2023-01-21, 13:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
Mönstret på uniformen.

En annan detalj är att det är ledaren för Wagner som står och inspekterar kistorna. Men så långt tänkte du inte, och därför vann jag över dig nu.

Jag vet ju att du inte ens försöker posta inlägg med relevant innehåll, eller strävar efter att vara kvar på forumet. Så lätt att regga ny användare efter ny användare.

Men. För det första syns inget mönster på de 2 uniformerna i kistorna.

För det andra har ingen av ryssarna som är uppe och går i klippet likadana uniformer på sig. Är några av dem också ukrainare enligt dig?

För det tredje kan du fortfarande inte se vilken nationalitet personerna i kistorna har. Om det ens är människor.

För det fjärde kan man inte avgöra nationaliteten på de i kistorna med hjälp av vilka levande personer som är där.
Citera
2023-01-21, 13:14
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Video12
Alla era grannländer hatar er och anledningen är den ryska imperialismen. Det är så patetiskt hur ni försöker anklaga andra för vad ni gör själva. Varför tror du så många frivilliga från era grannländer ansluter till den ukrainska armen, eller skänker så mycket vapenleveranser. För vi vet hur ni är, vi känner er och vet hur äckliga, förtryckande, totalitära, korrupta och vidriga ni är.

Inte ens du som rysk imperialist som anser att ni har den perfekta ledaren och den perfekta kulturen vill bo i ert skithålsland. Säger allt om hur värdelösa ni är.
Förvisso sant att danskar, norrmän och finnar avskyr svenskar då vi anser oss vara förmer. Men desto mer patetiskt är att du och andra med dig inte förmår annat än komma med halmgubbar och svepande påståenden om att jag skulle vara något annat än svensk.

Jag är ingen rysk imperialist. Däremot är du en slav som kämpar för det amerikanska imperiet. Slava svenne!
Citera
2023-01-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men. För det första syns inget mönster på de 2 uniformerna i kistorna.

Kolla närmare.

Citat:
För det andra har ingen av ryssarna som är uppe och går i klippet likadana uniformer på sig. Är några av dem också ukrainare enligt dig?
En av dom är Wagners ledare. Han borde vara Rysk.

Citat:
För det tredje kan du fortfarande inte se vilken nationalitet personerna i kistorna har. Om det ens är människor.
Det kan vara en polack som gömmer sig där inne i kistan.

Citat:
För det fjärde kan man inte avgöra nationaliteten på de i kistorna med hjälp av vilka levande personer som är där.
Men eftersom att Wagner, som inspekterar kistorna, lever, och Ukraiska soldaterna, som är döda, ligger i kistorna. Så kan man avgöra det.
Citera
2023-01-21, 13:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kolla närmare.

En av dom är Wagners ledare. Han borde vara Rysk.

Det kan vara en polack som gömmer sig där inne i kistan.

Men eftersom att Wagner, som inspekterar kistorna, lever, och Ukraiska soldaterna, som är döda, ligger i kistorna. Så kan man avgöra det.

Men vännen. Du har fortfarande inte lyckats berätta hur du kan se att uniformerna i kistorna är ukrainska. 'Mönstret' räcker inte, då en del av de som rör sig runt kistorna i klippet har liknande kläder som de som ligger i.
Citera
2023-01-21, 13:22
Medlem
Citat:
Men vännen. Du har fortfarande inte lyckats berätta hur du kan se att uniformerna i kistorna är ukrainska.
Jag berättade det för dig nyss.

Citat:
'Mönstret' räcker inte
Jo det gör det.

Citat:
en del av de som rör sig runt kistorna i klippet har liknande kläder som de som ligger i.
Fast det är inte samma kläder. Och de som rör sig runt kistorna är Wagner med Wagners ledare.
Citera
2023-01-21, 13:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Det här var ett märkligt inlägg?!
Dubbelbottnat och otydligt och då undrar jag varför, så klart.

Å ena sidan skriver du i början att någons inlägg igår är "trollaktigt"
men å andra sidan bekräftar du själv att problematiken finns i slutklämmen av ditt inlägg....

Sedan undrar jag om att vara "balanserad" är samma sak som att vara otydlig, diffus, ospecifik, velande, eller ambivalent osv.

I så fall undrar jag om "balanserad" är rätt sak att vara nu?

