2023-01-20, 15:37
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Dels så är det otroligt kränkande med tanke integritet. Vi behandlar inte ens mördare på det sättet.
För det andra utsätter det både gäddan och hens omgivning för direkt fara.
För det tredje finns det inget som tyder på att det hjälper. Gäddor blir tagna flera gånger tex. Enkelt att bara förändra utseende och ta några nya bilder.
För det fjärde - låt oss säga att en gädda faktiskt stöter på en skör, skadad unge på nätet som är i farozonen att genomföra en träff. Tror du den ungen bryr sig om någon varit på dumpen eller inte?
Blir lite svårt att möta dina argument då jag får intrycket att du brinner starkt för gäddorna. Om du inte tar illa upp så kan jag inte förstå varför du gör det. I min värld och många med mig betyder barnen allt och det är det viktigaste vi har. Det är vår skyldighet att göra allt vi kan för att låta dom växa upp i en säker miljö. Så jag tycker ditt fokus ligger på fel sida. Men jag respekterar det. Glöm inte att detta är en extraordinär situation och då krävs det extraordinära insatser.
Citera
2023-01-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Titta på ett antal och återkom sedan.
Om vad? Jag har en åsikt om ett arbetssätt och en syn på rättigheter, inte på de individuella inspelningarna. Försöker diskutera mot gladiatorspelet som dumpen är. Att diskutera vem av de på arenan som var bäst, sämst, fulast, äckligast, farligast... totalt jävla intelligensbefriat.
Citera
2023-01-20, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Blir lite svårt att möta dina argument då jag får intrycket att du brinner starkt för gäddorna. Om du inte tar illa upp så kan jag inte förstå varför du gör det. I min värld och många med mig betyder barnen allt och det är det viktigaste vi har. Det är vår skyldighet att göra allt vi kan för att låta dom växa upp i en säker miljö. Så jag tycker ditt fokus ligger på fel sida. Men jag respekterar det. Glöm inte att detta är en extraordinär situation och då krävs det extraordinära insatser.
Helt med dig på att barn ska skyddas. Jag är dock väldigt principmänniska. Ska vi lära barn att det är de själva som kan/bör/ska besluta om en annan individ har rätt till grundläggande rättigheter?
Citera
2023-01-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Och för att förtydliga - gäddorna rör mig inte i ryggen. Det är SÄTTET de behandlas jag anser är ovärdigt.
Jag blir ytterligare bekymrad när Sara skriver helt öppet att dumoen skiter fullständigt i om gäddorna har mänskliga rättigheter eller inte.
Principen blir helt fel enligt mig.
Citera
2023-01-20, 15:51
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän vid 21 års ålder.
Därför är jag för att exempelvis höja rösträtts-/myndighetsåldern till 21 år.
18 år vore en lämplig ålder för sexuellt umgänge.
Vi är överens där om båda åldrarna faktiskt med förbehållet att ungdomar ska kunna ha sex lagligt med varandra. Där kan femton år vara kvar.
Citera
2023-01-20, 15:52
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Fel, men det fixar inte du att koppla.
- ALLA har vissa grundläggande rättigheter, oavsett gärning.
- Hur kan man motivera en handling när bara negativa effekter kan bevisas, men inte en enda positiv?
Alla utom barnen.
Vi vet att du tycker det.
Citera
2023-01-20, 15:54
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det ena behöver inte utesluta det andra. Dumpen kör sitt race. Om dessa 80.000 medlemmar i fb-gruppen inte vore så snåla så hade Dumpen kunnat bli en rejäl maktfaktor. Räcker med att alla skänker 10 kr/månaden och Sara förvaltar slantarna med omsorg så är det inom kort stora saker på gång. Hon behöver inte ens skatta för dessa små separata gåvor.

Kan ju börja med att resa världen runt på studiebesök och sen komma hem med t ex en valfri amerikansk delstats lagstiftning i en portfölj och kräva förändring.
Varför skulle Sara behöva åka jorden runt för att bilda sig en uppfattning om olika delstatens lagstiftning? Har Sara inte internet?
Vad är problemet med svensk lagstiftning? Varför skulle någon som helst seriös lagstiftare lyssna på Sara som ligger i gråzonen för att vara kriminell själv?
Vad skulle Dumpen kunna göra för 800.00 kr som de inte kan i dag? Är man snål om man inte skänker pengar till två maniska knarkare som hittat ett sätt att både plocka godhetspoäng, få pöbelns applåder och framför allt en inkomst efter att ha knarkat (båda) och knullat brasilianska horor (bara Patrik) och därmed dragit sig själva i smutsen?
Finns det någon som tror att dessa dårar har ett barnperspektiv på sin verksamhet snarare än att gynna sig själva?
Så många frågor..

