Citat:
Ursprungligen postat av
SlussenSTHLM
Rätt ska vara rätt skriver du.
Du påstår ju att Jesus Kristus är muslim och att vi alla egentligen är det. Du avslutar också vissa inlägg med "ALLAH AKBAR!!!!"
Men du vill ju inte förvirra...
Men människan Jesus varför är han inte en rättrogen muslim?
För mig var han det. Den bästa.
För Gud blev människa.
Jag har kanske varit förvirrad. Jag är ok. Dock.
När jag sagt Allahu akbar har jag även sagt att Gud är med oss.
Immanuel - Gud med oss.
När vi kallar oss lärjungar och guds barn.
Immanuel eller Imanu'el (עִמָּנוּאֵל "Gud [är] med oss") består av två hebreiska ord: אל
(El) som betyder 'Gud' och עמנו (Immanu) som betyder 'med oss'. Det är ett bibliskt mansnamn, från Jesaja 7:14 och 8:8.
Så jag vet inte vad du vill.