Citat:
Ursprungligen postat av
raggarsvin90
Med äkta bild menar jag helt enkelt att den inte har photoshoppats fram (tidigare bilder var högst troligen ett målat klot som fotades). Allt som vi får se är framtaget och fabricerat. Därmed undrar folk som jag hur jorden egentligen ser ut.
NASA tar idag platta bilder som de syr ihop till ett lapptäcke (är vad de säger iaf, även om allt från den höjden egentligen är photoshoppat). De säger sig sedan slå in det plana lapptäcket i ett klot och vidarebehandlar med reflektioner och lager av väder.
Allt är 100% fake. Förstår man inte att någon som ljuger för en gör det av egennytta, så får man fortsätta stå som ett frågetecken.
Rymden är en religion för er. CGI alltihop.
Så NASA har sisådär 100.000 anställda för att photoshoppa och redigera alla hundratusentals bilder och inte minst realtidsvideor. Alla andra rymdstyrelser har ju då ett stort antal anställda för samma syfte.
Kan du vara så snäll att visa hur och var du ser att det är CGI? Finns det originalfiler i fotona som ni plattjordare undersökt och sett att det ändrats?
Har ni experter på just fotografering som visat hur de ändrat fotona (de äldre fotona före datorns tid), i så fall får du gärna redovisa detta. Jag är mycket intresserad av CGI och även photoshop så det vore högst intressant att veta hur de/ni går tillväga. Jag vet hur man kan se på ett digitalt foto hur det ändrats men som sagt frågan är hur ni gjort detta?