2023-01-21, 14:13
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
I fablernas värld. Efter att liken staplats i Soledar utsmyckas Klishchevka. Hälften av Ukrainas stridande enheter är samlade i Bakhmut som i praktiken är omringat.

Ännu ett slakthus för Amerikas gödgrisar.

Vadå i praktiken är omringat? Haha
Tar du dina uppdateringar från Rysk TV eller?

Bakhmut är inte omringat, sluta sprid fake news.
Citera
2023-01-21, 14:13
Medlem
Citat:
Du menar hade inte skattebetalare i USA och Europa betalat notan för det ukrainska äventyret så hade den genomkorrumperade och fallerade ukrainska staten redan kollapsat.

Holodomor har ingenting med dagens situation att göra annat än som propaganda för spridandet av det etniska hat som du och andra månglar mot vad ni kallar "orcher" osv.

Det står redan klart att ni inte bryr er ett smack om Ukraina. Det ni bryr er om är att värna den amerikanska imperialismen och det är mot detta som ni ser Ryssland som ett hot.

Ändrar fortfarande inte fakta att ukrainare inte vill leva under ryskt förtryck. Holodomor har i allra högsta grad med det här att göra. Historien upprepar sig, ukrainare motsätter sig rysk ockupation och imperialism vilket leder till att Ryssland utför folkmord, samma sak händer nu. Men jag förstår att det är svårt att försvara folkmord, enklare att vara en lögnare och förneka.
Hatet har ni skapat själva, det är inte slump att alla era grannländer hatar er, vi vet vad rysk imperialism innebär med allt förtryck, alla massakrer och etniska rensningar mm det är också därför känner vi stark sympati för ukrainare. För vi känner er, vi vet vad ni är. Efter att man lärt känna er kan man inte annat än att hata er.

Så komiskt hur ni alltid beskyller andra för vad ni själva är. Ukrainares rätt att försvara sitt eget land är motsatsen till imperialism. Jag har själv varit motståndare till USAs krig i Afghanistan och Irak och demonstrerat mot dem. Hade jag demonstrerat mot något v Rysslands många krig i Ryssland hade jag fått fängelse. Skillnaden säger mycket. Du är smuts och du förtjänar allt hat du får.
Citera
2023-01-21, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Det var det jag precis skrev.

Fast det där vettefan.

Stackars den finländska befolkningen som måste betala notan.

Du tycker förstås att det är synd om finländarna som ska behöva betala motsvarande en halv flaska koskenkorva samtidigt som sexualsadisterna i den ryska armen våldtar, torterar och tar död på hundratusentals ukrainare. Helt i onödan.

Ja, så kan man ju också tycka - om man är helt vrickad.
Citera
2023-01-21, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
CV90 finns i massor av versioner, ja.
Men det är klart att det rör sig om CV9040 vi ska skicka.
Finns säkert i olika versioner av den också, men 40mm kanonen som sitter på just CV9040 är specifikt framtaget att användas mot tungt (och lätt) pansar.

Du kanske skulle läsa på lite innan du gör så korkade inlägg.

Det finns 7+ versioner/varianter av CV9040, om du ska vara exakt och inte räkna alla versioner/varianter av CV90. Nej den ska inte användas emot tungt pansar. Det är extremt dumt. Då den får klara problem med T72 och nyare stridsvagnar. Pansaret är också för tunt även i fronten.
Citera
2023-01-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Äkta

Att det som sker i filmen är på riktigt.

Jag kan inte se någon liten rysk terroristledare i filmen? Det verkar vara oäkta.
Ok tyckte du nämnde terrorsekten Wagners ledare i något inlägg. Har jag fel så ursäkta.
Citera
2023-01-21, 14:27
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Du menar hade inte skattebetalare i USA och Europa betalat notan för det ukrainska äventyret
Du kallar försvaret mot orcherna ”ett äventyr”? Gatan med kropparna av civila som ryska orcher mördat i Bucha är ett äventyr för dig? Flickan som ryska soldater först våldtagit och sedan skjutit i huvudet är ett äventyr i din sjuka hjärna? Vi kommer fortsätta att betala. Den ukrainska civilbefolkningen kan lita på oss ❤️

Jag förstår att du är en sådan som inte kan få nog av att mörda och våldta kvinnor och barn. Kanske du skulle ta värvning i den ryska armén? Med ditt driv att begå övergrepp hade den ryska armén passat dig som handen i handsken!
Citera
2023-01-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
jag skulle vara förisktig med trollstys rysstrollier som repostar andra fjortisars rysstrollerier..