(Jaja, jag är säkert pedofil för att jag tycker att Dumpen bedriver rättsvidrig verksamhet men jag kan lova att ni aldrig kommer få se mig med P&S hetsandes i ansiktet. Fan innan Dumpen var man pedo om man knullade barn, nu räcker det med att man vill ha en intakt rättsstat. Lustiga tider.)
Citera
2023-01-20, 15:57
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Och för att förtydliga - gäddorna rör mig inte i ryggen. Det är SÄTTET de behandlas jag anser är ovärdigt.
Jag blir ytterligare bekymrad när Sara skriver helt öppet att dumoen skiter fullständigt i om gäddorna har mänskliga rättigheter eller inte.
Principen blir helt fel enligt mig.
Du har helt rätt och dina värderingar är applicerbara på allt annat här i livet. Men i fallet med dessa grisar då måste man tänka utanför ramen och släppa lite på sina principer och framförallt ha barnen i fokus. Dina värderingar är ju fantastiska i övrigt så varför denna ömkan för dess grisar. Det är vi nog många som undrar. Tror inte vi kommer längre nu. För din egen skull så släpp lite på dina principer. Det kommer att underlätta för dig i ditt liv.
Citera
2023-01-20, 15:58
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Den är nog väldigt liten.
Han skojar och babblar ju på som om han hade trampat i en vattenpöl eller något och verkar inte alls fatta allvaret i det han gjort.
Är du dålig på att läsa av människor?

Den förre detta snuten är ju i chock men försöker agera lugnt. Han säger ju själv att han fattar att det är över och att det inte är någon idé att ljuga sig ur detta. Titta tidigt hur han lägger handen på filten, hur han reagerar när en kollega kommer. Han säger själv att han gömmer sina känslor om hur han verkligen känner.
Mannen har precis insett sitt livs största misstag...

Tycker för övrigt att det är ironiskt att Patrik står där och säger att det finns hjälp att få, för att sedan ladda upp spektaklet på internet...
Vi vet ju inte ens om det här var första gången eller om han gjort något olagligt tidigare.

Grattis till att få sjuka individer att återhämta sig.

Citera
2023-01-20, 15:58
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Alla utom barnen.

Jag förstår väl lite grann hur han menar. Det finns ju ingenting som säger att man måste välja mellan om barnen eller gäddan ska ha mänskliga rättigheter. Den enes rättigheter tar inte bort den andres.

Med det sagt så är det dock en märklig kulle att dö på när det kommer till att försvara integritet och mänskliga rättigheter. Jag hade nog hellre argumenterat där det är lättare att nå fram till motparten, typ försöka få Expo att förstå nazister också har mänskliga rättigheter. Där finns ändå en mikroskopisk chans att nå framgång.
Citera
2023-01-20, 16:00
Medlem
Citat:
Alla utom barnen.
Du vill inget annat än att kasta skit du...

ALLA betyder ALLA. Dvs barn inkluderat.
Citera
2023-01-20, 16:06
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Är du dålig på att läsa av människor?

Den förre detta snuten är ju i chock men försöker agera lugnt. Han säger ju själv att han fattar att det är över och att det inte är någon idé att ljuga sig ur detta. Titta tidigt hur han lägger handen på filten, hur han reagerar när en kollega kommer. Han säger själv att han gömmer sina känslor om hur han verkligen känner.
Mannen har precis insett sitt livs största misstag...

Tycker för övrigt att det är ironiskt att Patrik står där och säger att det finns hjälp att få, för att sedan ladda upp spektaklet på internet...
Vi vet ju inte ens om det här var första gången eller om han gjort något olagligt tidigare.

Grattis till att få sjuka individer att återhämta sig.

Nej han är inte särskilt chockad.
Han vet vad som gäller och att det inte kommer att fungera med stora lögner eller att försöka smita.
Någon direkt chock finns det inte att läsa in i hans beteende. Det är rent önsketänkande från er.
Vad är skillnad på det Patrik gör och på när polisen tar folk och tar ifrån dom heder och ära samtidigt som dom döms och av polisen får rekommendationen att söka hjälp.
Konsekvens är det som är påföljden av det personen gjort att råda personen att söka hjälp är för att ge verktyg för att det inte ska hända igen.
Jo vi vet att han jagat barn på nätet tidigare och vi vet att han har haft kontakt med riktiga barn tidigare.
Det är så tipsfunktionen är uppbyggd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in