2023-01-19, 08:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Harry berättade att William är omskuren.

Några mått eller vinklingar fanns inte med, men han kan ju skriva en ny bok. Det är ju väldigt relevant för omvärlden att veta sånt. Undra vad kung Charles tycker om det där penissnacket. Han är ju en ganska privat människa.

Av medicinska skäl (trång förhud)? Eller religiösa? Eller för att Diana tyckte att det var "renare", som en del amerikanska mammor gör? Men då borde hon väl ha gjort det på H också. Frågorna hopas...
Citera
2023-01-19, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Av medicinska skäl (trång förhud)? Eller religiösa? Eller för att Diana tyckte att det var "renare", som en del amerikanska mammor gör? Men då borde hon väl ha gjort det på H också. Frågorna hopas...

När prinsarna växte upp så var den frågan ständigt diskuterad och man skrev att Diana hade vägrat det hela. Men det var inte sant skriver Harry för både han och brorsan är omskurna.

Charles blev omskuren när han var några dagar gammal. Kanske Diana hade en positiv uppfattning av Charles penis? Och Charles var nog nöjd med sin. Om inte de två var nöjda så hade nog inte prinsarna omskurits. För någon annan hade nog knappast makt att bestämma en sån sak. När Charles nu är omskuren så vill man ju genast veta om prins Philip var det. För det kan ju vara orsaken till att Charles blev omskuren. Hittar inget heller om Harrys och Williams söner.

Men något mer än så om orsaken kan jag inte hitta.

Extensive commentary has claimed that the circumcision of British royals began due to Queen Victoria’s belief that she was descended from the biblical King David. There is also a separate idea that the tradition that King George I imported the practice from the German city of Hanover, where it was popular amongst the upper classes.

A 2013 study by historians Robert Darby and John Cozijn for the SAGE medical journal argues that there is no evidence for these origin stories.

https://www.thejc.com/news/news/why-are-male-members-of-the-royal-family-circumcised-by-a-mohel-4RL47XCV0VdDIeVOQYumiA
Citera
2023-01-19, 11:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
När prinsarna växte upp så var den frågan ständigt diskuterad och man skrev att Diana hade vägrat det hela. Men det var inte sant skriver Harry för både han och brorsan är omskurna.

Charles blev omskuren när han var några dagar gammal. Kanske Diana hade en positiv uppfattning av Charles penis? Och Charles var nog nöjd med sin. Om inte de två var nöjda så hade nog inte prinsarna omskurits. För någon annan hade nog knappast makt att bestämma en sån sak. När Charles nu är omskuren så vill man ju genast veta om prins Philip var det. För det kan ju vara orsaken till att Charles blev omskuren. Hittar inget heller om Harrys och Williams söner.

Men något mer än så om orsaken kan jag inte hitta.

Extensive commentary has claimed that the circumcision of British royals began due to Queen Victoria’s belief that she was descended from the biblical King David. There is also a separate idea that the tradition that King George I imported the practice from the German city of Hanover, where it was popular amongst the upper classes.

A 2013 study by historians Robert Darby and John Cozijn for the SAGE medical journal argues that there is no evidence for these origin stories.

https://www.thejc.com/news/news/why-are-male-members-of-the-royal-family-circumcised-by-a-mohel-4RL47XCV0VdDIeVOQYumiA

Tack! Intressant, det där hade jag ingen aning om! Vi får hoppas att William och Harry har brutit traditionen nu, med sina egna söner. Ett sådant primitivt stympande ingrepp borde vara förbjudet i lag (förutom då det är medicinskt nödvändigt så klart) - det får pojkarna i så fall ta ställning till själva, när de blir myndiga. Det är ett övergrepp på hjälplösa bebisar.
Citera
2023-01-19, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tack! Intressant, det där hade jag ingen aning om! Vi får hoppas att William och Harry har brutit traditionen nu, med sina egna söner. Ett sådant primitivt stympande ingrepp borde vara förbjudet i lag (förutom då det är medicinskt nödvändigt så klart) - det får pojkarna i så fall ta ställning till själva, när de blir myndiga. Det är ett övergrepp på hjälplösa bebisar.

Om de försökte omskära prinsessans Charlottes och Lillibets underliv så skulle det hela ta de proportioner som det också borde infinna sig om det handlade om Archie och prins George och prins Lois.

Men tyvärr tror jag vi har länge kvar tills dess. Stora religioner blir förorättade.
Citera
2023-01-19, 11:35
Medlem
Prinsarnas dasar bör läggas upp på internet för bedömning.
Tror inte Harry skulle banga.
Citera
2023-01-19, 22:03
Medlem
Trollmias avatar
Från BBC: https://www.bbc.com/news/live/uk-64183891 en sammanfattning om jag förstått det hela rätt...

Citat:
What did we learn from Harry's memoir?
We'll be closing our coverage shortly, but before we go, here's a recap of some of the claims Prince Harry makes in his tell-all memoir:

The book outlines grievances and bitterness in the Royal Family, and Harry alleges that Prince William knocked him to the floor after tensions heightened during a conversation about Meghan.

