2023-01-20, 16:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Om vad? Jag har en åsikt om ett arbetssätt och en syn på rättigheter, inte på de individuella inspelningarna. Försöker diskutera mot gladiatorspelet som dumpen är. Att diskutera vem av de på arenan som var bäst, sämst, fulast, äckligast, farligast... totalt jävla intelligensbefriat.

Om du aldrig har sett hur gäddorna uppför sej, skriver om och vilka bilder de skickar så är du ju inte insatt i det hela.
Citera
2023-01-20, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Du har helt rätt och dina värderingar är applicerbara på allt annat här i livet. Men i fallet med dessa grisar då måste man tänka utanför ramen och släppa lite på sina principer och framförallt ha barnen i fokus. Dina värderingar är ju fantastiska i övrigt så varför denna ömkan för dess grisar. Det är vi nog många som undrar. Tror inte vi kommer längre nu. För din egen skull så släpp lite på dina principer. Det kommer att underlätta för dig i ditt liv.
Jag uppskattar verkligen våra små debatter, det måste jag säga. I sakfrågan Dumpen tror jag inte vi kommer till fullständig konsensus. Det behöver vi inte heller.
Vissa principer kan säkert vara mer flexibla än andra. Mänskliga rättigheter är inte en av de.
Grundtanke hos mig: vill jag ha ett samhälle där cem sim helst kan skaffa ett utgivningsbevis och publicera precis vad de vill om vem de vill efter egen uppfattning om vad som är "samhällsnytta"?
Mitt svar är Nej. Därför är jag fundamentalt mot sättet dumpen arbetar på.
Det betyder absolut inte att jag är mot att lagstiftning uppdateras, att barnens skydd stärks osv.
Citera
2023-01-20, 16:09
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag förstår väl lite grann hur han menar. Det finns ju ingenting som säger att man måste välja mellan om barnen eller gäddan ska ha mänskliga rättigheter. Den enes rättigheter tar inte bort den andres.

Med det sagt så är det dock en märklig kulle att dö på när det kommer till att försvara integritet och mänskliga rättigheter. Jag hade nog hellre argumenterat där det är lättare att nå fram till motparten, typ försöka få Expo att förstå nazister också har mänskliga rättigheter. Där finns ändå en mikroskopisk chans att nå framgång.
Nej det behöver inte vara en motsättning men kan vara det.
Men minns jag rätt så ingår Ovetande bland dom andra tomtarna som tycker att det är bättre att folk får kika lite grann på barnporr för att förhindra brott. För som barnen är ju redan våldtagna.
Deras integritet är ju inte vatten värd om det ska vara okej att hänga ut filmer där dom utsätts för övergrepp och förnedring.
Jag håller helt med dig om att det är en märklig kulle.
Citera
2023-01-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om du aldrig har sett hur gäddorna uppför sej, skriver om och vilka bilder de skickar så är du ju inte insatt i det hela.
Räcker med att titta genom de screenshots som publiceras på facebook och de ordalag som används för att beskriva och kommentera varje gädda.
Men som jag skrev nyss - de individuella gäddorna intresserar mig ytterst lite. I vissa fall kan möjligt efterspel vara intressant.
Citera
2023-01-20, 16:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Du vill inget annat än att kasta skit du...

ALLA betyder ALLA. Dvs barn inkluderat.
Utom dom utsatta barnen och barnen i filmmaterialet
Eller har du ändrat dig sista veckan
Citera
2023-01-20, 16:17
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej han är inte särskilt chockad.
Han vet vad som gäller och att det inte kommer att fungera med stora lögner eller att försöka smita.
Någon direkt chock finns det inte att läsa in i hans beteende. Det är rent önsketänkande från er.
Vad är skillnad på det Patrik gör och på när polisen tar folk och tar ifrån dom heder och ära samtidigt som dom döms och av polisen får rekommendationen att söka hjälp.
Konsekvens är det som är påföljden av det personen gjort att råda personen att söka hjälp är för att ge verktyg för att det inte ska hända igen.
Jo vi vet att han jagat barn på nätet tidigare och vi vet att han har haft kontakt med riktiga barn tidigare.
Det är så tipsfunktionen är uppbyggd.

Att hänga ut folk på detta viset är helt bakåtsträvande, men visst, det tycker väl inte du.
Du verkar ju inte förstå att det kanske inte ens skett ett övergrepp tidigare i det här fallet, men mannens framtid har raserats i vilket fall. Visst att Patrik och hans gäng sitter och lurar gubbar på det här viset, men det är fel att lägga upp det för allmän beskådan.

Patrik och co. borde ju självfallet lämnat över detta till polisen i tidigt skede eller låtit polisen möta upp och ta gubben direkt.

Hur skulle det se ut om vi agerade på det här viset när det gäller andra händelser än detta?
Vilket sjukt jävla samhälle vi lever i nu. Nu blir man dömd utan att ens vara dömd.

Folk jagar likes på olika sätt. Till och med en avdankad idrottare kan lyckas. Med andra ord är Patrik en neandertalare när det gäller att följa ett rättssamhälle.
Senast redigerad av Peripheryy 2023-01-20 kl. 16:22.
Citera
2023-01-20, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Utom dom utsatta barnen och barnen i filmmaterialet
Eller har du ändrat dig sista veckan
Utsatta barnen har samma rättigheter. De har på olika sätt berövats de i många fall.
Att då svara med att istället frånta någon annan hens rättigheter, och inte ens förövaren, är inget annat än blind, rå hämd.
Citera
2023-01-20, 16:20
Medlem
Rebus till polisgäddan som groomade det han trodde var en 13-årig flicka som han bestämde träff med.

Efternamn:

Samma efternamn som en kvinnlig partiledare för socialdemokraterna vilken också varit nyligen varit stadsminister.

Förnamn: Samma som skådespelaren vilken spelade James Bond i filmen Älskade spion.

Mellan-namn: Han + s.

Född ett år efter 1950.

Var i Vara kan vara en ledtråd till adressen.
Citera
2023-01-20, 16:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Räcker med att titta genom de screenshots som publiceras på facebook och de ordalag som används för att beskriva och kommentera varje gädda.
Men som jag skrev nyss - de individuella gäddorna intresserar mig ytterst lite. I vissa fall kan möjligt efterspel vara intressant.
Om du skulle ta del av uthängningarna, läsa allt gäddorna skriver och titta på bilder som dom skickar så kanske du skulle ha större förståelse för att Gäddorna måste stoppas.
Citera
2023-01-20, 16:26
Medlem
Citat:
Om du skulle ta del av uthängningarna, läsa allt gäddorna skriver och titta på bilder som dom skickar så kanske du skulle ha större förståelse för att Gäddorna måste stoppas.
Men snälla nån... Läser du inte ens vad jag skriver?
Aldrig skrivit något om att inte stoppas, eller att de ska få hålla på. Det jag är mot är SÄTTET man gör det på!
Hur jävla svårt ska det vara att fatta?
Citera
2023-01-20, 16:27
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Det är ett riktigt bra förslag. Att man sätter sig in i hur det ser ut gör nog att man får ett annat förhållningssätt. Kloka råd som vanligt från dig MeggieCleary.
Citera
2023-01-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det är ett riktigt bra förslag. Att man sätter sig in i hur det ser ut gör nog att man får ett annat förhållningssätt. Kloka råd som vanligt från dig MeggieCleary.
Förstår hur ni tänker. Anser ändå inte att detaljerna i innehållet avgör. Redan fattat att den ena gäddan är värre än den andra. Spelar ingen roll. Dumpen behandlar de på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in