligst å fake.
Citera
2023-01-31, 19:53
  #101571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er ingen grunn til å betvile RUs reelle frykt da han fortalte om TH og hva de egentlig hadde snakket om.
RU viste dette både fysisk og emosjonelt i avhøret. Frykt er faktisk en av de følelsene det er vanskeligst å fake.
Fetad: Har du eller andre her en logisk forklaring på hvorfor RU ikke fortalte om dette i det første avhøret?
Har du eller andre her en logisk forklaring på hvorfor han bestemte seg for å si det i dette avhøret? Kan noen ha påvirket han til å si det? Kan noen ha truet han til å si det for å kaste mistanke mot TH? Kan han ha kjent frykt i avhøret pga slike eventuelle trusler?

I 1. avhør la han ut om Monero, kriminelle og kidnapping, og deretter plutselig frykt i det omtalte avhøret? Det er noe som ikke stemmer. Ut fra 1. avhør høres han uvitende ut om forbrytelsen og vil hjelpe politiet ved å dele av sin kunnskap om krypto. På det tidspunktet tror jeg han kanskje var uvitende.
Men noe endret seg. Jeg tror jeg gjetter rett når jeg gjetter at noen truet han før han kom til det avhøret da han viste frykt.

Har hørt om andre saker der vitner plutselig har endret forklaring og i den endrede forklaringen peker de en helt annen vei enn de gjorde i første avhør. Mulig etter å ha blitt truet til å kaste mistanke bort fra GM og å kaste mistanken på en uskyldig.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-31 kl. 20:10.
Citera
2023-01-31, 19:58
  #101572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er ingen grunn til å betvile RUs reelle frykt da han fortalte om TH og hva de egentlig hadde snakket om.
RU viste dette både fysisk og emosjonelt i avhøret. Frykt er faktisk en av de følelsene det er vanskeligst å fake.

Jeg tror at RU er involvert på noe vis.
Citera
2023-01-31, 20:01
  #101573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er ingen grunn til å betvile RUs reelle frykt da han fortalte om TH og hva de egentlig hadde snakket om.
RU viste dette både fysisk og emosjonelt i avhøret. Frykt er faktisk en av de følelsene det er vanskeligst å fake.

At det er vanskelig betyr vel neppe at ingen prøver seg på og har prøvd seg på det i ulike sammenhenger. Men la oss si han ikke gjorde det. Hva fryktet han fra TH med følge?
Citera
2023-01-31, 20:15
  #101574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg tror at RU er involvert på noe vis.

Og jeg tror det er flere enn RU som er involvert på en eller annen måte. Men hvem det er spørs med spørsmålstegn.
Citera
2023-01-31, 20:16
  #101575
Medlem
Bil-rissingen ("vær stille") kan ha blitt utført av GM for å kaste mistanke mot TH og hans krets.

Er det noen andre kjente detaljer om noe som kan ha blitt gjort for å kaste mistanke mot TH?

Den siste eposten fra motparten kan ha blitt sendt på det tidspunktet nettopp for å mistenkeliggjøre TH.

Bilkjøring på gangveien (hvis det var GM) kan ha blitt gjort akkurat på de tidspunktene (før TH reiste hjemmefra) for å kaste mistanke mot TH.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-31 kl. 20:21.
Citera
2023-01-31, 20:18
  #101576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Og jeg tror det er flere enn RU som er involvert på en eller annen måte. Men hvem det er spørs med spørsmålstegn.

Jepp
Citera
2023-01-31, 20:19
  #101577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Bil-rissingen ("vær stille") kan ha blitt utført av GM for å kaste mistanke mot TH og hans krets.

Er det noen andre kjente detaljer om noe som kan ha blitt gjort for å kaste mistanke mot TH?

Den siste eposten fra motparten kan ha blitt sendt på det tidspunktet nettopp for å mistenkeliggjøre TH.

Sannsynligvis ungdomsherverk
Citera
2023-01-31, 20:51
  #101578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg tror at RU er involvert på noe vis.

Det er mye som tyder på det. Han hadde vel ingen grunn til å frykte noe som helst fra noen om han ikke er det.
Citera
2023-01-31, 21:15
  #101579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Har du eller andre her en logisk forklaring på hvorfor RU ikke fortalte om dette i det første avhøret?
Har du eller andre her en logisk forklaring på hvorfor han bestemte seg for å si det i dette avhøret? Kan noen ha påvirket han til å si det? Kan noen ha truet han til å si det for å kaste mistanke mot TH? Kan han ha kjent frykt i avhøret pga slike eventuelle trusler?

I 1. avhør la han ut om Monero, kriminelle og kidnapping, og deretter plutselig frykt i det omtalte avhøret? Det er noe som ikke stemmer. Ut fra 1. avhør høres han uvitende ut om forbrytelsen og vil hjelpe politiet ved å dele av sin kunnskap om krypto. På det tidspunktet tror jeg han kanskje var uvitende.
Men noe endret seg. Jeg tror jeg gjetter rett når jeg gjetter at noen truet han før han kom til det avhøret da han viste frykt.

Har hørt om andre saker der vitner plutselig har endret forklaring og i den endrede forklaringen peker de en helt annen vei enn de gjorde i første avhør. Mulig etter å ha blitt truet til å kaste mistanke bort fra GM og å kaste mistanken på en uskyldig.

Kanskje han er av typen som prater før han rekker å tenke konsekvenser av pratinga. Men det rakk han mellom første og andre avhør.
Citera
2023-01-31, 21:19
  #101580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg tror at RU er involvert på noe vis.

Siktelsene opprettholdes, mens andre sjekkes ut. Ingen grunn til frykt hvis alt er på stell.
__________________
Senast redigerad av Jayce 2023-01-31 kl. 21:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback