Citat:
Så, noen må ha hjulpet Tyrkeren å komme seg trygt til Norge, uten å risikere å bli pågrepet underveis.
Det er neppe andre enn Tom Hagen som kan ha hatt interesse av å få Tyrkeren til Norge. Mulig Tyrkeren har kontaktet Holden i forbindelse med dusøren som er utlyst.
Det er neppe andre enn Tom Hagen som kan ha hatt interesse av å få Tyrkeren til Norge. Mulig Tyrkeren har kontaktet Holden i forbindelse med dusøren som er utlyst.
Jeg vil anta det er den mest sannsynlige forklaringen. Han har kanskje kontaktet både Dagbladet
og Holden med lovnad om opplysninger mot at han får fritt leide til Norge. Kunne høres ut som en
grei deal for begge parter - helt til det ble klart at det hele var en bløff. TH vil uansett ha sitt på
det relativt tørre, bortsett fra at denne episoden ikke akkurat styrker hans posisjon heller.
Citat:
Hensikten med mediestrategi er blant annet å ikke frigi informasjon som kan påvirke vitner, ikke frigi informasjon som kan føre til forhåndsdømming, ikke frigi informasjon som politiet skal bruke til å sile vekk eventuelle falske tilståelser, å holde sentral informasjon om forbrytelsen og åstedet som kun GM og politiet kjenner til, strengt hemmelig fordi informasjonen kan bidra til å oppklare saken og i neste omgang få GM domfelt.
Politiets såkalte mediestrategi er altså ikke det samme som løgn, men, et helt nødvendig redskap i politiets etterforskninger.
Politiets såkalte mediestrategi er altså ikke det samme som løgn, men, et helt nødvendig redskap i politiets etterforskninger.
En mediestrategi fra politiets side kan fort bli et såkalt tve-egget sverd.
Forhåndsdømming er vanskelig å unngå når en ektefelle i et turbulent forhold bare forsvinner.
Bisarre detaljer om trusselbrev og kryptokoder minsker ikke akkurat folks spekulasjoner.
Uten at jeg ønsker å resirkulere for mye gammelt materiale, kom jeg over et gammelt innlegg
fra februar 2019 skrevet av en bruker med innblikk i Hagenfamiliens liv og levnet.
Hen skrev at i de første ukene etter forsvinningen var det ingen i nær slekt som visste mer enn
at AE var vekke, opplysninger om kidnappingen var ikke kjent, og at "flere i nær familie mistenkte
at hun var på krisesenter eller hadde blitt drept".
Altså kom ikke forsvinningen helt uventet på folk i "nær familie", som jeg antar må være enkelte
av THs søsken med familier. Det er vel ingen "nær familie" å snakke om på AEs side, ettersom
hun var enebarn.