Jag minns dina inlägg från våren -22 och jag upplever ibland att du är ambivalent.
Otydlig. Det gör det svårt för mig att bedöma dina tankar/åsikter.

Lite som en annan skribent som tycker om att segla iväg lite i inläggen.
Ibland förstår man och det tycks sunt.
Sedan kommer något helt annat.
Jag blir konfundersam.

Ta inte illa vid eftersom jag menar inget illa.
Vill mest förstå vad du menar.
Ingen fara alls!

I det här specifika fallet handlar det om att jag sett ett obestyrkt påstående från någon, minns ärligt talat inte vem, som gissningsvis är arg eller upprörd för att tyskarna sa nej till Leopard 2. Därför "trollaktigt". Sedan skriver jag att jag vet att problematiken finns. Jag inte om Pistorius är gammal östtysk eller om han är ryssvän. Ej heller om hans fru är det.

Jag ska försöka bättra mig. Grejen är väl att det är svårt att lära en gammal hund att sitta. En hund registrerad 2004-01-01.
Citera
2023-01-21, 13:26
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Fast det verkar faktiskt som att det sker fler våldtäkter mot barn i USA och Sverige till exempel.
Om ryssar håller på med övergrepp mot barn också i Sverige och USA låter jag vara osagt. Nu är det deras övergrepp i Ukraina som den här tråden handlar om. Vänligen håll dig till ämnet.
Citera
2023-01-21, 13:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag berättade det för dig nyss.

Jo det gör det.

Fast det är inte samma kläder. Och de som rör sig runt kistorna är Wagner med Wagners ledare.

Men du misslyckas ju ideligen att visa hur man kan se det är ukrainska uniformer.

Så. Nu vann jag alltså över dig. Det var iof väntat.

Nu skiter jag i dig.
Citera
2023-01-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om ryssar håller på med övergrepp mot barn också i Sverige och USA låter jag vara osagt.
Den sannolikheten är nog inte så stor.

Citat:
Nu är det deras övergrepp i Ukraina som den här tråden handlar om.
Inte riktigt.

Citat:
Vänligen håll dig till ämnet.
Det gör jag.
Citera
2023-01-21, 13:30
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Förvisso sant att danskar, norrmän och finnar avskyr svenskar
Det stämmer inte. Sverige och svenskar har fina relationer till sina grannländer. Ni ryssar tror förstås att alla är som ni – att alla hatar er för att ni håller på med övergrepp och mord i era grannländer. Du kan inte ta din erfarenhet av hur ni har det i Ryssland och applicera på andra länder. Det är ni som sticker ut och skiljer er, inte resten av världen.
Citera
2023-01-21, 13:31
Medlem
Citat:
Men du misslyckas ju ideligen att visa hur man kan se det är ukrainska uniformer.
Nej, eftersom att man kan se det på uniformen.

Citat:
Så. Nu vann jag alltså över dig.
Fast det är ju jag som har vunnit över dig.

Citat:
Det var iof väntat.
Ja men det var det nog ändå. Jag är ganska svår att vinna över.

Citat:
Nu skiter jag i dig.
Har du några andra tankar och funderingar så är det bara att skriva!
Citera
2023-01-21, 13:32
Medlem
sherms avatar
Citat:
Wagner tar kontroll över Kransopolye!
https://twitter.com/Suriyakmaps/status/1616765069349486592?s=20

Det är snöbollseffekt nu!
Mängder av ukrainska lik utsmyckar nu även Klishchevka söder om Bakhmut/Artemovsk, likaså befriat av Wagner. Amerikanska gödgrisen Ukraina går till slakthuset.
Citat:
Receiving an endless supply of weapons from NATO countries that shed no blood of their own -- all to fulfill their “mission” -- is an apt description of Ukraine’s role in the US-led proxy war against Russia. And as one of its staunchest champions, Sen. Lindsey Graham, cheerfully predicted in July, that mission is using Ukraine to “fight to the last person.”

https://mate.substack.com/p/natos-mission-leaves-ukraine-destroyed

Vilka står på tur att offras när de fått slut på ukrainare? Vi har fått förklarat från de som stödjer det amerikanska proxykriget att de skiter fullkomligt i att den ukrainska befolkningen används som kanonmat.

Vilka står på tur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in