2023-01-20, 23:24
Medlem
cj035s avatar
Vi har en ettårsjubilar idag, nämligen ”Trekants-Martin”
https://dumpen.se/2022/01/20/5230/#

”Martin” skulle möta upp vad han trodde var en 14-årig pojke och dennes 13-åriga tjejkompis. ”Då så, du tar rumpan och jag tar slidan” står det i chattloggen.
Är förmodligen en av de gäddorna (bland de identifierade) som kommit lättast undan efter uthängningen. Han verkar kunna leva sitt liv ungefär som innan såhär ett år senare.
Han bor ensam i villa och äger tio fordon.

Rebus:
Förnamn: Samma som en Rasmusson som nyligen varit i blåsväder.
Efternamn: Samma som en svensk arkitekt med förnamnet Olof (född 1946, död 2022) som också var chefredaktör för tidskriften Arkitektur under åren 1989-2011.
Födelseår: Samma som Estoniakatastrofen
Födelsemånad: Den sista på sommaren.
Bor: I en stad i en kommun som har en bro till Öland.
Citera
2023-01-20, 23:28
Medlem
Ultramax3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsnotmyname
Brukar kolla på dumpen då och då för underhållningsvärdet. En tanke som slagit mig är att det verkar finnas pedofiler och hebefiler precis överallt. De som fångas på kamera är ju bara en extremt liten del av alla som attraheras av minderåriga. Jag börjar fundera på om det finns en gräns för hur vanligt ett beteende (sexuell dragning t.ex) är så att det inte längre kan betraktas som avvikande, utan helt normalt.

Finns det forskning på mäns attraktionskraft för olika åldrar?
Jag har för mig att jag någonstans (för många herrans år sedan) läste en artikel som hävdade att män generellt sett anser att kvinnor i 17-års åldern är de mest attraktiva.
Med tanke på att det är allmänt känt att pubertetsstarten, som bara under de senaste decennierna sjunkit i åldrarna, så är det kanske så att män som biologiska varelser inte hunnit anpassa sig efter detta faktum, vilket leder till att män rent biologiskt har en sexuell dragning till människor som i laglig mening är underåriga.

Låt mig ge ett exempel: Om ni läser Mobergs utvandrarepos, första boken "Utvandrarna" så finns där ett kapitel där Kristina beskrivs ur Karl Oskars ögon. Där står att Kristina trots sina 17 år, redan hade synligt utväxta bröst.
Idag finns det nog ingen 17-åring som inte har fått bröst, men på mitten av 1800-talet så kanske det var rätt ovanligt.

Inlägget kan kanske verka opassande för tråden i fråga men det är tankar som har uppstått hos mig efter ha tittat på dumpen.se.

Vad tror ni? Ligger det någonting i mitt resonemang? Är det inte egentligen så att många av gäddorna (de som söker efter pubertala "barn") kanske inte är "sjuka" utan fullkomligt friska?

Moberg skrev boken 1949. Den är historiebaserad fiction. Helt otroligt hur många som tror att det är en vetenskaplig dokumentär från 1850 😂
Citera
2023-01-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cj035
Vi har en ettårsjubilar idag, nämligen ”Trekants-Martin”
https://dumpen.se/2022/01/20/5230/#

”Martin” skulle möta upp vad han trodde var en 14-årig pojke och dennes 13-åriga tjejkompis. ”Då så, du tar rumpan och jag tar slidan” står det i chattloggen.
Är förmodligen en av de gäddorna (bland de identifierade) som kommit lättast undan efter uthängningen. Han verkar kunna leva sitt liv ungefär som innan såhär ett år senare.
Nyfiken här... "verkar kunna leva sitt liv ungefär som innan"... Finns det mer info i tråden om hur det var innan och är nu, eller hur drar du den slutsatsen?
Citera
2023-01-20, 23:40
Medlem
Jag tror inte alla fattar hur det fungerar här ute. Han verkade lugn för han visste att han kommer dingla från en takstol innan helgen är slut. Troligtvis kommer han hinna först själv.
Citera
2023-01-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Jag tror absolut att både Sara och Patrik vinner ekonomiskt genom att hålla på med dumpen och som sjukskriven kan det inte vara mycket pengar man får vilket betyder att varenda krona är välkomnat.

För att svara på din fråga varför det verkar som att jag ”trycker ner” just Sara så beror det på att det känns som att Patrik någonstans faktiskt bry sig om barn.Fast han är hjärntvättad om vissa saker dessutom hjälper han barn på fel sätt.Och med det menar jag att i det långa loppet så blir det mer barn som lider genom att göra som dumpen.

I Patriks fall tror jag någonstans att han vill det bästa för barnen även om han må vara onödigt dryg vid vissa konfrontationer.Däremot i Saras fall så tror jag allting bygger på manshat. Dels hör man det i hennes röst fast det märks även på sättet hon för sig.
Så klart du gör.
Citera
2023-01-20, 23:48
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Polisgäddan var riktigt underhållande.

Han var underhållande men seg som en gammal old english sheepdog. Kan det vara fullständigt haveri att vänta där?

Citat:
Ursprungligen postat av Ragerfan
Jag tror inte alla fattar hur det fungerar här ute. Han verkade lugn för han visste att han kommer dingla från en takstol innan helgen är slut. Troligtvis kommer han hinna först själv.

Hur kommer det sig att du tar för givet att denna gubbe skall ta sitt liv?
Citera
2023-01-20, 23:59
Medlem
Hur kommer det sig att du tar för givet att denna gubbe skall ta sitt liv?[/quote]

Tror ingen av den gamla stammen där omkring kan acceptera att de är sjuka och behöver hjälp. Det var inte så det var/är där.
Citera
2023-01-21, 00:05
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Hur kommer det sig att du tar för givet att denna gubbe skall ta sitt liv?

Tror ingen av den gamla stammen där omkring kan acceptera att de är sjuka och behöver hjälp. Det var inte så det var/är där.[/quote]
Han sa att han inte behövde någon hjälp för att det var "bara att ge fan i det". Varför chattade han och bestämde träff med ett barn istället för gör just det, ge fan i det?
Citera
2023-01-21, 00:08
Medlem
MrPikes avatar
Citat:

Du menar han vet att han kommer få saftiga skadestånd efter allt folk som kommer bedriva häxjakt mot honom med trakasserier och hot.
Citera
2023-01-21, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Tror ingen av den gamla stammen där omkring kan acceptera att de är sjuka och behöver hjälp. Det var inte så det var/är där.
Han sa att han inte behövde någon hjälp för att det var "bara att ge fan i det". Varför chattade han och bestämde träff med ett barn istället för gör just det, ge fan i det?[/quote]

Tror inte verkligheten hunnit ikapp där i ögonblicket. Men han var ju polis så han kanske inte är av samma skrot och korn som andra där omkring.
Citera
2023-01-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPike
Du menar han vet att han kommer få saftiga skadestånd efter allt folk som kommer bedriva häxjakt mot honom med trakasserier och hot.

Troligtvis. För 99,9%, eller snarare 100% då ni andra är för få för att göra statistisk skillnad, vill att man ska konfrontera män som inte drar sig för att träffa barn att förgripa sig på. Jobbigt läge för er möjligtvis. Förståeligt.
Citera
2023-01-21, 01:43
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legobyggare
Vad har polisgäddan under naglarna som smakar så gott?
😀 Jag tänkte också på det. Han kanske har haft fingrarna i analen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in