The memoir claims that Harry and William begged their father not to marry Camilla, now Queen Consort, over fears she would become a "wicked stepmother"

The duke says he learned of Queen Elizabeth's death from the BBC website and recalls visiting his grandmother on her deathbed, telling her how much he admired her.

Harry shares personal details about his youth, including taking drugs and losing his virginity to an older woman in a field behind a pub when he was 17-

He also details killing 25 Taliban fighters while serving as an Apache helicopter pilot in Afghanistan, a comment which has drawn criticism from army veterans.

Harry makes many references to his late mother, too, writing that during a visit to Paris, he replicated the journey Diana made through the Pont de l'Alma tunnel in the lead up to her death

Han gnäller på att han är "the spare".... Ser han sig kanske som Henrik den VIII som faktiskt var "the spare" för att hans äldre bror Arthur var kronprins men p.g.a. olyckliga omständigheter gjorde att Henrik blev kung... Var det ett sånt scenario han hade tänkt sig? Att William av nån anledning (innan han gift sig och fått barn), skulle kunna stå på kö att bli kung?

Att hans bok faktiskt blivit den mest sålda bok är väl inte så konstigt - när man såg bilderna från den lilla notis i Aftonbladet så visar de ju på att de säljer boken till halva priset (half price)... vad första priset var vet jag inte... men eftersom den inte är inbunden så kan jag tänka mig max 10 £ vilket blir ca 100 kr... och halva priset på det... 5 £ kanske?

Och eftersom skvaller om engelska kungahuset alltid står högt i kurs - klart boken säljer som smör smälter i solen.

Tillåt mig en personlig åsikt om hela härvan... Alltså - Harry (som jag förstått det faktiskt heter Henry i verkliga livet - precis som Henry VIII som också kallades för Harry av sina vänner)... känner sig lite avsides, han är den där killen som inte kommer att bli kung (för 150 år sen ja, då var det möjligt men idag med våra medicinska kunskaper... näää), så han blir lite sne... han hittar ett fruntimmer som utnyttjar och manipulerar honom... och vips...

Engelska kungahuset har återigen en tragedi likt Dianas dödsbud.
Citera
2023-01-19, 22:08
Medlem
jeanpaulsartres avatar
Harry försvarar bara diana (Meghan) igen. Han suktar efter sin mamma i ensamhet (Meghan) och vill bara ha lilla mamsen för sig själv.

Sen när resterande kungahus börjar dra i Meghan blir han illa till mods och det börjar blixtra och dundra i hela konungahuset.
Citera
2023-01-19, 22:10
Medlem
jeanpaulsartres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Prinsarnas dasar bör läggas upp på internet för bedömning.
Tror inte Harry skulle banga.
Det hade gett en och annan förklaring... Kan tänka mig att Charles sitter på en riktigt liten prinskorv
Citera
2023-01-20, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Att hans bok faktiskt blivit den mest sålda bok är väl inte så konstigt
Kan ha fel men jag tror "försäljningssiffrorna" är hur mycket bokhandlarna beställt in till sina lager. Inte försäljningen m a o.
Citera
2023-01-20, 09:37
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Kan ha fel men jag tror "försäljningssiffrorna" är hur mycket bokhandlarna beställt in till sina lager. Inte försäljningen m a o.

Ok, så kan det mycket väl vara. Det är närmare 20 år sedan jag var i bokbranschen (jag jobbade som bokpackare på ett mindre bokförlag som gav ut kurslitteratur), så jag har tappat kontakten med hur de fungerar numera.

Hur som helst så tycker jag att det inte ser bra ut när man redan i första upplagan klämmer dit en en röd lapp som säger "half price".
Citera
2023-01-21, 04:41
Medlem
swimmingpools avatar
Stämmerdet att det var en vuxen kvinna (23) som tog Harrys oskuld när han var barn (15)? Det ärju våldtäkt. Det är ju 16-årsgräns i Storbritannien.

Hans farbrorhar väl gått igenom ett jädra liv för att han hade sex med ett barn, hur gammal var hon? 17?

Varför är inte detta en skandal också då? Kanske kan man skylla hans avståndstagande från kungahuset som en symtom på det trauma har har burit med sig som våldtaget barn…
Citera
2023-01-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Stämmerdet att det var en vuxen kvinna (23) som tog Harrys oskuld när han var barn (15)? Det ärju våldtäkt. Det är ju 16-årsgräns i Storbritannien.

Hans farbrorhar väl gått igenom ett jädra liv för att han hade sex med ett barn, hur gammal var hon? 17?

Varför är inte detta en skandal också då? Kanske kan man skylla hans avståndstagande från kungahuset som en symtom på det trauma har har burit med sig som våldtaget barn…

Han var 17.

Andy Randy är väl misstänkt för att våldta en flicka som var ditforslad av Epstein.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in