Citat:
Ursprungligen postat av
Fleuch
Du är medveten om att NASA har en årlig budget på 24 miljarder dollar? (ja nu vet jag svaret: det är inte NASA som skickar upp kommunikationssatelliter och liknande...men har man 24 miljarder dollar om året borde det gå utmärkt att skjuta till lite pengar.)
löjeväckande. Den krökta horisonten stämmer inte alls med vad man borde se på den höjden.
Och ingen påstår att ISS tar regelrätta bilder av jordklotet, eftersom den sägs befinna sig i "low earth orbit"
Var det någon krökning jag pratade om? Jag undrar vad som är fel med den för ni påstår ju att rymden inte finns samtidigt som ni vill ha bilder därifrån?
Sen får du visa vilken krökning det är du pratar om just i denna livesändning...
*** EDIT ***
Nu förstår jag, du tittade aldrig på live streamen utan bara på introbilden som inte har med livestreamen i sig att göra, glömde hur ni tar in fakta 😂
Angående NASA, vad är den egentliga orsaken till agg mot denna organisation?
Var betygen för dåliga så du inte kunde bli astronaut? Oavsett så är det inte NASAs fel att du är som du är och starkt förnekar rent uppenbara bevis. Bästa bevisen finns om man tar ett antal sträckor på jorden t.ex. geografisk nordpol till ekvatorn och ekvatorns omkrets. Hur sätter du in dessa siffror i någon annan geometrisk form än den jorden har (sfärisk)?
Tror det är du som inte riktigt förstår att det inte är NASA som har någon som helst skyldighet att visa dig bilder mot jorden, de gör det nog om du betalar för att få upp en kamera. För att visa lite på kostnader så kostar det omkring $210 miljoner att hålla kvar ISS i sin bana runt jorden eftersom den tappar ca 2 km i höjd per månad.
Så klura du om din kamera är värd sin vikt att skicka med upp.