2023-01-20, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Med äkta bild menar jag helt enkelt att den inte har photoshoppats fram (tidigare bilder var högst troligen ett målat klot som fotades). Allt som vi får se är framtaget och fabricerat. Därmed undrar folk som jag hur jorden egentligen ser ut.

NASA tar idag platta bilder som de syr ihop till ett lapptäcke (är vad de säger iaf, även om allt från den höjden egentligen är photoshoppat). De säger sig sedan slå in det plana lapptäcket i ett klot och vidarebehandlar med reflektioner och lager av väder.

Allt är 100% fake. Förstår man inte att någon som ljuger för en gör det av egennytta, så får man fortsätta stå som ett frågetecken.

Rymden är en religion för er. CGI alltihop.

Hallå min kompis, hur var det med att komma med bevis för det du rapar ur dig?

Högst troligt? Det är din uppfattning och inget bevis alls, kan du inte bättre?
Du utger dig för att ha en alternativ teori men det enda du åstadkommer är gnäll och upprepningar men inget med substans.
Citera
2023-01-20, 13:02
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Jonas: Jag säger inte hur jorden ser ut. Som sagt ignorerar ni alla fakta utom det kryphål ni ser som något ni kan kalla irrelevant (Ljudets hastighet i den här fallet).

Du har noll bevis på jordens form Du kommer med påståenden om södra halvklotet som givetvis lögnarna backar upp med falska bevis om de vill. Visa mig en fullständig färd med flyg där man korsar sydpolen.

Dokumenterade sydpolsexpeditioner har varit väldigt märkliga. Undra varför...

Ett tips är att intressera er för konspirationsteorier om ni ska vara på den här forumdelen. Att bara pumpa ur sig mainstreamteorier här är off topic lika som att konspirationsteorier är off topic på icke konspirationsforum.
Du får jättegärna lära mig mer om teorin, och förklara hur man kan flyga "runt" jorden utan att krocka med en isvägg. Och om det finns andra planeter och om dom oxå är platta som jorden.
Jorden är platt, men det finns ingen som har varit vid kanten? Varför?
Citera
2023-01-20, 15:01
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Med äkta bild menar jag helt enkelt att den inte har photoshoppats fram (tidigare bilder var högst troligen ett målat klot som fotades). Allt som vi får se är framtaget och fabricerat. Därmed undrar folk som jag hur jorden egentligen ser ut.

NASA tar idag platta bilder som de syr ihop till ett lapptäcke (är vad de säger iaf, även om allt från den höjden egentligen är photoshoppat). De säger sig sedan slå in det plana lapptäcket i ett klot och vidarebehandlar med reflektioner och lager av väder.

Allt är 100% fake. Förstår man inte att någon som ljuger för en gör det av egennytta, så får man fortsätta stå som ett frågetecken.

Så NASA har sisådär 100.000 anställda för att photoshoppa och redigera alla hundratusentals bilder och inte minst realtidsvideor. Alla andra rymdstyrelser har ju då ett stort antal anställda för samma syfte.

Kan du vara så snäll att visa hur och var du ser att det är CGI? Finns det originalfiler i fotona som ni plattjordare undersökt och sett att det ändrats?
Har ni experter på just fotografering som visat hur de ändrat fotona (de äldre fotona före datorns tid), i så fall får du gärna redovisa detta. Jag är mycket intresserad av CGI och även photoshop så det vore högst intressant att veta hur de/ni går tillväga. Jag vet hur man kan se på ett digitalt foto hur det ändrats men som sagt frågan är hur ni gjort detta?
Citera
2023-01-20, 16:35
Medlem
Citat:

Nu när du ändå ska utbilda oss så vill jag ha din motivering till att denna sändning är falsk, vad är de små tecken man borde se?

Nasa Live Stream - Earth From Space : Live Views from the ISS
Citera
2023-01-20, 17:50
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Hur vore det om du framförde lite bevis. Nu har vi bara dina påståenden om att allt är photoshopat och CGI eller målade klot som fotograferas.
Citera
2023-01-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Så NASA har sisådär 100.000 anställda för att photoshoppa och redigera alla hundratusentals bilder och inte minst realtidsvideor. Alla andra rymdstyrelser har ju då ett stort antal anställda för samma syfte.

