2023-01-21, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, tidigare hot, särskilt om det är allvarliga hot, det kan vara sådant.
Vem vet vad JJ har gjort/sagt/skrivit innan en ev mordbranden?
Och det ryktas om att hon erkänt för en senare kille att det var hon.

Frågan är dock, är detta separata utredningar, som man hoppas kunna använda som stöd i mordåtalet?
Någon skrev tidigare också om att hon hade personer hos sig som hade rånat någon butik

Men det vet vi ju inte om det är sant
Citera
2023-01-21, 00:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, det är omöjligt att veta om JJ varit full eller inte. Som du säger ska det bevisas med prover.
Hon kan ju ha setts hälla upp/köpa drinkar åt sig, men ingen vet ju hur mycket hon druckit.

Jag tror att det kan handla om andra saker som är allvarligare.

Möjligen kan inköp av narkotika ha betydelse, t ex om just de drogen har hittats i Toves system.
Eller dörrbranden. Tyvärr undrar jag om det går att besvisa i efterhand. Om det inte fanns bevis då, hur skulle det kunna finnas bevis nu?
Jag tror att Rullman sa som han gjorde för att skrämma upp och sätta myror i huvudet på dem. Det finns väl knappast något som skulle gå att bevisa så här i efterhand?
Citera
2023-01-21, 00:29
Medlem
Då kan jag tillägga idag… som bor i samma typ av hus som JJ och i vindsvåningen…
Igår dunsade det såå högt i hela vår lgh… lät som det kom uppifrån och från sidorna… gick ut i trappen för att höra vad fan det är som händer… tänkte det är unga killarna mitt emot som har fest o kanske musiken inte hörs men bara basen som gör att hela lgh dunsar o skakar…
Nope!
Helt tyst mittemot
Det visar sig vara grannen längst ned med ett barn på 3 mån o ett på 2 år och fru… som kollar fotboll som jag uppfattar det, barnet skrattar o säger ” men pappa ” han dansar o hoppar på golvet o klappar händerna o sjunger nån ramsa … hörs inte mycket alls utanför deras dörr men hos mig låter det som någon håller på att slå sönder huset…
Intressant faktiskt
Citera
2023-01-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Varför skulle Tove följa med upp, var hon den som varit otrogen och inte ville det skulle komma fram.
Jag kan inte släppa det riktigt VARFÖR Tove följde med upp?.

VARFÖR släppte /bröt inte Tove långt tidigare med dessa tjejer som vänner?
Senast redigerad av Anedin 2023-01-21 kl. 00:39.
Citera
2023-01-21, 00:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Intressant att följa hur du diskuterar med ditt jag utifrån din förförståelse och dina fördomar.
En lite grov generalisering, men knappast någon fördom.
Citera
2023-01-21, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Jag frågar mig själv samma sak… får inte ihop det varför hon går med… hon kan inte varit så godtrogen väl att hon trodde JJ ville prata o lösa det…?!?! Eller hade hon så dåligt samvete för att hon slog till JJ att hon därför följde med när JJ ” förlät örfilen ” och erbjöd att bli sams o prata om det?
Kanske inte svårare än så?
Citera
2023-01-21, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag frågar mig själv samma sak… får inte ihop det varför hon går med… hon kan inte varit så godtrogen väl att hon trodde JJ ville prata o lösa det…?!?! Eller hade hon så dåligt samvete för att hon slog till JJ att hon därför följde med när JJ ” förlät örfilen ” och erbjöd att bli sams o prata om det?
Kanske inte svårare än så?
Alternativt det vissa påstår ha hört…
JJ hade något som tillhörde Tove o lovade att hon skulle få tillbaka det hemma hos JJ .. väl där så fick hon veta att ” det ” inte fanns där eller skulle få tillbaka det som JJ sagt….
Tror dock inte det handlade om en fysisk sak som en dyr väska …. Kanske hon skulle radera några nakenbilder på Tove som hon hade på en sticka o Tove följde med för att se att hon verkligen gjorde det…
Citera
2023-01-21, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

JJ och MH hotade henne, tog hennes mobil, mutade henne?

De hade gillrat en ful och dödlig fälla!
Citera
2023-01-21, 02:07
Medlem
Orkar inte gå tillbaks i tråden och leta vem jag ska besvara, men det var någon som snackade om att MGM lämnat mobilspår till fyndplatsen för T. Det behöver inte vara så att de spåren tillkom under tidpunkten för dumpningen. Om polisen har ringat in någon av MGM:s mobilen till fyndplatsen så kan det lika gärna ha skett även efter dumpningen. Det har ju nämnts att J eventuellt gjort en ridtur i området där T ska ha dumpats på dagen och är det så att hon då haft mobilen på sig och stannat till där så har polisen förstått kunnat följa den mobilspårningen och klurat ut att där har J stannat till av någon anledning. Samma sak om det gäller M:s mobil. Det kan även hypotetiskt gälla trafik till fyndplatsen även innan mordet. Är det så tex att J brukar stanna till där T dumpats så fanns det eventuellt i samband med någon vittnesuppgift (från tex någon av MGM) anledning att söka där. Det är många här som verkar utgå från att polisen leddes till fyndplatsen pga att MGM skulle ha haft mobilen på sig vid tidpunkten för dumpningen av T. Men så behöver det egentligen inte vara. Ville bara påpeka det.
Citera
2023-01-21, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Orkar inte gå tillbaks i tråden och leta vem jag ska besvara, men det var någon som snackade om att MGM lämnat mobilspår till fyndplatsen för T. Det behöver inte vara så att de spåren tillkom under tidpunkten för dumpningen. Om polisen har ringat in någon av MGM:s mobilen till fyndplatsen så kan det lika gärna ha skett även efter dumpningen. Det har ju nämnts att J eventuellt gjort en ridtur i området där T ska ha dumpats på dagen och är det så att hon då haft mobilen på sig och stannat till där så har polisen förstått kunnat följa den mobilspårningen och klurat ut att där har J stannat till av någon anledning. Samma sak om det gäller M:s mobil. Det kan även hypotetiskt gälla trafik till fyndplatsen även innan mordet. Är det så tex att J brukar stanna till där T dumpats så fanns det eventuellt i samband med någon vittnesuppgift (från tex någon av MGM) anledning att söka där. Det är många här som verkar utgå från att polisen leddes till fyndplatsen pga att MGM skulle ha haft mobilen på sig vid tidpunkten för dumpningen av T. Men så behöver det egentligen inte vara. Ville bara påpeka det.

Nej det har sagts att Tove hittades genom att följa kvinnornas rörelsemönster den aktuella natten för brottet.
Och om jag inte missminner mej så pratade Rullman om vissa tidpunkter och områden där man kunde få fram att dom varit en längre stund men han ville inte gå in på hur länge.
Senast redigerad av anteanti 2023-01-21 kl. 02:29.
Citera
2023-01-21, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Nej det har sagts att Tove hittades genom att följa kvinnornas rörelsemönster den aktuella natten för brottet.
Och om jag inte missminner mej så pratade Rullman om vissa tidpunkter och områden där man kunde få fram att dom varit en längre stund men han ville inte gå in på hur länge.

Hur exakt vet man tidpunkten för dödsfallet? För kroppen hittades väl veckor senare, eller hur?
Citera
2023-01-21, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti

Ja. Dessutom har Bla GP har tidigare skrivit "Det står även klart att minst en av de misstänktas mobiltelefon har kunnat spåras till platsen där Tove hittades död, rapporterar P4 Jönköping. Enligt åklagaren ska en av de misstänkta kvinnorna haft med sig telefonen till platsen under natten som Tove försvann".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in