Citat:
Ursprungligen postat av
FrankAbagnale
Han vill väl använda mänskligheten som ett verktyg för att strida mot Gud.
Joo. Han talar om för oss att vi är dåliga. Att vi inte klarar att leva blott av livets källa. Utan att vi behöver den onde.
Det är en lögn som jag envist bär på.
I många former tar det sig uttryck.
Vi (eller jag) är ju förklarade rättfärdiga genom Jesus men "vill inte tro"
Eller tror jag? Jag tror. Men där tar det stopp. Det får mig inte att göra nåt.
Jag behöver bli bortförd till "Egypten" tror jag. Kan väl bara vara slav. Det är det enda jag förstår. Hot om våld och med piskan vinandes runt huvudet .
De har tagit bort allt som höll oss vid liv. Utom satan inside. Djuret.. som blir förtryckt till vansinne.
Hemska tillvaro.