2023-01-18, 19:02
  #2197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herpusderpus
Ja och nej.
I vanliga fall krävs det en hel del, men jag känner till ett fall där Socialtjänsten omhändertog ett barn men inte tvillingsystern vilket blir väldigt motsägelsefullt.
Till slut lyckades mamman få tillbaka vårdnaden om sitt barn, men då hade flera år gått och barnet hade blivit illa behandlat av fosterföräldrar (medvetet utelåst i minusgrader, inlåst i en vrå, skickad i säng hungrig flertal gånger).

Det är människor som fattar besluten och dessa människor är vanligtvis ganska indoktrinerade åt vänster. Det är inte heller ovanligt att de har något jävla gud-komplex och ska rädda världen.

Jag uttalar mig inte om Sofia Palm eller övriga omhändertaganden eftersom att jag inte har en jävla aning. Men i det fallet jag känner till personligen så gjorde Socialtjänsten helt fel och utsatte indirekt barnet för onödiga trauman.

Nu är det ju faktiskt så att socialsekreteraren bara gör utredningen och ger förslag till beslut! Sen skall ofta en avd chef bedöma läget, dvs om något saknas i utredningen. Sen skall socialnämnden bedöma och därefter domstolen besluta om omhändertagandet.
Som du säger kan det bli fel i något enstaka fall men utredningarna görs med hjälp av BBIC och där tar man in ett antal referenter som skola, dagis, bvc, vårdcentral, psykolog så risken att utredningarna blir fel är mycket små.

Det är ju inte så att en socialsekreterare har ytterst lite att säga till om. Det finns endast ett stycke i utredningen där socialsekreteraren får tycka till.
2023-01-19, 20:21
  #2198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundestefan1
Nu är det ju faktiskt så att socialsekreteraren bara gör utredningen och ger förslag till beslut! Sen skall ofta en avd chef bedöma läget, dvs om något saknas i utredningen. Sen skall socialnämnden bedöma och därefter domstolen besluta om omhändertagandet.
Som du säger kan det bli fel i något enstaka fall men utredningarna görs med hjälp av BBIC och där tar man in ett antal referenter som skola, dagis, bvc, vårdcentral, psykolog så risken att utredningarna blir fel är mycket små.

Det är ju inte så att en socialsekreterare har ytterst lite att säga till om. Det finns endast ett stycke i utredningen där socialsekreteraren får tycka till.

Du måste hålla isär hur det bör vara och hur det verkligen är.

En inkompetent socialsekreterare kan tycka ihop en barnutredning baserad på en ensa illvillig källa.

En överbelastad arbetsledare skriver på efter att snabbt ha skummat igenom utredningen när den är klar.

Chefen litar på sin arbetsledare.

Politiker vågar inte gå emot tjänstemännens förslag oavsett hur usel utredningen är, det vore ju att underkänna den organisation som de ansvarar för.

förvaltningsrätten gör ingen egen utredning utan utgår från att socialnämndens vårdansökan är saklig och objektiv med barnets bästa i åtanke.

Advokater vet att de får betalt för max 20 timmars jobb och månar om sin timpeng.
2023-01-20, 01:14
  #2199
Medlem
Kolla upp människorättsaktivist och barnrättsaktivist. Det är benämningen för oss. Alla som varit utsatta för detta helvete och är oskyldig vet och vi är många.

Sluta vara elaka och onda.
2023-01-20, 01:15
  #2200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Du måste hålla isär hur det bör vara och hur det verkligen är.

En inkompetent socialsekreterare kan tycka ihop en barnutredning baserad på en ensa illvillig källa.

En överbelastad arbetsledare skriver på efter att snabbt ha skummat igenom utredningen när den är klar.

Chefen litar på sin arbetsledare.

Politiker vågar inte gå emot tjänstemännens förslag oavsett hur usel utredningen är, det vore ju att underkänna den organisation som de ansvarar för.

förvaltningsrätten gör ingen egen utredning utan utgår från att socialnämndens vårdansökan är saklig och objektiv med barnets bästa i åtanke.

Advokater vet att de får betalt för max 20 timmars jobb och månar om sin timpeng.

Exakt!
2023-01-20, 01:18
  #2201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Jag tror att du skulle må mycket bättre om du lade in dig på psyk ett par veckor och ordnade till ditt liv. Du stider en strid där din chans att vinna minskar för varje dag om du håller på som du gör. Dina inlägg på olika sociala medier skadar dina barn. Hur tror du att dom kommer att se på dina stolleprov när de blir äldre och börjar förstå?

Tompilompa kan inte hjälpa dig heller.

Du är ren ondska och du vet det själv. Hoppas för din själ att du får hjälp snart.
2023-01-20, 01:51
  #2202
Medlem
Jag tror vi var ett flertal som nog kände att vi brände en hjärncell eller två, efter att ha lyssnat på dagens live.

Det finns en ung tjej som delat sin positiva erfarenhet av att ha blivit omhändertagen pga en mamma som misshandlade henne. Hon har då fått en kommentar av S* lle, citat ”Socialtjänsten kidnappar barn utan anledning. All respekt till din morsa”.
Att som en vuxen man skriva så till en ung tjej. En tjej som dessutom varit utsatt för både fysisk och psykisk misshandel, det är helt galet.