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1616443830299164674

så sent som igår rysstrollade han ju er vatniks på ett oerhört förnedrade sätt.

Jag har sedan tidigare vetat att det är ukrainska legionärer och Azov bataljonen som hållit den ukrainska fronten alldeles söder om Bakhmut. Det var faktiskt på liveupmap (ukrainsk) jag först såg att ryssarna (Wagner) gjorde stort snabbt genombrott mot huvudvägen sydvästut fårn den nu så länge omstridda saken.

Det är tyvärr så att de flesta Nato-fjantarna i tråden följer halvfigurer (Grägg, Wilderäng, ukrainska säkerhetstjänsten) som inte vet eller inte vill veta vad som händer i kriget.

De flesta Nato-fjantarna i tråden vet knappt var Ukraina ligger och jag tycker faktiskt att det blir mer givande att svara folk som intresserar sig för detta krig och de råkar vara mer eller mindre meningsfränder till mig.

Det finns faktiskt ganska gott om rapporter och intervjuer från den ukrainska sidan som uttalar sig om och rapporterar från kriget seriöst - ni Nato-fjantar bryr er i största allmänhet inte om att ens lyssna på dem.
Citera
2023-01-21, 14:38
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ingen fara alls!

I det här specifika fallet handlar det om att jag sett ett obestyrkt påstående från någon, minns ärligt talat inte vem, som gissningsvis är arg eller upprörd för att tyskarna sa nej till Leopard 2. Därför "trollaktigt". Sedan skriver jag att jag vet att problematiken finns. Jag inte om Pistorius är gammal östtysk eller om han är ryssvän. Ej heller om hans fru är det.

Jag ska försöka bättra mig. Grejen är väl att det är svårt att lära en gammal hund att sitta. En hund registrerad 2004-01-01.

Tack för ditt svar.

Att folk är upprörda över tyskarnas ambivalenta (fega: min åsikt) ställningstagande
är ju relativt naturligt.
Även tyskarna själva är ju upprörda och skäms (inte alla men många).

Och ja, ett påstående är ett påstående
men en spekulation är en spekulation.
Och med det vi vet idag, att tyskarna tvekar osv trots den farliga och gräsliga situation som Europa befinner sig i sedan den 24/2-22, så är det ju ganska rimligt att just spekulera om orsakerna.

Speciellt med tanke på, som du skrev i första inlägget, att det finns gamla och starka band
dem i mellan (Tyskland/Ryssland). Rent historiskt talar vi ju om många hundra år.
Utöver de många ekonomiska affärer de haft sedan muren föll.

Då kan jag tycka att "trolliknande" blir lite missvisande eftersom det kan likväl vara fakta,
men som bara inte kommit fram ännu.
Däremot blir det fel om det var ett påstående så klart.
Men en spekulation är ju inte ett påstående.

Hur som helst. Vad anbelangar hur länge man varit medlem på FB har mindre betydelse.
Det är vad man skriver som borde ligga som grund för bedömning huruvida man är seriös,
trovärdig eller ej.
Speciellt efter det vi vet idag om hur upplägget gick till vad gäller ex trollkonton.