Kan du vara så snäll att visa hur och var du ser att det är CGI? Finns det originalfiler i fotona som ni plattjordare undersökt och sett att det ändrats?
Har ni experter på just fotografering som visat hur de ändrat fotona (de äldre fotona före datorns tid), i så fall får du gärna redovisa detta. Jag är mycket intresserad av CGI och även photoshop så det vore högst intressant att veta hur de/ni går tillväga. Jag vet hur man kan se på ett digitalt foto hur det ändrats men som sagt frågan är hur ni gjort detta?

Det finns inte särskilt många bilder(fotografier) av jordklotet. Mellan 1972 och 2015 fanns det officiellt inte en enda.

Väldigt konstigt eftersom det under samma period, officiellt, fanns flera hundra satelliter i geostationär bana. Som borde ha befunnit sig på perfekt avstånd för att ta perfekta bilder av jorden.
Citera
2023-01-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Finns ett foto som Apolloastronauterna tog med en Hasselbladskamera. 1972 var Photoshop inte ens uppfunnet och datorerna var svartvit text. Problemet är att du bara antar att alla bilder du ser är fake men du lägger aldrig fram några bevis för att så skulle vara fallet.

Titta på äldre filmer, som 2001. Det gick utmärkt att skapa snygga specialeffekter innan datorgrafik kom in i bilden.
Citera
2023-01-20, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Titta på äldre filmer, som 2001. Det gick utmärkt att skapa snygga specialeffekter innan datorgrafik kom in i bilden.

Fast ni påstår de är CGI vilket innefattar en dator.
Något mer värdelöst att påpeka, eller råkar du sitta på några av de bevis vi frågat efter?
Citera
2023-01-20, 22:43
Medlem
Citat:
Det finns inte särskilt många bilder(fotografier) av jordklotet. Mellan 1972 och 2015 fanns det officiellt inte en enda.

Väldigt konstigt eftersom det under samma period, officiellt, fanns flera hundra satelliter i geostationär bana. Som borde ha befunnit sig på perfekt avstånd för att ta perfekta bilder av jorden.

Men du är medveten om att hänger man på en kamera om den så bara väger 200g så får man lämna något annat. Betalar du så kanske de skickar upp en bara för din skull, vem vet?

Dena vide sänds live dygnet runt sedan 2021, vad anser du vara fel på den?
https://www.youtube.com/watch?v=86YLFOog4GM
Citera
2023-01-20, 22:52
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Fast det är inte på en nivå som räcker för att lura alla forskare med. Det skulle ha avslöjats för länge sedan om man påstått att 2001 var äkta bilder.
Citera
2023-01-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Men du är medveten om att hänger man på en kamera om den så bara väger 200g så får man lämna något annat. Betalar du så kanske de skickar upp en bara för din skull, vem vet?

Du är medveten om att NASA har en årlig budget på 24 miljarder dollar? (ja nu vet jag svaret: det är inte NASA som skickar upp kommunikationssatelliter och liknande...men har man 24 miljarder dollar om året borde det gå utmärkt att skjuta till lite pengar.)

Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
vide sänds live dygnet runt sedan 2021, vad anser du vara fel på den?
https://www.youtube.com/watch?v=86YLFOog4GM

löjeväckande. Den krökta horisonten stämmer inte alls med vad man borde se på den höjden.

Och ingen påstår att ISS tar regelrätta bilder av jordklotet, eftersom den sägs befinna sig i "low earth orbit"
Citera
2023-01-20, 23:08
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Du är medveten om att NASA har en årlig budget på 24 miljarder dollar? (ja nu vet jag svaret: det är inte NASA som skickar upp kommunikationssatelliter och liknande...men har man 24 miljarder dollar om året borde det gå utmärkt att skjuta till lite pengar.)
Dom har nog viktigare saker att använda dom pengarna till än att försöka övertyga några plattjordare att jorden är rund.
Speciellt som detta knappast skulle övertyga er ändå. Kan ni kalla ett fotografi taget med en Hasselbladskamera för CGI och fejk så skulle ni garanterat kalla bilder tagna från satellit för fejk också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in