Det var en del i liven som ifrågasatte honom och ville ha ett svar på den kommentaren. Är det någon som blir förvånad över att han ignorerade den ? Däremot när S*fia började läsa, då påstod hon att det var ”nonsens” och blockerade de som frågade om det.

Det var även en hel del som ropade högt om att F.U måste gå in och hjälpa P*a N*berg (gr*ddr*mpan) att få tillbaka sina barn.
Det där säger ju en hel del om att det inte är ur ett barnperspektiv de gör allt detta.
2023-01-20, 11:56
  #2203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alethe0223
Jag tror vi var ett flertal som nog kände att vi brände en hjärncell eller två, efter att ha lyssnat på dagens live.

Det finns en ung tjej som delat sin positiva erfarenhet av att ha blivit omhändertagen pga en mamma som misshandlade henne. Hon har då fått en kommentar av S* lle, citat ”Socialtjänsten kidnappar barn utan anledning. All respekt till din morsa”.
Att som en vuxen man skriva så till en ung tjej. En tjej som dessutom varit utsatt för både fysisk och psykisk misshandel, det är helt galet.

Det var en del i liven som ifrågasatte honom och ville ha ett svar på den kommentaren. Är det någon som blir förvånad över att han ignorerade den ? Däremot när S*fia började läsa, då påstod hon att det var ”nonsens” och blockerade de som frågade om det.

Det var även en hel del som ropade högt om att F.U måste gå in och hjälpa P*a N*berg (gr*ddr*mpan) att få tillbaka sina barn.
Det där säger ju en hel del om att det inte är ur ett barnperspektiv de gör allt detta.


Du är elak
Vi har i tusentals timmar sagt samma sak att ingen förälder ska göra illa sina barn. Vi båda.
2023-01-20, 17:34
  #2204
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alethe0223
Jag tror vi var ett flertal som nog kände att vi brände en hjärncell eller två, efter att ha lyssnat på dagens live.

Det finns en ung tjej som delat sin positiva erfarenhet av att ha blivit omhändertagen pga en mamma som misshandlade henne. Hon har då fått en kommentar av S* lle, citat ”Socialtjänsten kidnappar barn utan anledning. All respekt till din morsa”.
Att som en vuxen man skriva så till en ung tjej. En tjej som dessutom varit utsatt för både fysisk och psykisk misshandel, det är helt galet.

Det var en del i liven som ifrågasatte honom och ville ha ett svar på den kommentaren. Är det någon som blir förvånad över att han ignorerade den ? Däremot när S*fia började läsa, då påstod hon att det var ”nonsens” och blockerade de som frågade om det.

Det var även en hel del som ropade högt om att F.U måste gå in och hjälpa P*a N*berg (gr*ddr*mpan) att få tillbaka sina barn.
Det där säger ju en hel del om att det inte är ur ett barnperspektiv de gör allt detta.
Ja. Där visar han sitt rätta ansikte.. Elak människa.
Varför han sitter dag efter dag och tjatar om kidnappade barn är märkligt. Det är ju ingen LVU på hans barn.. Han får skaffa och betala för en bra advokat istället. Om han nu har rent mjöl i påsen..
Då det i hans fall är en ren vårdnadstvist…
Och i och med att det är en vårdnadstvist så ökar inte hans chanser precis när han sitter varje dag på TikTok och pratar på ett obegripligt sätt..…🙄
2023-01-21, 13:42
  #2205
Avslutad
Är det någon som begärt ut lvu domen?
2023-01-21, 14:22
  #2206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Ja. Helt otroligt vilken hemsk, elak skenhelig människa.. Någon borde konfrontera henne under inspelning nästa gång hon står där med sin tröja och skylt.. Hon låtsas som inom ingen vet om vad hon har gjort.. Allt för att vara med i inbördesklubben för beundran..🤬
Tror inte att hon låtsas något. Det står i domar att hon har vanföreställningar. Hon lever i någon annan verklighet, och tror sonen är kidnappad.
2023-01-21, 15:46
  #2207
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Din profilbild visar ditt sanna ansikte
Den där bilden måste man ha humor för att uppfatta.. Det är bild på en hund som har hittat sin husses löständer under natten…
Noterar att du stödjer den grovt kriminella Boråsmamman….🙄
Samt låter hon dessutom agera som en frontperson vid demonstrationer..
__________________
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-21 kl. 16:21.
2023-01-21, 23:09
  #2208
Medlem
Nu har dom låst Lutmarkstråden igen. Det som är intressant att göra är att jämföra Family United och Bondeupproret då de båda är tagna ur ett irrelevant sammanhang, det vill säga ur en konspiration. På 90-talet beslutades om Psyk-ädel, där svårt psykiskt sjuka skulle klara sig bäst själva ute i samhället. Både FamilyUnited som Bondeupproret är resultat av denna reform. Om vi inte börjar finna lösningar snart kan det bli ytterligare sådana här grupper och de kommer med all sannolikhet att bli både sjukare och farligare med tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in