Tack igen. Dags nu för lite lördagsmys.
Citera
2023-01-21, 14:39
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
BREAKING: I dagarna har det varit en folkomröstning i Kaliningrad om att lämna Ryssland och bli del av Litauen. Det ryktas om att över 99,7% av de boende i Kaliningrad nu röstat för att lämna Ryssland.
Kaliningrad visar ju hur aggressivt hot Ryssland egentligen tycker att Nato är.
En kustremsa där man tvångsförflyttade befolkningen och ersatte med ryzzar som är helt omöjigt att nå landsvägen utan att passera genom natoländer.
Mordor måste bokstavligt igenom fienden för att ens ta sig dit...
Citera
2023-01-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du kallar försvaret mot orcherna ”ett äventyr”? Gatan med kropparna av civila som ryska orcher mördat i Bucha är ett äventyr för dig? Flickan som ryska soldater först våldtagit och sedan skjutit i huvudet är ett äventyr i din sjuka hjärna? Vi kommer fortsätta att betala. Den ukrainska civilbefolkningen kan lita på oss ❤️

Jag förstår att du är en sådan som inte kan få nog av att mörda och våldta kvinnor och barn. Kanske du skulle ta värvning i den ryska armén? Med ditt driv att begå övergrepp hade den ryska armén passat dig som handen i handsken!

Det var ju en fransk hjälparbetare som innan "avslöjandet" av massakern i Bucha var inne i staden och har efteråt vittnat om att han såg kylbilar lastas av med civila dödsoffer från annat håll.

Han utsattes för mordförsök förra veckan av ukrainska agenter.

Det är faktiskt så att INGA SOM HELST OBEROENDE INTERNATIONELLA UNDERSÖKNINGAR gjorts av den påstådda massakern av civila i Bucha. (Det enda som undersökts är civila dödsoffer på ett stort bårhus i staden och där har undersökningar av skador på döda civila gjorts)

Du vet allt detta och ljuger medvetet för du är rasist. I och med att de flesta som lever i Ukraina har en mycket lik genuppsättning som "orcherna" som du kallar ryssar så kan du knappast ha några högre tankar om dem (liksom de "äkta" tyska nazisterna)
Citera
2023-01-21, 14:44
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Det är faktiskt så att INGA SOM HELST OBEROENDE INTERNATIONELLA UNDERSÖKNINGAR gjorts av den påstådda massakern av civila i Bucha.
Det är helt obegripligt hur ni ryssar vänder och vrider på er för att försvara era överfall, våldtäkter och mord på civila. Varför tar du inte värvning själv i den ryska armén? Det borde vara ett toppenjobb för dig som gör allt du kan för att försvara våldtäkter!
Citera
2023-01-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jag har sedan tidigare vetat att det är ukrainska legionärer och Azov bataljonen som hållit den ukrainska fronten alldeles söder om Bakhmut. Det var faktiskt på liveupmap (ukrainsk) jag först såg att ryssarna (Wagner) gjorde stort snabbt genombrott mot huvudvägen sydvästut fårn den nu så länge omstridda saken.

Det är tyvärr så att de flesta Nato-fjantarna i tråden följer halvfigurer (Grägg, Wilderäng, ukrainska säkerhetstjänsten) som inte vet eller inte vill veta vad som händer i kriget.

De flesta Nato-fjantarna i tråden vet knappt var Ukraina ligger och jag tycker faktiskt att det blir mer givande att svara folk som intresserar sig för detta krig och de råkar vara mer eller mindre meningsfränder till mig.

Det finns faktiskt ganska gott om rapporter och intervjuer från den ukrainska sidan som uttalar sig om och rapporterar från kriget seriöst - ni Nato-fjantar bryr er i största allmänhet inte om att ens lyssna på dem.
Å andra sidan så visste vi inte mycket om österlandet Ryssland heller. Bara att det var ett fattigt totalitärt storrike öster om Finland. Nu vet vi ju mer om det landet precis som vi vet mer om kampen det demokratiska Ukraina för mot det som i folkmun kallas det onda imperiet i öster, Ryssland.
Kriget har öppnat våra sinnen med vetskapen hur bra vi har det i väst och att priset för vår frihet från ryskt inflytande inte är förhandlingsbart. Inga ryssfjantar i Kreml har där någon som helst talan.

Ukrainas sak är därför givetvis även vår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in