Citat:
Ursprungligen postat av
raggarsvin90
Jag säger mig inte veta hur jorden ser ut eftersom jag aldrig sett en enda äkta bild.
Jag tar bara upp vad rymdorganisationerna ljugit om. Längre än så kommer du inte med mig.
Här vill jag läsa och spekulera med dom som vill diskutera alternativa teorier.
Vad är en "äkta bild" för något?
Alla bilder är fejk i den meningen att de aldrig är samma som själva föremålet som avbildas. En bild är ju bara en bild. Bilder i din mobil eller på din dator är ju bara röda, gröna och blå pixlar (RGB). En tavla är bara torkad målarfärg.
Detta är inte någon pipa.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bildernas_bedr%C3%A4geri
Visst har t ex NASAs bilder ofta behandlats på något sätt, t ex bilder från Webbs infraröda kamera blir ju meningslösa för människor om man använder "sanna" färger eftersom vi inte kan se i infrarött, så alltså har de bytt ut de infraröda färgerna mot färger som vi kan se.
Inte ens med dina egna ögon kan du se den faktiska verkligheten, eftersom de ju bara har tre olika sorters färgkänsliga celler, medan verkliga färger har
oändligt många olika våglängder i det synliga spektrumet. Blå plus gul blir INTE grön i verkligheten, det är bara i våra bristfälliga ögon som blå plus gul triggar ögonens tappar på samma sätt som grön.
Så vad är en "äkta bild"?