Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag har också velat fram och tillbaks när jag försökt förstå hur det har gått till. Dom två sakerna jag funderar mest över är, varför hördes inga skrik? Och vad för något åkte i golvet som fick grannens tak att skaka?
Jag tror inte att J och M flugit på henne för att dom blivit arga under försoningssamtalet. Dom hade pratat ihop sig och överraskade henne i lågenheten när rätt tillfälle dök upp. T.ex bakifrån med ett skärp som hamnat i mungipan eller halsen. Dunsarna kan ha kommit från att det välts tunga saker under tumultet, men tror faktiskt dom kastat något tung på henne några gånger, kanske ett handfat.
Jag får för mig (den bild som jag har i huvudet), är att Tove inte alls "går med" på JJs krav eller så har faktiskt JJ redan skridit till verket innan Nöjet och avslöjat allt och Tove är arg.
När Tove känner att nu kommer vi inte längre, vill hon hem. Arg. Och överfalls bakifrån.
Kanske JJ hoppar på henne, Yove helt oförberedd. Kanske Tove står vid dörren och tänker just messa till sin kille?
Påhopet, muggninggreppet bakifrån får henne att tappa balansen, och inget större ljug tränger fram. Hon försöker resa sig, men faller på nytt. Kanske MH kommer här till JJs undsättning. Och Tove som är envis, vältränad föröker upp på nytt.
Kanske de är rädda att det ska höras ut, så de drar ut henne i badrummet, eller så har hon redan hamnat där i tumultet. Slagit hucudet i handfatet?
De stryper/kväver henne. Kanske sätter någon ett knä på bröstkorgen tills hon dör.